וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמורה ל-30 אלף שקל: חיילים יואשמו שמכרו נשק לתושבי ואדי ערה

22.7.2019 / 17:26

הפרקליטות הצבאית תגיש מחר כתב אישום נגד איש קבע וחייל סדיר המואשמים כי מכרו מקלעי מא"ג וכלי תחמושת נוספים לשני תושבי ואדי ערה. בנוסף לכך, נגד התושבים הוגש כתב אישום בגין עבירות נשק

אילוסטרציה. שרון בוקוב
הנשק נרכש מאיש קבע וחייל בסדיר/שרון בוקוב

הפרקליטות הצבאית בחיפה צפויה להגיש מחר (שלישי) כתב אישום נגד איש קבע וחייל סדיר, המואשמים בכך שמכרו נשק לשני גברים מאזור ואדי ערה. כמו כן, היום הגישה פרקליטות חיפה כתב אישום בבית המשפט המחוזי בעיר נגד שני הגברים מוואדי ערה בגין עבירות נשק. השניים, ראמי יונס בן ה-33 וחברו אשהאב אל רך בן ה-28, תושבי כפר ערערה, מואשמים בעבירות בנשק של צה"ל שנרכש מאיש קבע וחייל בסדיר.

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יניב זהר, עולה כי באחד מימי פברואר השנה, רכש יונס בתמורה לסכום של 30 אלף שקלים שני מקלעים מדגם M240 (מא"ג) בקוטר 7.62 מ"מ יחד עם שני קנים, מ-א', איש קבע בן ה-21 שגנב אותם מבסיס "רוויה" ברמת הגולן ויחד עם פקודו חייל הסדיר, אה' בן ה-21, והוביל אותם ברכבו לכפר ערערה.

חייל קבע סחר בכלי נשק מסוג מאג ו 16 –M ואלפי כדורים ומכר לשני תושבי הכפר ערערה תמורת כסף. שלומי גבאי, שלומי גבאי
שני גברים מוואדי ערה מואשמים בעבירות בנשק/שלומי גבאי, שלומי גבאי

כמה ימים לאחר מכן נמצא מא"ג אחד בשטח הפזורה הבדואית בדרום, סמוך לכביש 40, והוא הוחזר בהמשך לצה"ל. עוד עולה מכתב האישום כי כעבור כמה חודשים רכש יונס ארגז תחמושת ובו 990 כדורים בקליבר 5.56. תמורת תחמושת זו שילם יונס סכום כולל של אלף שקלים.

בנוסף לכך, השניים מואשמים כי במהלך מפגש עם איש הקבע, לקחו את נשקו האישי מסוג M-16 וחלו לירות בו בסמוך לכפר. בהמשך נעצרו הם ואיש הקבע על ידי שוטרים שהיו בסביבה ברכב סמוי.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של יונס ואל רך עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. לשניהם יש עבר פלילי ובינתיים, הוארך המעצר עד החלטה אחרת. כתב אישום נגד שני החיילים צפוי להיות מוגש מחר על ידי הפרקליטות הצבאית בבית הדין הצבאי של מחוז שיפוט צפון בחיפה שכבר הוציא צו איסור פרסום על שמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully