וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיירות רכבים: הימין הקיצוני בספרד מחה נגד התנהלות הממשלה בקורונה

מפלגת "ווקס" ותומכיה נסעו בשיירות במדריד וברצלונה וקראו להתפטרות ראש הממשלה סנצ'ס בעקבות מדיניות המאבק בנגיף. מנהיג המפלגה אבאסקל האשים את ההנהגה ב"ניהול גרוע ביותר של המשבר", הפוגם בכלכלת המדינה. חרף ההקלות שניתנו, הערים הגדולות עדיין נתונות בסגר כבד

צילום: רויטרס

מפלגת הימין הקיצוני "ווקס" בספרד הובילה אתמול (שבת) מחאה אזרחית נגד התנהלות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה באמצעות שיירת רכבים שנסעו בערים הגדולות. המפגינים בבירה מדריד נהגו ברכביהם תוך שהם מניפים את דגלי ספרד וקוראים לראש הממשלה הסוציאליסטי, פדרו סנצ'ס, להתפטר.

הפגנות דומות נערכו גם בסביליה, ברצלונה ובירות אזוריות נוספות, שבהן נראו שורות של מכוניות ואופנועים, צופרים ומכוסים בדגלי ספרד. כמה הולכי רגל עקבו אחר השיירות והחזיקו כרזות.

ספרד הטילה ב-14 במרץ חלק ממגבלות הקורונה החמורות ביותר באירופה. למרות ההקלות שניתנו בשבועות האחרונים, כמו התקהלויות של עד עשרה אנשים ופתיחת מסעדות, מדריד וברצלונה עדיין נותרו תחת סגר רחב, בשל ההתפרצויות הקשות בשטחיהן.

הפגנת ענק של מפלגת Vox הימנית הקיצונית בספרד נגד התמודדות הממשלה עם משבר הקורונה. מדריד, ספרד. 23 במאי 2020.. AP
הפגנת הרכבים של הימין הקיצוני בספרד. מדריד, אתמול/AP

הממשלה נימקה את ההגבלות הנרחבות כגון סגירת מלונות, חופים ומקומות בילוי, בטענה כי הדבר אפשר לה להשתלט על ההתפרצות, ואכן מספר מקרי המוות היומי ירד בהדרגה. עם זאת, המפגינים מהימין הקיצוני קראו להסרתם הכוללת של המגבלות, זאת בשל השפעתם על הכלכלה ועל מקומות העבודה.

כמעט מיליון מקומות עבודה אבדו בחודש מרץ, והתחזיות מצביעות על כך שהכלכלה הספרדית תצטמצם השנה בעוד 12% בשל המגיפה. המפגינים קראו לסנצ'ס, וכן לסגנו, פאבלו איגלסיאס, העומד בראש מפלגת השמאל הקיצוני "פודמוס", להתפטר.

עוד בוואלה!

כיתות קטנות ושמירת מרחק במסעדות: באירופה מתחילים לצאת מסגר הקורונה

לכתבה המלאה
הפגנת ענק של מפלגת Vox הימנית הקיצונית בספרד נגד התמודדות הממשלה עם משבר הקורונה. מדריד, ספרד. 23 במאי 2020.. AP
כמעט מיליון מקומות עבודה אבדו חודש מרץ. הפגנת הימין במדריד, ספרד. אתמול/AP

בהודעה שפרסמה מפלגת ה"ווקס", נמסר כי "הגיע הזמן להשמיע רעש גדול נגד ממשלת האבטלה והסבל שנטשה את העצמאים והעובדים". מנהיג המפלגה, סנטיאגו אבסקל, הוביל את המחאה מאוטובוס פתוח ברחובות מדריד. הוא עטה מסיכת פנים והאשים את הממשלה בכך שהיא "אחראית ישירות לניהול הגרוע ביותר של המשבר הזה בעולם כולו". עוד אמר לראש הממשלה בנאום ששודר לתומכיו בשידור חי, "השמע את רצונך להתפטר מהממשלה".

מנהיג מפלגת הווקס סנטיאגו אבסקל בהפגנת ענק נגד התמודדות הממשלה עם משבר הקורונה. מדריד, ספרד. 23 במאי 2020.. רויטרס, רויטרס
"הממשלה נטשה אותנו", אבסקל בהפגנה במדריד, אתמול/רויטרס, רויטרס

במקביל להפגנות, סנצ'ס הודיע אתמול על שתי הקלות משמעותיות: גבולות המדינה ייפתחו מחדש לתיירים החל מחודש יולי, וכן משחקי הכדורגל בלה ליגה - הליגה הבכירה בכדורגל הספרדי - יחודשו החל מ-8 ביוני: "ספרד עשתה מה שצריך לעשות וכעת אופקים חדשים נפתחים. הגיע הזמן להחזיר פעילויות רבות ליומיום". ביום רביעי האחרון זכה סנצ'ס לגיבוי פרלמנטרי להארכת מצב החירום עד 6 ביוני.

הפגנת ענק של מפלגת Vox הימנית הקיצונית בספרד נגד התמודדות הממשלה עם משבר הקורונה. ברצלונה, ספרד. 23 במאי 2020.. AP
"הגיע הזמן להשמיע רעש גדול". מחאת המכוניות במדריד, ספרד. אתמול/AP

ספרד היא אחת המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר מהתפרצות נגיף הקורונה, עם יותר מ-28 אלף מקרי מוות ו-234 אלף נדבקים. אולם, ירידה במקרה המוות היומי נמשכה ביום שישי, עם 56 מתים בלבד ביממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully