וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגש עם בת הזוג: יועץ ממשלת בריטניה לקורונה התפטר אחרי שהפר את הסגר

6.5.2020 / 12:52

פרופ' ניל פרגוסון, שגיבש את המודלים שחזו שחורות אם הממשלה לא תטיל מגבלות חמורות, הודה ששגה כשאירח בביתו פעמיים אישה שעמה הוא ביחסים. "חשבתי שאני חסין אחרי שבועיים בבידוד", אמר. זאת אף שלא ברור אם מי שהחלים באמת מחוסן לנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

היועץ המדעי של ממשלת בריטניה למאבק בנגיף הקורונה נאלץ להתפטר אתמול אחרי שנחשף שהוא הפר את אמצעי הסגר כשנפגש עם אישה בביתו. פרופ' ניל פרגוסון, מומחה למגיפות מאימפריאל קולג' בלונדון, אמר כי הוא מתפטר מקבוצת היעוץ המדעית לחירום (SAGE), ששיחקה תפקיד מפתח בעיצוב מדיניות הממשלה.
.
לפי דיווח בטלגרף, פרגוסון נפגש פעמיים עם אישה בת 38, שעמה הוא נמצא בקשר. זאת בניגוד לתקנות האוסרות על האזרחים לצאת מתביהם פרט למקרים חיוניים כמו רכישת מזון ותרופות, התעמלות או לעבודה במקרים שהם אינם יכולים לעבוד מהבית.

"אני מקבל את העובדה שטעיתי ופעלתי לא כשורה. לכן אני מתפטר מכל מעורבות ב-SAGE", מסר. המודל שגיבש הצוות של פרגוסון לגבי התפשטות הנגיף בבריטניה מצוטט על ידי הממשלה שוב ושוב, והוא נחשב כנקודת המפנה בתגובה שלה להתפרצות הנגיף.

ניל פרגוסון, פרופסור שייעץ לממשלת בריטניה על התגובה למגיפת הקורונה והתפטר כי הפר את הסגר. אתר רשמי, אתר רשמי
קיבל אחריות על מעשיו. פרגוסון/אתר רשמי, אתר רשמי

על פי המודל, בתרחיש הגרוע ביותר, שאינו בלתי-סביר, עד חצי מיליון איש יכולים למות מהווירוס. הוא תרם להחלטת ראש הממשלה בוריס ג'ונסון להטיל את המגבלות החמורות ביותר אי-פעם על חיי היומיום בתקופת שלום.

"פעלתי מתוך אמונה שאני חסין, אחרי שהייתי חיובי לנגיף הקורונה ובודדתי את עצמי לחלוטין במשך שבועיים אחרי שפיתחתי תסמינים", אמר. "אני מתנצל עמוקות על כך שפגעתי במסרים הברורים על המשך ההרחקה החברתית למען שליטה על המגיפה ההרסנית הזו. תקנות הממשלה הן לא משתמעות לשתי פנים, והן נועדו להגן על כולנו".

התפטרותו הגיעה אחרי שמספר המתים בבריטניה הפך לגבוה ביותר באירופה, עם יותר מ-32 אלף. בהמשך היום יגיע ג'ונסון לפרלמנט, לראשונה מאז שהחלים מהנגיף. הוא יידרש לענות לשאלות של האופוזיציה על הכשלים בהתנהלות הממשלה במהלך המשבר.

לפני כחודש התפטרה היועצת הרפואית הראשית של סקוטלנד, ד"ר קתרין קלדרווד, אחרי שהפרה את הסגר כשנסעה לביתה השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully