וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין תכסה הוצאות רפואיות של תיירים שיחלו בקורונה במהלך החופשה

במכתב ששלחה הממשלה אל מנהיגי מדינות, חברות תעופה וסוכנויות נסיעות, קראה לחזרתם של המבקרים, והתחייבה לממן את הוצאותיהם אם יחלו. בנוסף, הוקם באי בי"ח ייעודי לתיירים עם 200 מכונות הנשמה. את כניסתם לקפריסין התנו בכמה מגבלות, בהן מילוי הצהרת בריאות ובדיקת חום

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

קפריסין מתחייבת לכסות את עלויות ההוצאות הרפואיות לתיירים שיימצאו חיוביים לנגיף הקורונה בזמן החופשה באי - כך עולה היום (רביעי) מהודעת ממשלת קפריסין.

על פי מכתב שפרסמה, יכוסו הלינה, המזון והשתייה וכן התרופות עבור חולי הקורונה ובני משפחותיהם. עם זאת, על החולים יהיה לשלם את הנסיעה לנמל התעופה ואת הטיסה חזרה.

קפריסין נערכה לחזרתם של התיירים, בין היתר על ידי בנייה של בית חולים ייעודי עבורם. המבנה בן ה-500 חדרים מכיל כמאה מיטות, 112 ערכות טיפול נמרץ ו-200 מכונות הנשמה.

חוף באיה נאפה, קפריסין. -, אתר רשמי
בשל הפגיעה בתיירות, קפריסין צפויה להפסיד 2.6 מיליארד יורו. חוף באיה נאפה/אתר רשמי, -

מכתב הממשלה נשלח אל ממשלות האזור, חברות תעופה וסוכנויות נסיעות, בו התייחסו גם לפרוטוקול הבריאות וההיגיינה הקפדניים שהמדינה תיישם על מנת לאפשר לתיירים לבקר בה. על המסמך חתמו שרי התיירות, החוץ והתחבורה של קפריסין, ובו הדגישו כי למדינה יש את מספר הנדבקים היחסי הנמוך באירופה, אחרי שיותר מ-10% מתושביה עברו בדיקה.

התיירות מהווה באופן ישיר 13% מכלכלת קפריסין. השנה, המדינה צפויה להפסיד 2.6 מיליארד יורו, כ-70% מכלל ההכנסות שמפיקה התיירות במדינה.

הטיסות הבינלאומיות לקפריסין ייפתחו ב-9 ליוני, תחילה מ-19 מדינות, כשאר התיירים מחויבים לערוך בדיקת קורונה שלושה ימים טרם נסיעתם. אמצעי זהירות זה יוסר ב-20 ליוני עבור 13 מדינות, בהן ישראל, גרמניה, פינלנד, יוון ונורבגיה. גורמים רשמיים במדינה אומרים כי הטיסות יורחבו בהמשך למדינות נוספות, בהתאם להערכת שיעורי ההידבקויות בהן.

עוד בוואלה!

אחרי ששרדה את הקורונה, יוון מנסה להציל את עונת התיירות

לכתבה המלאה
שדה התעופה בן גוריון 10 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הטיסות הבינלאומיות לקפריסין ייפתחו ב-9 ליוני. הנתב"ג הריק במהלך תקופת הקורונה/ראובן קסטרו

את תוצאות בדיקותיהם התקינות יצטרכו התיירים להציג לפני עלייתם למטוס, וייתכן ויחויבו לעטות מסיכות פנים לאורך כל הטיסה. בנוסף, בדיקת חום תתבצע עם נחיתתם בקפריסין ופוטנציאל לעריכת בדיקות נוספות, שייערכו ללא עלות לתייר.

כמו כן, על התיירים יהיה למלא "הצהרת מטייל על הקוביד 19", בה יציינו את כל המקומות בהם שהו ב-14 הימים שקדמו לנסיעה, וכן התחייבות מצדם כי לא הראו סימפטומים לקורונה במשך 72 שעות טרם היציאה ולא באו במגע עם חולים 14 ימים לפני הטיסה. בנוסף, על התיירים יהיה לשמור מרחק של שניים עד שלושה מטרים מקבוצות אחרות. גם על צוות המלונות יחולו מגבלות כגון חבישת מסיכות וחיטוי החדרים לאחר כל עזיבה.

במסעדות, ברים, בתי הקפה והפאבים ימוקמו השולחנות מרחק של שני מטרים לפחות עם עד עשרה סועדים בשולחן. לתיירים יומלץ לשלם בכרטיס אשראי במקום במזומן. בשלב זה לא התקבלו הנחיות לגבי בילוי במועדוני לילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully