וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שנתיים טבע למוות בבריכה בחדרה; תינוקת שטבעה באשדוד במצב קשה

הפעוט נמשה מבריכת שעשועים לילדים על ידי אביו, לאחר שיצא אל החצר משטח הבית מבלי ידיעת הוריו. הוא פונה על ידי צוות מד"א להלל יפה תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה. במקביל, תינוקת כבת שנה שטבעה בבית באשדוד פונתה לביה"ח כשהיא מונשמת

בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב/צילום: דנה ירקצי, דוברות כבאות והצלה, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב)

פעוט כבן שנתיים מת הערב (שבת) לאחר שטבע בבריכה בבית בחדרה. הוא פונה לבית החולים הלל יפה בעיר במצב אנוש, תוך ביצוע פעולות החייאה, וכעבור כשעה קבעו הרופאים את מותו. המשטרה בודקת את נסיבות המקרה.

האירוע התרחש בבית פרטי צמוד קרקע בשכונת ברנדס בחדרה עת שיצא הפעוט מביתו ללא ידיעת הוריו. מדובר בבריכת שעשועים לילדים המוצבת על הקרקע, בקוטר של כשלושה מטרים ובעומק של כמטר אחד. אביו של הפעוט, בן 47, היה ראשון לזנק לעזרה ומשה את הילד מהמים. אך ככל העולה, לאחר שכבר שהה זמן ארוך תחת המים.

אם הפעוט שטבע יצאה משטח הבית אל החצר, למשך דקות, ומבלי שהבחינה כי הילד יצא אחריה. האב סבר שהילד עם אמו והיא סברה שהוא בהשגחת האבא. הסבתא, המתגוררת ככל הנראה בשטחו האחורי של הבית, עברה בשביל המחבר בין דירתה לבית, ולפתע הבחינה בתינוק הצף במים. שכנים סיפרו כי מהחצר נשמעו צרחות, האבא נזעק להציל את התינוק ומשה אותו. שכנים סייעו בהחייאה, ולאחר מכן הגיעו אנשי איחוד הצלה ומד"א והמשיכו במאמצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניידת משטרה מחוץ לבית בחדרה בו טבע הפעוט, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חובש רפואת חירום במד"א, טומס בייטלמן, סיפר כי הפעוט נמצא כשהוא ללא הכרה. "כשהגעתי למקום הובילו אותי לחצר הפנימית של הבית. הפעוט שכב מחוסר הכרה סמוך לבריכה כשהוא ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלתי בביצוע פעולות החייאה", שחזר בייטלמן. "יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ שהגיע גם כן למקום המשכנו את הטיפול הרפואי המתקדם ופינינו אות הפעוט במצב קריטי לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה", הוסיף.

זמן קצר לאחר האירוע בחדרה תינוקת בת שנה טבעה בבריכה פרטית בבית באשדוד, ומצבה קשה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים אסותא בעיר כשהיא מורדמת ומונשמת.

פרמדיק מד"א מתן כהן סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לבריכה. התינוקת שכבה בסמוך כשהיא מחוסרת הכרה וללא נשימה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול תרופתי והנשמה ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קריטי".

עוד בוואלה!

צעיר בן 23 טבע למוות בנחל זוויתן שברמת הגולן

לכתבה המלאה

"גורם התמותה השני בשכיחותו"

לפני נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 107 ילדים. עד כה, בשנת 2020 טבעו למוות שלושה ילדים. בשנה שעברה טבעו למוות 18 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות ילדים. אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבות מים קובעים בכל רגע מבוגר אחראי שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. בריכות ביתיות יש לגדר ולקבע שער עם נעילה אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

מוקדם יותר היום טבע למוות צעיר בן 23 בבריכה התחתונה (המשושים) בנחל זוויתן שברמת הגולן. צוות מד"א שהגיע למקום חילץ אותו מהמים ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו במקום. את גופת הצעיר איתרו בקרקעית מאגר המים צוללנים מיחידת החילוץ. "קיבלנו את הדיווח על צעיר שאבד איתו הקשר בזמן שהיה במים", סיפר חובש מד"א שמואל אוזדובה. "עקב תוואי השטח הקשה יצאתי למקום עם אמבולנס שטח מיוחד יחד עם צוללני יחידת חילוץ גולן. הם נכנסו למים ובמשך דקות ארוכות חיפשו את הצעיר שאותר בקרקעית מחוסר הכרה. הוא חולץ אלינו לגדות הבריכה כשהוא ללא דופק וללא נשימה".

(עדכון ראשון: 20:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully