וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה משליכה לכלא עיתונאים המדווחים על מות חיילים בלוב

צו מעצר הוצא לעיתונאי שגולה בגרמניה אחרי שפרסם מידע על הלוויית קצין מודיעין שנהרג במדינה הצפון אפריקנית. לפחות חמישה עיתונאים נעצרו מאז פרץ בשל דיווחיהם על המעורבות הצבאית של אנקרה בלוב

עריכה: עמית שמחה

כמה עיתונאים טורקים נעצרו בתקופה האחרונה בשל דיווחיהם על מותם של חיילים טורקים בלוב - כך אומרים כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה.

על פי העיתון זמאן, רשויות הביטחון הוציאו צו מעצר לארק אקרר, מהעיתון "ביראון", אחרי שפרסם מידע על הרג אנשי מודיעין במדינה הצפון אפריקנית. אקרר, הגולה בגרמניה, אמר כי המידע שחשף היה מהימן, וכי הוא "לא ייכנע לאיומים שבמעשים כאלו" מצד ממשלת טורקיה.

מאז מרץ נעצרו חמישה עיתונאים שדיווחו על הלוויות גורמי מודיעין שנהרגו בלוב ונטמנו בחשאי בטורקיה.
על פי המרכז הבינלאומי לזכויות אדם, טורקיה כולאת יותר עיתונאים מאשר כל מדינה אחרת. מדד חופש העיתונות של ארגון עיתונאים ללא גבולות מדרג את טורקיה במקום ה-157 מתוך 180 בעולם.

הלוויית חייל מצבא טורקיה שנהרג בקרבות בסוריה במחוז הטאי, 29 בפברואר 2020. AP
הלוויית חייל טורקי שנהרג בקרבות בסוריה, פברואר/AP

בפברואר אישר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי כמה חיילים טורקים נהרגו בקרבות בלוב, אך אנקרה לא מוסרת עדכונים רשמיים על האבדות שלה במדינה. אנקרה מסייעת לממשלה בטריפולי, המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, שנאבקת בכוחותיו של הגנרל חליפה חפתר המנסה לכבוש את הבירה.

בחודש שעבר אישר הפרלמנט של טורקיה חוק לשחרור כשליש מ-300 אלף האסירים במדינה, בין אם על תנאי או באופן זמני, אך לא כולל את מי שהורשע בעבירות ביטחוניות. השחרור ההמוני נועד למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בבתי הכלא הצפופים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully