וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ילדים טבעו בבריכות בצפון בתוך שעתיים; מצבם בינוני וקל

27.5.2020 / 15:07

פעוט כבן שנה וחצי טבע בבריכת בית מלון בטבריה ופונה עי ידי צוות מד"א לבית החולים פוריה בעיר. במקביל, ילד כבן ארבע טבע בבריכה פרטית במושב רמות שברמת הגולן. במקרה נוסף, בן שלוש טבע בבריכה במבואות החרמון ומצבו הוגדר קל

בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב/צילום: דנה ירקצי, דוברות כבאות והצלה, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב)

שלושה מקרי טביעה של ילדים אירעו היום (רביעי) בהפרש של פחות משעתיים באזור הצפון. באחד המקרים, פעוט כבן שנה וחצי מהיישוב רהט נמצא במצב בינוני לאחר שטבע בבריכה בבית מלון בטבריה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו בהכרה לבית החולים פדה-פוריה בעיר.

במקרה נוסף ילד כבן ארבע מכפר קרע פונה לבית החולים במצב בינוני לאחר שטבע בבריכה פרטית בצימר במושב רמות שברמת הגולן. צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול ופינו אותו כשהוא בהכרה.

חובש בכיר במד"א, בצלאל ליבוביץ, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לבריכה שלצידה על הדשא שכב הילד כשהוא בהכרה וסובל ממצוקה נשימתית לאחר שבלע מים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חמצן והוא פונה במצב יציב לבית החולים". בית החולים מסר כי השניים נמצאים בחדר הלם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתי טביעות בתוך פחות משעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשעתיים לאחר מכן דווח על בן שלוש שטבע בברכיה במושב במועצה האזורית מבואות החרמון. מצבו הוגדר קל והוא פונה על ידי צוותי הרפואה לבית החולים זיו בצפת. חובש בכיר במד"א, נריה זלינגר, סיפר: "כשהגענו למקום הביאו אלינו את הילד כשהוא רטוב, בהכרה וסובל מקשיי נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי בחמצן לבית החולים כשמצבו יציב".

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 105 ילדים. השנה, טבעו למוות השנה עד כה שני ילדים. בשנת 2019 טבעו למוות 18 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית "בטרם", אמרה כי "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו. חשוב לדעת שילד יכול לטבוע גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים".

סילבינגר הוסיפה כי "הקיץ רק מתחיל, ואנו פונים להורים ומבקשים - אל תגידו 'לי זה לא יקרה', תעשו כל מה שצריך כדי שלא תיכנסו לסטטיסטיקה האיומה הזו. בסביבת מים לא משאירים את הילדים ללא השגחה. קובעים כל הזמן מבוגר תורן שאחראי להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת".

(עדכון ראשון: 13:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully