וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחוק מאסטרטגיית יציאה: מספר המתים מקורונה בבריטניה - הגבוה באירופה

5.5.2020 / 22:40

יותר מ-32,300 איש מתו מהווירוס בממלכה, שעקפה את איטליה ועתה שנייה רק לארה"ב. באופוזיציה מגבירים את הלחץ על הממשלה, שהגיבה מאוחר. בזמן שמדינות אחרות באירופה התחילו לחדש את פעילותן הכלכלית, בריטניה טרם הודיעה על צעדים להקלת הסגר, שבו היא נמצאת זה כחודש וחצי

מספר המתים מקורונה בבריטניה – הגבוה באירופה/רוייטרס

בריטניה עקפה את איטליה עם מספר המתים מנגיף הקורונה הגבוה ביותר באירופה, והשני בעולם. יותר מ-7,000 בני אדם מתו בשבוע החולף באנגליה ובוויילס, על פי נתוני הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (שלישי), כשמספר המתים הכולל בממלכה עלה ל-32,313.

הנתונים מתבססים על תעודות פטירה המציינות את קוביד-19, המחלה הנגרמת על ידי הנגיף, כולל מקרים חשודים. בעוד שהשיטות השונות הנהוגות ממדינה למדינה מקשות על ההשוואות, הנתונים מאשרים שבריטניה היא אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמגיפה, שגבתה את חייהם של לפחות רבע מיליון איש ברחבי עולם.

עובד עם קסדה ומסיכת הגנה בפורטגלנון שבצפון אירלנד - מרץ 2020. רויטרס, רויטרס
פועל בניין עם קסדה ומסיכה בצפון אירלנד/רויטרס, רויטרס

"בריטניה נפגעה קשה מאוד בגל הזה של הקוביד-19 וכל מוות מביא עמו צער למשפחות", אמר פרופ' ג'יימס נייסמית' מאוניברסיטת אוקספורד, מנהל מכון המחקר הרפואי רוזלינד פרנקלין.

הנתונים הקשים מגבירים את הלחץ על ממשלתו של בוריס ג'ונסון, שבעצמו חלה בנגיף. באופוזיציה אומרים שהממשלה הגיבה באיטיות רבה מדי באספקת ציוד מגן לבתי החולים ובמערך בדיקות המוני. בזמן שמדינות אחרות באירופה התחילו לחדש את פעילותן הכלכלית, בריטניה טרם הודיעה על צעדים להקלת הסגר שבו היא נמצאת זה כחודש וחצי.

עוד בוואלה!

ג'ונסון על ימי מחלתו בקורונה: קיבלתי ליטרים של חמצן, נערכו למותי

לכתבה המלאה

"אופתע מאוד אם, כשנביט אחורה, לא נתהה: כן, היינו יכולים לעשות משהו אחרת כאן", אמר היועץ המדעי הראשי של הממשלה, פטריק וואלנס, בתשובה לשאילתא שהגישו לו מחוקקים בנושא מערך הבדיקות.

בתגובה לנתוני התחלואה במדינה, דובר מטעם בית ראש הממשלה ברחוב דאונינג הפנה לאמירות האחרונות של בוריס ג'ונסון, לפיהן בריטניה עברה את שיא המגיפה אך נמצאת עדיין "בשלב מסוכן".

הוא ציין גם את דבריו של קצין הרפואה הבכיר של אנגליה, כריס וויטי, לפיהם "מדינות שונות רושמות נתונים אחרים בנוגע למיתות". איטליה וספרד, הבאות בתור באירופה מבחינה זו, בעלות אוכלוסיה קטנה יותר מבריטניה, מה שמקשה על ההשוואה.

שדה התעופה גטוויטק שבלונדון ריק מנוסעים בשל הקורונה - ה-5 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
שדה התעופה גטוויק בלונדון, הריק מנוסעים/רויטרס, רויטרס

"להציב תרשים שארצות הברית שבראשו ובריטניה שנייה זה לא מועיל, אבל מעת שמתחילים לבחון את גודל האוכלוסיה עלינו לשאול ברצינות על ההבדלים", אמר קארל הניגן, פרופסור לרפואה באוניברסיטת אוקספורד. "מדוע שש מדינות נפגעו באופן לא פרופורציונלי?", הוא תהה על הרשימה, שבה בולטות מדינות אירופיות.

השרים לא אוהבים השוואות של מספר המתים הכולל, וטוענים כי עודף התמותה - מספר המתים מכל הסיבות שעולה על הממוצע השנתי - משמעותי יותר כי הוא ניתן להשוואה בין מדינות שונות בעולם. אולם, הראיות נכון לעכשיו מצביעות על כך שבריטניה תהיה אחת הנפגעות הבולטות ביותר בעולם גם מבחינה זו: ניק סטרייפ, הסטטיסטיקאית של הלשכה הבריטית המרכזית לסטטיסטיקה, אומר כי בבריטניה מתו עד כה כ-42 אלף יותר אנשים מהממוצע ביחס לתקופה זו בשנה. על כל פנים, כ-80% ממקרי המוות הללו נקשרו באופן ספציפי בנגיף הקורונה.

חנות סגורה בשל הקורונה בעיר סאות׳אנד-און-סי שבאנגליה - מרץ 2020. רויטרס, רויטרס
חנות סגורה בעיר סאות'אנד-און-סי, אנגליה, בשל הקורונה/רויטרס, רויטרס

הנתונים השבועיים מראים גם כי שיא מספר מקרי המוות של הקורונה כנראה כבר חלף, כשהשבוע שהסתיים ב-24 באפריל היה השני הקטלני ביותר בבריטניה מתחילת התיעוד ההשוואתי הזמין, ב-1993.

הירידה הכללית שיקפה גם החמרה בכל מה שנוגע לדיור מוגן, בתי אבות ובתי מחסה לאנשים עם מוגבלויות. 7,911 מסך כל המיתות נרשמו במוסדות כאלו, פי שלושה מאשר בחודש הקודם.

"הנתונים הללו מראים כי הדיבור על כך שאנחנו 'מעבר לשיא' של הנגיף האיום הזה אינו משקף את העבודה הסוציאלית", אמרה ליז קנדל, מחוקקת מהאופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully