וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי זיקוקים והצתת מכוניות: הסגר מחריף את המתיחות בפרברי פריז

בימים האחרונים נרשמו עימותים בין צעירים לשוטרים בשכונות העוני של בירת צרפת, אחרי שרוכב אופנוע נפצע בהתנגשות עם ניידת. המגבלות שהוטלו לבלימת הקורונה העלו את מפלס המתח בפרברים. "לא רואה חזרה על 2005", הרגיע שר הפנים

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

צעירים התעמתו במהלך השבוע האחרון עם שוטרים בפרברי פריז, על רקע החרפת המתיחות בשכונות העוני בבירת צרפת בהמשך לצעדי הסגר שהטיל הנשיא עמנואל מקרון לצורך בלימת התפשטות הקורונה. הצעירים טוענים לאפליה של המשטרה כלפיהם וליד קשה מולם.

עם זאת, שר הפנים כריסטוף קסטנר אמר היום (חמישי) כי הוא לא סבור שהמראות של 2005, אז פרצו מהומות ברחבי המדינה מתו פרברי פריז, יחזרו על עצמם. "אנחנו לא בסוג של תרחיש כזה", אמר שר הפנים לרשת BFM.

העימותים בימים האחרונים פרצו בפרברים וילנוב-לה-גרן, נאנטר וקלישי. ברשתות החברתיות פורסמו תמונות של כנופיות של צעירים יורים זיקוקים לעבר כוחות משטרה, ומכוניות שהועלו באש. המתיחות החלה בסוף השבוע שעבר, כשרוכב אופנוע נפצע בהתנגשות עם ניידת סמויה במחסום בווילנוב-לה-גרן. הרוכב, המאושפז בבית חולים, קרא להרגעת הרוחות.

עימותים בפרברי פריז על רקע סגר הקורונה. רויטרס
המשטרה פתחה בחקירת התקרית. כוחות באחד ממוקדי האלימות/רויטרס

המשטרה, שפתחה בחקירה בעקבות התקרית, אמרה כי היא רצתה לתשאל את הנהג שנראה מאיץ בכיוון הנגדי ברחוב, ללא קסדה לראשו. ה"בנליוז", מתחמי דיור גדולים בפאתי הערים הגדולות שבהם חיים מהגרים, הפכו לפני זמן רב למוקדי זעם על הפערים החברתיים והכלכליים. ב-2005 התחוללה עימותים במשך שלושה שבועות אחרי ששני צעירים מתו בזמן שנמלטו ממצוד משטרתי בפרבר צפוני של פריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully