וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסע 400 ק"מ מלונדון: יועצו הבכיר של ג'ונסון הפר את סגר הקורונה

24.5.2020 / 12:39

פוליטיקאים בבריטניה, כולל ממפלגת השלטון, קוראים לדומיניק קאמינגס להתפטר מתפקידו אחרי שהתגלה כי הוא נסע לבקר את משפחתו בזמן שאשתו הייתה חולה. בממשלה ממשיכים לגבות אותו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

יועצו הבכיר של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עומד בפני קריאות להתפטר מתפקידו, אחרי שהפר את סגר הקורונה כשנסע 400 ק"מ ברחבי הממלכה. הקריאות להתפטרותו של דומיניק קאמינגס, שתכנן את קמפיין הפרישה מהאיחוד האירופי ב-2016, הגיעו גם משורות מפלגת השלטון השמרנית. הוא נסע מלונדון לדורהאם בחודש מרץ, בזמן שאשתו הפגינה תסמיני קורונה וכשאמצעי הסגר לבלימת התפשטות הנגיף כבר היו בתוקף.

ג'ונסון, שהיה חולה בעצמו, הורה לאזרחים להישאר בבתים למעט מקרים חיוניים וסגר חלקים גדולים בכלכלה. בבריטניה אחד ממספר מקרי המוות הגבוהים ביותר בעולם. לפי לשכתו של ראש הממשלה, יועצו הבכיר עשה את המרחק הממושך כדי להבטיח שבנו בן הארבע יטופל כראוי, בזמן שאשתו חלתה וכשהייתה "סבירות גבוהה" שקאמינגס יידבק בעצמו.

כמה שרים והתובע הכללי אמרו גם הם שהנסיעה הייתה מוצדקת, ושר התחבורה גרנט שפס אמר היום שקאמינגס לא יתפטר. "אלו שאלות לגיטימיות לחלוטין על הנושא, וניתנו תשובות ישירות", אמר לרשת סקיי ניוז.

עם זאת, סטיב בייקר, מבכירי קמפיין הברקזיט, היה הראשון מבין כמה חברי פרלמנט שמרנים שקראו ליועץ הבכיר להתפטר. "אני פשוט רואה שעוסקים בנושא המסעיר הזה בכל יום, שמבזבז את זמנו של הציבור, צורך הון פוליטי ומסיט את השיח מהבעיות האמיתיות שאנחנו צריכים להתמודד איתן", אמר לסקיי. "אין מישהו שלא ניתן להחליף אותו". קאמינגס התנגד זה זמן רב לחלקו של קאמינגס בממשלה.

דומיניק קאמינגס, יועצו של בוריס ג'ונסון, מחוץ לביתו בלונדון, 23 במאי 2020. רויטרס
תכנן את העזיבה של האיחוד האירופי. קאמינגס, אתמול/רויטרס

באופוזיציה קראו לקאמינגס, שלו יש השפעה עצומה על הממשלה, להתפטר והאשימו אותו בצביעות בתקופה שבה מיליוני בריטים שוהים בבתיהם. נכון לאתמול, מספר מקרי המוות בממלכה הגיע ל-36,675.

בעיתון "דיילי מירור" דווח אתמול כי קאמינגס הפר את הסגר פעם נוספת ב-19 באפריל, ימים לאחר שחזר ללונדון אחרי הנסיעה הראשונה הלו. בלשכתו של ג'ונסון תיארו את הדיווחים בעיתון כ"האשמות שווא".

כמה דמויות בולטות אחרות בבריטניה התפטרו אחרי שנתפסו מפרים את הסגר. ניל פרגוסון, מומחה למגיפות שעזר לממשלה לגבש את המדינות שלה, התפטר מצוות הייעוץ המדעי של הממשלה אחרי שבת זוגו ביקרה אותו בביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully