וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתות קטנות ושמירת מרחק במסעדות: באירופה מתחילים לצאת מסגר הקורונה

לאט ובזהירות, מדינות היבשת מקלות במגבלות הקשות בתקווה שזה לא יוביל לגל מחודש. בצרפת פותחים בתי ספר יסודיים ומספרות, ובחלקים מספרד יותרו התקהלויות של עד עשרה אנשים. באיטליה, גרמניה ואוסטריה כבר החלו בהקלות, בבריטניה נשארים מאחור

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מדינות שונות ברחבי אירופה מתחילות להקל על אמצעי הסגר שנקטו לבלימת מגיפת הקורונה, תוך שהן מקוות שזה לא יוביל להתפרצות של גל מחודש. הן יצטרפו לגרמניה, אוסטריה ואיטליה שהחלו בימים האחרונים להקל על הסגר, כשבגרמניה דווח אתמול על עלייה מדאיגה בקצב ההדבקה.

החל מהיום (שני), בתי הספר היסודיים בצרפת ישובו ללימודים עם מספר מצומצם של תלמידים, וחנויות בגדים, חנויות ספרים, מספרות וחנויות פרחים ייפתחו מחדש. עם זאת, מסעדות, בתי קולנוע וברים יישארו סגורים.

בכמה מחוזות בספרד, יורשו התקהלויות של עד עשרה אנשים במקומות פתוחים ומסעדות יוכלו לפתוח מחדש את שעריהן תוך הקפדה על שמירת מרחק. בבריטניה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודיע אמש על שורת הקלות באנגליה, אך ביתר חלקי הממלכה יישמרו ההמלצות.

תושבי פריז יוצאים לפארקים לאחר הקלות בסגר, צרפת, 11 במאי 2020. רויטרס
תושבי פריז יוצאים לפארק אחרי שבועות של סגר, אתמול/רויטרס

בבלגיה, רוב העסקים ייפתחו היום תוך שמירה על ריחוק חברתי, אך מסעדות, ברים ובתי קפה יישארו סגורים. בהולנד, בתי הספר היסודיים ייפתחו היום חלקית, כמו גם ספריות ומכוני יופי. בשוויץ, בתי הספר וחטיבות הביניים ישובו ללמוד אך בכיתות מצומצמות, וגם מסעדות, חנויות ספרים ומוזיאונים יוכלו להיפתח תחת מגבלות מסוימות.

בדנמרק, מרכזי קניות ייפתחו היום בעוד שבפולין יפתחו את המלונות במהלך השבוע, אך תיירים זרים עדיין יידרשו בבידוד של שבועיים.

גולשות בברצלונה לאחר הקלות הסגר הקורונה, ספרד, 8 במאי 2020. רויטרס
גולשות בחוף של ברצלונה/רויטרס
אנשים יוצאים מהבתים לאחר הקלות הסגר הקורונה ברומא, איטליה, 8 במאי 2020. רויטרס
תושבים שואפים אוויר ברומא אחרי הסגר הממושך, שישי/רויטרס

בעוד שבארצות הברית יש את מספר הנדבקים הגבוה ביותר בעולם עם 1.3 מיליון, המספר בכל אירופה גבוה יותר.

בבריטניה יש את מספר המתים הגבוה ביותר ביבשת, עם קרוב ל-32 אלף, בעוד שבספרד מספר הנדבקים הרב יותר, עם יותר מ-224 אלף נדבקים. מספר המתים בה הוא השני בגובהו באיחוד האירופי, עם 26,621, אחרי איטליה, עם 30,560. בצרפת נרשמו 26,383 מתים ו-177 אלף נדבקים, ואילו בגרמניה שיעור התמותה נמוך משמעותית בהשוואה ליתר מדינות מערב אירופה - 7,569. עוד קרוב ל-172 אלף איש נדבקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully