וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מגבלות הקורונה: ראש ממשלת הולנד לא נפרד מאמו לפני מותה

רוטה נצמד לתקנות האוסרות ביקורים בבתי אבות, ואמו בת ה-96 מתה מבלי שזכה להיפרד ממנה. היא לא מתה מהנגיף, אך במקום הייתה התפרצות

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, לא ביקר את אמו בשבועות האחרונים לחייה מכיוון שציית להגבלות נגיף הקורונה על ביקורים בבתי אבות - כך אמרו במשרדו. זאת בזמן שבריטניה סוערת אחרי שנחשף שיועץ בכיר של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הפר את הסגר וחצה 400 ק"מ כדי להישאר באחוזת הוריו.

רוטה הודיע היום (שלישי) על מותה של מיקה רוטה-דילינג בת ה-96 בבית אבות בהאג ב-13 במאי, כמעט חודשיים לאחר שהממשלה סגרה את כל המוסדות הללו בפני הציבור. "ראש הממשלה קיים את כל ההוראות", אמר דוברו של רוטה. אמו לא מתה מהנגיף, אך בבית האבות הייתה התפרצות של המחלה מוקדם יותר.

"בנוסף לעצב הגדול ולכל הזיכרונות הטובים, אני ומשפחתי מכירים תודה על שיכולנו להיות עמה זמן רב כל כך", אמר רוטה. "נפרדנו ממנה במפגש משפחתי ואנו מקווים שנוכל להתמודד עם האובדן הגדול הזה בעתיד הקרוב".

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה במהלך מסיבת עיתונאים בהאג, הולנד, 19 במרץ 2020. רויטרס
שימש דוגמה. ראש ממשלת הולנד רוטה, החודש/רויטרס

הרשויות בהולנד אפשרו ביקורים פרטניים בכמה בתי אבות החל מהיום, וכל בתי האבות במדינה החל מ-15 ביוני. הולנד הטילה "סגר אינטליגנטי", שהיה פחות נוקשה מאשר במדינות אירופיות אחרות, אולם היא חוששת מחידוש התיירות בערים כמו אמסטרדם. עד כה נרשמו 5,830 מקרי מוות מהנגיף ו-45,445 נדבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully