וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון על ימי מחלתו בקורונה: קיבלתי ליטרים של חמצן, נערכו למותי

3.5.2020 / 14:43

ראש ממשלת בריטניה תיאר את הימים הקשים במהלך אשפוזו, שבהם הרופאים שקלו את המשך הטיפול בו לאור ההתדרדרות במצבו. "הייתה להם אסטרטגיה להתמודד עם תרחיש דומה לזה של המוות של סטלין"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון סיפר כי לממשלה הייתה תכנית חירום למקרה שהוא ימות מנגיף הקורונה אחרי אשפוזו בטיפול נמרץ בחודש שעבר. הוא חשף זאת בריאיון שפורסם היום (ראשון) ב"סאן", אחרי ששב ללשכתו ביום שני כחודש אחרי שאובחן כחולה. ג'ונסון בן ה-55 היה בבידוד במשך עשרה ימים בטרם פונה לבית החולים, עם התדרדרות במצבו הרפואי.

"הייתה להם אסטרטגיה להתמודד עם תרחיש מסוג 'המוות של סטלין'", סיפר ג'ונסון בריאיון. "זה היה רגע קשה מאוד, לא אכחיש זאת". לדבריו, בתקופה שבה שהה בבידוד בדאונינג 10, מעון ראש הממשלה, הוא סירב להתפנות לבית החולים. "הייתי בהכחשה משום שהמשכתי לעבוד ולעשות מפגשים דרך שיחות וידאו, אבל הרגשתי באמת מטושטש ודי על הפנים, לא כמו שיכור, אבל אתם יודעים, זה היה קשה".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בהצהרה עם שובו לתפקיד אחרי שהחלים מנגיף הקורונה, 27 באפריל 2020. רויטרס
קרא לבנו על שם הרופאים שטיפלו בו. ג'ונסון/רויטרס

לדבריו, בהמשך נאמר לו להתפנות לבית החולים. "אמרתי שאני לא רוצה ללכת לבית החולים. זה לא נראה לי צעד טוב, אבל הם היו עקשנים. במבט לאחור, הם צדקו כשהכריחו אותי ללכת".

ג'ונסון פונה לטיפול נמרץ ב-5 באפריל וקיבל חמצן דרך מסיכה וצינור שהוכנס לאפו. "קיבלתי ליטרים וליטרים של חמצן במשך הרבה זמן", אמר. הוא הועבר לטיפול נמרץ למחרת. בשלב מסוים, הרופאים דנו בהחדרת צינור הנשמה ואף ניסחו הצהרה על מותו.

"הרגע הקשה הגיע כשזה היה 50-50 אם הם הולכים לשים לי צינור דרך קנה הנשימה שלי", אמר ראש הממשלה. "הם התחילו לחשוב איך לטפל בזה. לרופאים היו כל מני הסדרים לגבי מה לעשות אם הדברים יתדרדרו. המדדים הארורים המשיכו להתדרדר".

לאחר שחרורו של ג'ונסון מבית החולים, הצוות הרפואי מסר כי הוא שמח לטפל בראש הממשלה, אולם הוא לא מסר פרטים על חומרת מצבו מעבר לכך שהוא טופל ביחידה לטיפול נמרץ.

ג'ונסון וארוסתו קארי סימונדס הכריזו אתמול כי הם קראו לבנם התינוק ווילפרד לורי ניקולס, גם כהוקרה לשני רופאים במחלקה לטיפול נמרץ ששמם היה ניקולס, שלדבריהם הצילו את חייו של ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully