וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בברלין נגד סגר הקורונה: "רוצים את החיים שלנו בחזרה"

26.4.2020 / 13:54

כמאה מפגינים נעצרו בבירת גרמניה, אחרי שהמשטרה אמרה כי הם לא קיבלו אישור להתקהל בשל המגבלות לבלימת הנגיף. הם טוענים שיש ניסיון להפיץ פחד כדי לתפוס את השלטון. "חופש זה לא הכול, אבל בלי חופש אין כלום"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

שוטרים גרמנים עם מסיכות התעמתו אתמול (שבת) עם עשרות מפגינים שמחו במרכז ברלין נגד הטלת הסגר לבלימת מגיפת הקורונה. המשטרה הודיעה בחשבון הטוויטר שלה כי יותר ממאה איש נעצרו. חלק מהמפגינים ניסו לשמור מרחק אחד מהשני, כשהם ישבו על הקרקע ועטו מסיכות, אולם אחרים התגודדו בצפיפות. בדומה לעשרות מדינות אחרות ברחבי העולם, גרמניה הטילה מגבלות קפדניות על התנועה במרחב הציבורי לצורך האטת התפשטות הווירוס, כשהסגר החל ב-17 במרץ.

"אני רוצה את חיי בחזרה", צעקו המפגינים, שהחזיקו שלטים עם סיסמאות כמו "להגן על הזכויות החוקתיות", "חופש זה לא הכול, אבל בלי חופש אין כלום", ו"אבא, מה זו נשיקה?. המפגינים חילקו עיתונים תחת הכותרת "התנגדות דמוקרטית", ובהם נכתב כי הנגיף הוא ניסיון לתפוס את השלטון באמצעות הפצת פחד. בעיתונים צוטטו 127 רופאים מרחבי העולם שהטילו ספק בצורך בהטלת סגר.

דובר המשטרה אמר כי ניתן אישור לחלוקת העיתונים, אולם לא להפגנה ציבורית, בשל התנגדות רשויות הבריאות. "בתקופות המגיפה ובהתאם לתקנות ההכלה, אנו מחויבים למנוע התכנסויות", אמר הדובר.

בית המשפט החוקתי בגרמניה קבע מוקדם יותר החודש כי לאזרחים יש זכות להפגין אם הם מקפידים על שמירת מרחק אלו מאלו, לאחר שפעילים פרו-דמוקרטיים עתרו נגד הסגר בטענה שהוא מפר את הזכות להתאסף.

מחאה בברלין נגד ההגבלות שקבע הממשל לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 25 באפריל 2020. AP
"אבא, מה זו נשיקה?". מפגין בברלין, אתמול/AP

חלק מהמפגינים ישבו בשלווה על הקרקע, כשהם שומרים מרחק אלו מאלו, ואוחזים ורדים לבנים בהתייחסותם לתנועת המחאה נגד הנאצים, "הוורד הלבן". "אנחנו כאן היום כדי להביע את הדעה שלנו, למען ההגנה על הזכויות החוקתיות, על החירות, ומעל הכול - על חופש הדיבור", אמרה אישה, שהזדהתה רק בשם סנדרה, והחזיקה בוורד.

מספר הנדבקים בנגיף בגרמניה הוא החמישי בגובהו בעולם, אחרי ארצות הברית, ספרד, איטליה וצרפת. עם זאת, שיעור המתים נמוך יחסית בזכות בדיקות רבות שנעשו בתחילת ההתפרצות. החל ממחר, ובזכות הנתונים, ייפתחו מחדש חנויות קטנות, לצד סוכנויות למכירת מכוניות ואופניים וכן חנויות ספרים. עם זאת, התקנות לשמירת מרחק בציבור יישארו על כנן עד 3 במאי, לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully