וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המתים מקורונה בספרד ממשיך לרדת, והתושבים יוצאים לרחובות

164 איש מתו במדינה ביממה החולפת, המספר הנמוך ביותר מאז 18 במרץ, עם ההקלות על הסגר שבמסגרתן ניתן למבוגרים לעשות ספורט. בשלב הבא, ייפתחו מספרות ומכוני יופי ולאחר מכן גם מסעדות וברים בתפוסה חלקית

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אזרחי ספרד נהנים בסוף השבוע מהחופש המחודש שלהם אחרי ההקלות במגבלות שהוטלו לבלימת נגיף הקורונה, במקביל להמשך הירידה במספר המתים מהווירוס.

היום (ראשון) דווח על 164 מתים ביממה החולפת, המספר הנמוך ביותר מאז 18 במרץ. בסך הכול, 25,264 איש מתו בספרד מהנגיף, מהמספרים הגבוהים ביותר בעולם. מספר הנדבקים צמח ל-217,466 בהשוואה ל-216,582 אתמול. מדרדיד וקטלוניה נותרו האזורים שנפגעו הכי קשה מהמגיפה, עם 8,332 ו-5,185 מתים בהתאמה.

האטת קצב המתים היא סימן מעודד עבור ספרד, שהחל מאתמול אפשרה למבוגרים לצאת ולהתאמן מחוץ לבתיהם לראשונה אחרי שבעה שבועות.

סיגריד סרברה, 44, הלכה היום לים עם הגלשן שלה בגאווה, עיירה מחוץ לברצלונה, שאפשרה גישה לחוף. "יאהו!", היא בכתה כשנכנסה לגלים. "לא יכולתי לגלוש כבר הרבה זמן כך שאני נרגשת הבוקר", אמרה.

אנשים מטיילים במדריד, 3 במאי 2020. AP
מצטופפים במסלוללים. תושבים עושים ספורט במדריד, היום/AP

על פי התקנות החדשות, לקבוצות גיל שונות מוקצות משבצות זמן ספציפיות ליציאה מהבתים, בעוד שכולם חייבים לדבוק בהנחיות הריחוק החברתי תוך שמירת מרחק של לפחות שני מטרים זה מזה.

ג'ורדי ג'ורנט, 45, מוזיקאי שאיבד את עבודתו מאז תחילת הסגר במרץ, יצא לרוץ לאורך החוף בגאווה. "אתמול בערב רצתי בהרים, שם היו פחות אנשים, אבל היום יש כאן יותר אנשים בחוץ", אמר.

במאמץ למנוע צפיפות, אסרה עריית ברצלונה את הכניסה לחופי הים שלה, שיכולים להתמלא גם באביב, אך במקום זאת התכנסו אתמול אלפי תושבים לאורך הטיילת שלה. סצינות דומות נצפו בבירה מדריד. מאחר שהפארקים והשטחים הציבוריים נותרו סגורים, הרצים והצועדים נאלצו לחלוק מדרכות ומסלולי הליכה צרים.

ההקלה היא אחד הצעדים הראשונים בתכנית בת ארבעה שלבים לפתיחה הדרגתית של המדינה עד סוף יוני. בסוף השבוע שעבר ניתן לילדים בני פחות מ-14 לצאת לשעה ביום תחת פיקוח ההורים. החל ממחר, עסקים שפועלים בתיאום מראש, כמו מספרות ומכוני יופי, ישובו לשירותים מוגבלים.

בשלב הבא, אזורי ישיבה פתוחים של ברים ומסעדות יוכלו לפעול עד תפוסה של 50%, בעוד קבוצות של עד אנשים יורשו להתכנס במקומות ציבוריים ובבתים.

אנשים מבצעים פעילות ספורטיבית בברצלונה לאחר הקלות ההמשל הספרדי על תשובים ברקע נגיף הקורונה 2 במאי 2020. רויטרס
ברצלונה היא אחד ממוקדי המגיפה המרכזיים. תושבים עושים ספורט בעיר/רויטרס

השרה לאיכות הסביבה תרזה ריברה, שמובילה את הוועדה האחראית לצמצום הסגר, אמרה שעל ספרד להיערך לחיות עם הנגיף למשך תקופה ארוכה. "לפחות עד תחילת אוקטובר עלינו להיות מאוד זהירים", היא אמרה בריאיון לעיתון אל פאיס.

ראש שירותי בריאות החירום, פרננדו סימון, הדהד את דבריה והזהיר כי בלימת המגיפה תלויה בהיצמדות של האזרחים לחוקים. "יש סבירות גבוהה להתפרצות חדשה, אין לנו שום ביטחונות", אמר במסיבת עיתונאים במדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully