וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון: "מתחילים בהקלות זהירות, עוד לא הזמן לצאת מהסגר"

11.5.2020 / 3:33

ראש ממשלת בריטניה אמר כי התושבים יוכלו לצאת יותר מביתם ומגזרים שונים יעודדו לצאת לעבודה. ההנחיות מתמקדות באנגליה בלבד, בעוד שאר חלקי הממלכה מזהירים מהתעוררות מחודשת של הנגיף. "הישארו ערניים"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הציג הלילה (ראשון) הקלות וצעדים ראשונים בתכנית ליציאה ממשבר הקורונה, וקרא לציבור "להישאר ערני" לסיכוני המגיפה. לפי התכנית, הסגר שהוטל על המדינה, שנפגעה קשה מאוד מהתפרצות המחלה, יישאר בינתיים בתוקף.

ג'ונסון התייחס בהנחיותיו באופן ספציפי לאנגליה, אך ממשלת בריטניה שואפת כי גם שאר חלקי הממלכה יפעלו לאורן. אולם, מנהיגי סקולטנד, וויילס וצפון אירלנד הבהירו כי בכוונתם להמשיך לעת עתה עם מדיניות ההגבלות המחמירה, הקוראת לאזרחים להישאר בביתם.

בוריס ג'ונסון מציג את הצעדים הראשונים של בריטניה ליציאה מהמשבר, 10 במאי 2020. רויטרס
ג'ונסון מציג את ההקלות, הלילה/רויטרס

במסגרת ההקלות שהציג ג'ונסון יתאפשר לציבור באנגליה להתאמן בחוץ לעתים קרובות יותר וכמה מגזרים יוכלו לשוב לעבודה סדירה. "זה עוד לא הזמן לסיים את הסגר", הוא אמר, "במקום זאת אנחנו נוקטים צעדים זהירים ראשונים".

לדברי ג'ונסון, כשגם שיעור התמותה וגם מספרי האשפוזים בבתי החולים יורדים, יהיה זה "טירוף" לאפשר עלייה נוספת בהידבקויות. הוא אמר עוד כי האזרחים צריכים להמשיך לעבוד מביתם אם הם יכולים לעשות זאת, אך את אלו שאינם, כמו אלה העובדים בבנייה וייצור, צריך "לעודד לצאת לעבודה".

ראש הממשלה הכריז החל מיום רביעי, תוסר ההגבלה על פעילות גופנית מחוץ לבתים, והבריטים יוכלו לשבת בשמש בפארק, לנהוג למחוז חפצם, ולעשות ספורט עם בני משפחתם. עד כה, ניתן היה לצאת לפעילות בחוץ רק פעם ביום ובסביבת המגורים בלבד. שאר הגבלות הריחוק החברתי יישארו בתוקף, אמר ג'ונסון, והבהיר כי גובה הקנסות לאלו המפרים אותן יעלה. הוא אמר עוד כי פרטים נוספים יוצגו בפני הפרלמנט ביום שני הקרוב, ומסמך מקיף בנושא יפורסם.

עוד בוואלה!

רחוק מאסטרטגיית יציאה: מספר המתים מקורונה בבריטניה - הגבוה באירופה

לכתבה המלאה

ג'ונסון הציג מערכת של חמש רמות סכנה, והסביר כי הממשלה תשמש בה כדי להחליט על הקלה או החמרה של ההגבלות באזורים ספציפיים. הוא טען כי אנגליה כולה הייתה ברמת חומרה ארבע, וכעת יכולה להתחיל לנוע לרמה שלוש. הוא הוסיף כי בתחילת יוני, לכל המוקדם, הממשלה תוכל להתחיל לאפשר פתיחה מחודשת של חנויות וחזרה לשדרה של מערכת החינוך בגילאים הנמוכים, ובתחילת יולי, לכל המוקדם, תישקל פתיחה מחודשת של מגזר התיירות ומרחבים ציבוריים נוספים, בכפוף למגבלות הריחוק החברתי. ג'ונסון אמר עוד כי בקרוב בריטניה תתחיל לבודד בני אדם שמגיעים אליה מהאוויר.

"לאורך התקופה של החודשיים הקרובים אנו נהיה מונעים לא על ידי תקווה או צורך כלכלי בלבד. אנחנו נהיה מונעים על ידי מדע, מידע ובריאות הציבור", הוא אמר. "אנו נעקוב אחרי ההתקדמות ברמה המקומית, האזורית והלאומית ואם ישנן התפרצויות, אם ישנן בעיות, אנחנו לא נהסס לעצור".

אדם עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורנה  בלונדון 26 במרץ 2020. רויטרס
"נהיה מונעים על ידי מדע, מידע ובריאות הציבור". אדם עוטה מסיכה בלונדון/רויטרס

לאחר שבמשך שבועות ארוכים השתמשה הממשלה בקריאה "הישארו בבית", ההחלטה לשנות את הסיסמה ל"הישארו ערניים" עוררה ביקורת, ונטען כי היא מעורפלת.

באופוזיציה ביקרו את דבריו של ג'ונסון. מנהיג הלייבור קיר סטארמר טען כי הם מעלים יותר שאלות מתשובות, והזהירו כי חלקים שונים בבריטניה יפעלו באופנים שונים. "מה שהמדינה ביקשה הלילה זו בהירות והסכמה, אך לא קיבלנו דבר מכל אלה", מסר בהצהרה מטעמו. בתוך כך, ראשת ממשלת סקוטלנד ניקולה סטורגון הבהירה כי השינוי היחיד שהיא מתכוונת להוביל במדיניות ההגבלות היא לאפשר לאזרחים לצאת יותר לצורך פעילויות ספורט. "זה השינוי היחיד שהממשלה הסקוטית סבורה שהוא בטוח עכשיו מבלי להסתכן בהתעוררות מחודשת של הנגיף", היא מסרה במסיבת עיתונאים, והוסיפה כי היא ביקשה ממשלת בריטניה שלא לעשות שימוש בקמפיין החדש בשטחי סקוטלנד.

הממשלה הבריטית ספגה ביקורת על אופן התמודדותה עם המשבר. מספר המתים היומי בבריטניה - 31,855 בני אדם, הוא השני בגובהו בעולם, אחרי ארצות הברית. לפי דיווח של הסאנדיי טיימס, יועצים מדעיים הזהירו את הממשלה מספר מקרי המוות יכול אף להאמיר עד ל-100 אלף בני אדם אם ההגבלות ירוככו מהר מדי. נכון לאתמול, היו בבריטניה 219,183 מקרים מאומתים של המחלה.

כלכלת בריטניה - החמישית בגודלה בעולם - נפגעה קשות כתוצאה מהמגיפה והמגבלות שבאו בעקבותיה. חברות שונות בירכו על ההצהרה של ג'ונסון, אך הבהירו כי יזדקקו להסברים נוספים כדי להבין איך לשוב לעבודה באופן בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully