וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דממה של חודש וחצי, קולות ילדי ספרד שוב נשמעים ברחובות

בזכות האטה בקצב התמותה וההדבקה בקורונה, הממשלה מקלה על המגבלות הקשות. ילדים בני פחות מ-14 יכולים לצאת עם אחד מהוריהם למשך שעה, ברדיוס של קילומטר מהבית, עם צעצוע אחד, ומבלי לשחק עם ילדים אחרים

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ספרד החלה בהקלות על הסגר שהטילה במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה, והיום (ראשון) יצאו ילדים לרחובות לראשונה אחרי שישה שבועות שבהם היו מסוגרים בבתיהם. בהתאם להקלות, ילדים בני פחות מ-14 יכולים לצאת עם אחד הוריהם למשך שעה, ברדיוס של קילומטר מהבית.

"זה נפלא, אני לא יכולה להאמין שעברו שישה שבועות", אמרה סוזנה סאבטה, אם לתאומים בני שלוש, שחבשו מסיכות שהותאמו למידותיהם. "הבנים שלי מאוד פעילים. היום, כשהם ראו את הדלת ונתנו להם את הקורקינטים שלהם, הם היו מאושרים".

הילדים יכולים לצאת עם צעצוע אחד, אבל לא מורשים לשחק עם ילדים אחרים ועליהם לשמור על מרחק מאנשים אחרים. הפארקים ובתי הספר נותרו סגורים, והרשויות ממליצות ששני ההורים והילדים ישטפו את ידיהם לפני היציאה מהבית ובחזרה. כל מבוגר יכול ללוות עד שלושה ילדים, שכל אחד מהם יכול לצאת למשך מקסימום שעה, בין השעות 9:00 ל-21:00.

ילדים משחקים באחת המזרקות בבילבאו לאחר הקלות הממשל הספרדי אחרי שישה שבועות ברקע התפשוט נגיף הקורונה 26 באפריל 2020. רויטרס
יצאו לשאוף אוויר. ילדים משחקים במזרקה בבילבאו, היום/רויטרס

ספרד הטילה את אמצעי הסגר מהנוקשים ביותר בעולם, בניסיון לעצור את אחת ההתפרצויות הקשות ביותר. הצעדים הללו עצרו להפחית את קצב ההידבקות היומי שהיה מעל 20% לפני כחודש, לפחות מ-2% בשבוע החולף, מה שהוביל להקלה בעומס על בתי החולים שהיו על סף קריסה. בהמשך השבוע צפויה הממשלה להקל על המבוגרים ולאפשר להם לצאת לאימונים. נכון להיום, ניתן לצאת מהבית רק לצורך רכישת מזון ותרופות ונסיעות לעבודה, במקרה שלא ניתן לעבוד מהבית.

עוד בוואלה!

עיירת המבצר הספרדית שהצליחה לבלום את הקורונה

לכתבה המלאה
בני נוער יוצאים להתאוורר באחת הגבעות במדריד  לאחר הקלות הממשל הספרדי אחרי שישה שבועות ברקע התפשוט נגיף הקורונה 26 באפריל 2020. רויטרס
הדממה הופרה. נערים בגבעות במדריד, היום/רויטרס

לפי הנתונים העדכניים שפורסמו היום על ידי משרד הבריאות, 288 איש מתו ביממה האחרונה מהנגיף, המספר היומי הנמוך ביותר בחודש האחרון. אתמול נרשמו 378 מתים, ובשישי 367. בסך הכול, מתו 23,190 מהווירוס בספרד, שהיא שלישית רק לארצות הברית ולאיטליה, ומספר הנדבקים הגיע ל-207,634. ביום שישי שונתה שיטת הספירה, ועתה ייספרו רק מקרים שבהם נמצא הנגיף פעיל.

לוסיה איבנס, בת תשע, יצאה עם אמה לסיבוב במדריד, ואמרה שהיא התגעגעה לרחבות ולפארק, להרגיש את "הרוח נושבת בפנים" בזמן הסגר. "לעולם לא חשבתי שאתגעגע לבית הספר, אבל אני באמת מתגעגעת", אמרה.

טמרה רומרו, שיצאה עם שני ילדיה על קורקינט בשעות הבוקר, סיפרה על תחושות אחרות. "למען האמת, עבורי, הזמן טס, לא הרגשתי שזה היה ארוך בכלל. שיחקנו הרבה, לא היה חסר לנו כלום, תודה לאל, כך שאנחנו לא יכולים להתלונן".

שגרה שונה

ראש שירותי הבריאות לשעת חירום, פרננדו סימון, פירט את המלצות משרד הבריאות על הקלות הדרגתיות בסגר, ואמר כי על המדינה להבטיח שמערכת הבריאות תוכל להגיב אם תתרחש התפרצות נוספת. הוא אמר שספרד צריכה להישמר מפני "גלים חדשים" של המחלה, והוסיף כי המטרה היא חזרה הדרגתית לשגרה. עם זאת, הוא הדגיש במסיבת עיתונאים כי "זו לא תהיה אותה שגרה שהכרנו לפני שנה".

על פי מסמך שגובש במשרד הבריאות, מומלץ למחוזות בספרד להכפיל את מספר המיטות לטיפול נמרץ כדי להתמודד עם התלקחות מחודשת לאחר צמצום הסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully