וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר בן 23 טבע למוות בנחל זוויתן שברמת הגולן

30.5.2020 / 15:30

צוות מד"א חילץ את הצעיר מן המים ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו במקום. קודם לכן, צוללנים מיחידת החילוץ גולן חיפשו אותו בקרקעית המים במשך דקות ארוכות. חובש מד"א שחזר: "הוא חולץ אלינו לגדות הבריכה כשהוא ללא דופק וללא נשימה"

בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב/צילום: דנה ירקצי, דוברות כבאות והצלה, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב)

צעיר בן 23 טבע למוות היום (שבת) בבריכה התחתונה (המשושים) בנחל זוויתן שברמת הגולן. צוות מד"א שהגיע למקום חילץ אותו מהמים ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו במקום.

את גופת הצעיר איתרו בקרקעית מאגר המים צוללנים מיחידת החילוץ. "קיבלנו את הדיווח על צעיר שאבד איתו הקשר בזמן שהיה במים", סיפר חובש מד"א שמואל אוזדובה. "עקב תוואי השטח הקשה יצאתי למקום עם אמבולנס שטח מיוחד יחד עם צוללני יחידת חילוץ גולן. הם נכנסו למים ובמשך דקות ארוכות חיפשו את הצעיר שאותר בקרקעית מחוסר הכרה. הוא חולץ אלינו לגדות הבריכה כשהוא ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

צעיר טבע בבריכת המשושים, 30 מאי 2020. צילום, צילום מסך
כוחות החילוץ בבריכת המשושים, היום/צילום מסך, צילום

הטביעה מגיעה שלושה ימים לאחר ששלושה מקרי טביעה של ילדים אירעו בהפרש של פחות משעתיים באזור הצפון. באחד המקרים, פעוט כבן שנה וחצי מהיישוב רהט נמצא במצב בינוני לאחר שטבע בבריכה בבית מלון בטבריה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו בהכרה לבית החולים פדה-פוריה בעיר.

במקרה נוסף ילד כבן ארבע מכפר קרע פונה לבית החולים במצב בינוני לאחר שטבע בבריכה פרטית בצימר במושב רמות שברמת הגולן. צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול ופינו אותו כשהוא בהכרה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully