וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבו אמצעי לחימה ממקום עבודתם: חמישה שוטרים חשודים בסחר בנשק

9.12.2019 / 18:40

חמישה שוטרים מאזור הצפון חשודים כי גנבו אמצעי לחימה ואז סחרו בהם. ביהמ"ש האריך את מעצרם של שלושה מהחשודים, ובמח"ש ממשיכים בחקירה. ברשת הסחר מעורבים גם שלושה אזרחים הנחקרים גם הם. המשטרה: "להתנהלות חריגה זו אין מקום בקרב שוטרי ישראל"

צילום: דוברות משטרה

(בווידאו: 24 חשודים נעצרו בגין סחר במטעני חבלה, נשק וסמים)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה חוקרת חמישה שוטרים מאזור הצפון, החשודים שסחרו באמצעי לחימה ותחמושת. שלושה מהשוטרים הם שוטרים באגף הלוגיסטיקה במשטרה ושניים מהשוטרים הם שוטרי מג"ב בשירות סדיר.

החקירה נגד חמשת השוטרים נפתחה בעקבות מידע שהתקבל מהמשטרה, לפיו היו מעורבים בגניבת תחמושת ורימונים ממקום עבודתם ובביצוע עבירות סחר באמצעי לחימה. שלושה אזרחים נוספים נעצרו אף הם בחשד למעורבות בביצוע העבירות. בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרם של שניים מהשוטרים עד ליום חמישי ושישי השבוע, מעצרו של לוחם מג"ב השירות סדיר בן 20 תושב הכפר מנדא הוארך בשמונה ימים. שלושה אזרחים יובאו להארכת מעצר בהמשך היום.

באשר לאותו שוטר מג"ב תושב הכפר מנדא קבעה השופטת דוניא נסאר כי "יש ראיות הקושרות את החשוד באופן ישיר לחשדות המיוחסים לו". עורך דינו של החשוד, יאיר נדשי, אמר כי מרשו אינו מעורב בפרשה ונעצר רק בגלל שהוא מיודד עם אחד החשודים שנעצרו מוקדם יותר. על כך אמרה השופטת כי "ישנן ראיות וכי הוא לא נעצר רק בגלל שהוא חבר של אחד החשודים המרכזיים בפרשה".

תאריך שצולם (19\11\27)
נשק לא חוקי שהוחזק ע"י תושב פתח תקווה בוואדי ערערה. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
נשק לא חוקי שנתפס בפשיטה משטרתית בחודש שעבר (צילום: דוברות המשטרה)/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

נציג המשטרה אמר בדיון כי החשוד מעורב בפרשה גדולה ומסועפת והחשדות המיוחסים לעצור הם מעבר לסביר. לדברי המשטרה "ברחובות ישראל מסתובב נשק שנגנב מרשות המדינה ובמקרה הזה יש סיכוי לחקור עבירות אלה ולהגיע לחקר האמת".

ממשטרת ישראל נמסר כי "ככל שיאומתו החשדות נגד השוטרים, הרי שאנו רואים בחומרה רבה התנהלות חריגה זו שאין לה כל מקום בקרב שוטרי משטרת ישראל".

מעצר השוטרים החשודים התבצע ברקע ניסיונות המשטרה בשנה האחרונה לצמצם את היקף סחר אמצעי הלחימה הלא חוקיים בארץ. בשנים האחרונות ישנה תופעה של גניבת כלי נשק מכוחות הביטחון, אם על ידי אנשי כוחות הביטחון עצמם או על ידי אזרחים. הנשקים והתחמושת הגנובים נמכרים לעיתים קרובות לארגוני פשיעה, המשתמשים בהם למטרתם.

(עדכון ראשון: 17:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully