וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: עברנו את שיא הקורונה, מצעד יום הניצחון יתקיים בחודש הבא

רויטרס ו-AFP

27.5.2020 / 12:54

אף שמספר הנדבקים החדשים ממשיך לצמוח באלפים מדי יום, נשיא רוסיה החליט לערוך את המצעד השנתי בכיכר האדומה. עדיין לא ידוע מתי משאל העם על הארכת שלטונו, שנדחה גם הוא בשל המגיפה, יתקיים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי שיא מגיפת הקורונה חלף, וקבע תאריך חדש לקיום מצעד "יום הניצחון" שנדחה מ-9 במאי בשל התפרצות הנגיף, שממנו עדיין נדבקים אלפי אנשים מדי יום. מספר הנדבקים במדינה הוא השלישי בגובהו בעולם.

המצעד מתקיים מדי שנה בכיכר האדומה במוסקבה, לציון ניצחון הסובייטים על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. הפגנת העוצמה הצבאית ולאומיות הפכה לסימן ההיכר של שלטונו של פוטין שמנהיג את רוסיה בתור נשיא או ראש ממשלה כבר 20 שנה. דחיית המצעד הנוכחי, לציון יום השנה ה-75, לצד משאל העם על שינוי החוקה כך שיוכל לשלוט עד 2036, שיבשה את האג'נדה הפוליטית של הקרמלין.

פוטין ציטט מומחים שלטענתו אמרו כי רוסיה עברה את שיא המגיפה, והורה לשר ההגנה סרגיי שויגו להתחיל בהכנות לקיום המצעד במוסקבה ובערים אחרות ב-24 ביוני, תוך שמירה על "הסטנדרטים הביטחוניים המחמירים ביותר. הסיכונים עבור המשתתפים צריכים להיות מינימליים, ועדיף שלא יהיו כלל".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחה עם שר ההגנה סרגיי שויגו, 26 במאי 2020. רויטרס
מיעט להגיע לקרמלין. פוטין בשיחה עם שר ההגנה, אתמול/רויטרס

בחודש שעבר הורה משרד ההגנה של רוסיה לאלפי חיילים שהיו מעורבים בחזרות לקראת המצעד המקורי להיכנס להסגר. לפי פוטין, התאריך החדש ייפול ביום השנה למצעד של כוחות סובייטים ברחבי הכיכר האדומה ב-1945. לאחר הכרזתו של פוטין, נשיאי קזחסטן ומולדובה הודיעו על השתתפותם.

עוד בוואלה!

פוטין תכנן לחגוג את 20 שנות שלטונו. ואז הגיעה הקורונה ושיבשה הכול

לכתבה המלאה

פוטין אמר כי אירוע שנתי פופולרי נוסף שהיה אמור להתקיים ב-9 במאי, שבו אזרחי רוסיה נושאים את תמונות יקיריהם שנהרגו במלחמת העולם השנייה, ייערך ב-26 ביולי. לדבריו, בסיסי הצי יערכו באותו יום מיצגים ימיים הפתוחים לציבור.

אחרי שעבד מרחוק ממגוריו מחוץ למוסקבה בשבועות האחרונים, פוטין הגיע לקרמלין ביום שני. עדיין לא ידוע מתי משאל העם המתוכנן יתקיים, לאור הירידה בפופולריות של פוטין בשל טיפולו במשבר. לפי סקר אחד בחודש שעבר, זכה נשיא רוסיה ל-59% תמיכה - שפל היסטורי עבורו. מבקריו האשימו את ממשלתו בכך שהיא לא מוכנה לספק סיוע כלכלי לאזרחים על אף הפגיעה הקשה בכלכלה, ואחרים מתחו ביקורת על הכוונה לערוך מצעדים בנסיבות הנוכחיות.

"תהיה עלייה (של הדבקות) באופן בלתי נמנע אחרי זה", הזהירה אנסטסטיה וסילייבה, ראש ברית הרופאים, איגוד עצמאי של צוותים רפואיים. "זה מגיע בזמן שלתושבים אין מספיק כסף כדי להאכיל את עצמם או את ילדיהם או לשלם על הלוואותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully