וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רוסיה שלחה מטוסי קרב לתמיכה בשכירי חרב שלה בלוב

26.5.2020 / 18:00

הצבא האמריקני מאשים את רוסיה בסיוע צבאי לכוחותיו של הגנרל חליפה חפתר, שנהדפו בשבועות האחרונים על ידי הממשלה מהבירה טריפולי. בארה"ב טוענים כי מטוסים הועברו ללוב דרך סוריה, שם הם נצבעו מחדש כדי להסוות את זהותם. "רוסיה מנסה להסתיר את מעשיה זדוניים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

צבא ארצות הברית אמר היום (שלישי) כי רוסיה שלחה מטוסי קרב ללוב כדי לתמוך בשכירי החרב הרוסים התומכים בגנרל חליפה חפתר. הטענות מגבירות את החשש מפני הסלמה נוספת בסכסוך. פיקוד אפריקה של צבא ארצות הברית הצהיר בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט ובחשבון הטוויטר הרשמיים שלו כי "כלי הטיס של הצבא הרוסי ככל הנראה נועדו לספק סיוע אווירי צמוד ואש התקפית".

מלחמת האזרחים בלוב משכה מעצמות עולמיות ואזוריות לתוכה, במסגרת מה שהאו"ם הגדיר כזרם עצום של נשק ולוחמים, תוך הפרת אמברגו הנשק. רוסיה, איחוד האמירויות הערביות ומצרים תומכות בצבא הלאומי הלובי של הגנרל חפתר, שפתח בשנה שעברה במבצע להשתלטות על הבירה טריפולי.

עם זאת, בשבועות האחרונים ממשלת המעבר הלאומית, המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, הצליחה להדוף את כוחותיו של חפתר, בגיבוי כוחותיה של טורקיה, ממעוזו בדרום הבירה ומחלקים אחרים באזור צפון-מערב המדינה.

במקביל לטענות האמריקניות, שאליהן לא התייחסו בקרמלין, משרד החוץ של רוסיה מסר היום כי שר החוץ סרגיי לברוב אמר ליו"ר הפרלמנט במזרח המדינה, בעל ברית של חפתר, כי מוסקבה תומכת בהפסקת אש מידית ובמשא ומתן שיוביל לאיחוד בין הרשויות היריבות.

ארה"ב: רוסיה שלחה מטוסי קרב לתמיכה בשכירי חרב שלה בלוב. צבא ארצות הברית, אתר רשמי
"סיוע אווירי צמוד ואש התקפית". אחת מתמונות המטוסים הרוסיים שפורסמו על ידי ארה"ב/אתר רשמי, צבא ארצות הברית

ארצות הברית שיחקה תפקיד פחות משמעותי במלחמה בלוב מאשר בשלב מוקדם יותר, כשנאט"ו סייעה למורדים להדיח את הרודן מועמר קדאפי ב-2011. בהצהרה האחרונה נמסר שכלי הטיס הגיעו מבסיס אווירי ברוסיה אחרי שטסו דרך סוריה, שם הם נצבעו מחדש כדי להסוות את זהותם כמטוסים רוסיים. ביום שבת, לוחמים רוסים בלוב הוטסו מחוץ לעיירה שנמצאת דרומית לטריפולי על ידי בעלי בריתם הלובים לאחר הנסיגה מהחזית בעיר הבירה.

צבאו של חפתר הכחיש כי כוחות זרים נלחמים לצדו, אך האו"ם הצהיר החודש כי לארגון הצבאי הפרטי של רוסיה, קבוצת וגנר, יש עד 1,200 איש בלוב. לפי ההצהרה, "רוסיה פרסה כוחות מקבוצת וגנר הממומנת על ידי המדינה כדי להסוות את תפקידה הישיר ולאפשר לעצמה את היכולת להכחיש את מעשיה הזדוניים".

עוד בוואלה!

זהב הטרור: המכרות שמממנים את דאעש ואל-קאעדה

לכתבה המלאה
ארה"ב: רוסיה שלחה מטוסי קרב לתמיכה בשכירי חרב שלה בלוב. צבא ארצות הברית, אתר רשמי
אחת מתמונות מטוסי הקרב הרוסיים שלכאורה מסייעים לכוחות חפתר/אתר רשמי, צבא ארצות הברית

בהצהרה צוטטו דבריו של גנרל חיל האוויר האמריקני ג'ף האריגיאן, שהזהיר כי אם רוסיה תשתלט על בסיסים שנמצאים לחופי לוב, היא "תיצור חששות ביטחוניים ממשיים מאוד באגף הדרומי של אירופה". בהצהרה צוין כי הצבא הלאומי הלובי, כמו גם שכירי חרב, לא היו יכולים "לחמש, להפעיל ולתחזק את מטוסי הקרב האלה", ללא התמיכה שקיבלו מרוסיה.

בשבוע שעבר, כוחות הצבא הלאומי הלובי הכריזו שהם יפתחו במתקפות אוויריות חדשות נגד כוחות ממשלת המעבר וכי הם שיפצו ארבעה מטוסי קרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully