וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד בן שבועיים: האנס הסדרתי היווני נפל ממצוק ונלכד

"החיה" דימיטריס אספיוטיס תקף מינית שש נשים באי קורפו, אך שוחרר לאחרונה בגלל חוק נגד הצפיפות בבית הכלא. לאחר דיווח על אונס נוסף, הוא הסתתר ביערות, ונמלט מהמשטרה שגילתה את מקומו. במהלך המרדף נפל מגובה 200 מטרים ושבר את גבו, ונעצר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אנס סדרתי ביוון נפל ממצוק ונפצע אחרי שהמשטרה הבריחה אותו ממחבואו, בתום מצוד בן שבועיים באי קורפו. דימיטריס אספיוטיס זכה לכינוי "החיה של קאבוס", לאחר שנגזרו עליו 53 שנות מאסר בגין תקיפה מינית של שש נשים בריטיות באי.

אספיוטיס, בן 47, שוחרר מוקדם מהמאסר הארוך שנגזר עליו, אך כעת עומד לדין בגין האשמות חדשות. הוא נפל מגובה של 200 מטרים בחוף הים כשניסה לחמוק מהשוטרים המנהלים אחריו מצוד. למכבי האש ושירותי החירום לקח שלוש שעות לחלצו מהנקיק אליו נפל. כיום הוא שוכב בבית החולים של קורפו תחת שמירה הדוקה של חמושים, כשהוא סובל מפציעות רבות, לאחר ששבר את גבו.

במסגרת המצוד, שארך יותר משבועיים, השתמשה המשטרה ברחפנים, כלבים משטרתיים ומכשירי מעקב. כשהם גילו בסופו של דבר את מקום המסתור שלו, עמוק בתוך היער, מצאו צוותי החיפוש רובה ציידים טעון, כמה סכינים, מברגים, צבת, כפפות גומי שחורות, טלפונים ניידים וציוד חיוני להישרדות.

האנס הסדרתי דימיטריס אספיוטיס. פייסבוק, אתר רשמי
"הצליח לשרוד בתנאים בלתי אפשריים עבור האדם הממוצע". דימיטריס אספיוטיס/אתר רשמי, פייסבוק
האי קורפו, יוון, 29 באפריל 2020. רויטרס
האנס נפל ממצוק בגובה 200 מטר בחוף הים. האי קורפו, יוון/רויטרס

מפקד המשטרה של קורפו, מנטוס ינאנוליס, אמר לטלוויזיה המקומית כי אספיוטיס "פצוע קשה". לדבריו, היו סימנים לכך שהוא קיבל סיוע. זאת, בעקבות עדותה של אישה אלבנית בת 34 על האי שדיווחה כי נאנסה על ידו כמה פעמים.

רופאים שבדקו את האישה האלבנית אמרו שזה ברור שנאנסה יותר מפעם אחת. היא תיארה כיצד נחטפה באיומי סכין בחודש מאי השנה ונלקחה למקלט לבעלי חיים ביער עם מחסה מפני רוחות, שם הוחזקה במשך כמה ימים לפני שנמלטה.

יאנוליס אמר כי "במסגרת החקירה שאנחנו מנהלים, כשהוא יחלים, נבדוק האם אדם שלישי היה מעורב או לא". לדברי מפקד המשטרה, "יותר ממאה אנשים" השתתפו במצוד.

עוד בוואלה!

אחרי ששרדה את הקורונה, יוון מנסה להציל את עונת התיירות

לכתבה המלאה

"איש היער" נתפס

מפקד המשטרה הסביר כי אספיוטיס פעל במיומנות בעת ששהה במחבואו והוא אף כינה אותו "איש היער". "הוא הכיר את האזור היטב והצליח לשרוד בתנאים בלתי אפשריים עבור האדם הממוצע", אמר. הוא תיאר את אספיוטיס כמסוכן ביותר ואמר כי האנס הסדרתי נאלץ לצאת ממחבואו ביער לאכול, אז נצפה על ידי התושבים המקומיים.

הוא הוסיף כי ככל שחלפו הימים, כך גבר הלחץ ללכוד את הפושע. אחד החששות היו שהתיירים יחרימו את האי קורפו. "בעבור רבים באנגליה זה היה בלתי מתקבל על הדעת שהוא שוחרר מהכלא. זה היה עבורנו עניין של כבוד", אמר. "סרקנו את האזור יומם ולילה".

בית המשפט גזר בשנת 2012 על אספיוטיס עונש של 53 שנות מאסר בגין שלושה מקרי אונס של תיירות שביצע בקיץ 2010. את תקיפות אלה הוא ביצע זמן קצר אחרי ששוחרר מהכלא, בתום מאסר שריצה בגין שלושה מקרי אונס נוספים.

אספיוטיס הורשה לצאת לחופשי בשנת 2018 בזכות חוק שנועד להפחית את הצפיפות הקשה בבתי הכלא במדינה. המקרה הדגיש את מה שנחשב בעיני רבים ככישלון מערכת המשפט היוונית להגן על הציבור מפני עבריינים מסוכנים.

החוק השנוי במחלוקת נפסל לאחרונה בגלל מקרי אונס ופשעים אלימים נוספים שאירעו בעקבותיו. תנאי שחרורו של אספיוטיס חייבו אותו להישאר על האי ולדווח על כך בקביעות למשטרה. התביעה בקורפו תגיש נגדו כתב אישום בגין אונס נוסף לאחר שיעבור ניתוח.

קיילי מורגן, דיילת חברת "בריטיש איירווייס" ואחת מקורבנותיו של אספיוטיס, בחרה לצאת למאבק ציבורי נגד שחרורו. היא אמרה לעיתון "סאן" כי "הזהרתי שהוא יכה שוב וצדקתי. אני פשוט שמחה שהוא נתפס לפני שחייה של עוד אישה נהרסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully