וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות סביב הסיפוח: שר החוץ של האיחוד האירופי שוחח עם אשכנזי

26.5.2020 / 21:03

ג'וזף בורל הדגיש בשיחתו עם שר החוץ הנכנס כי האיחוד מצפה להמשך שיתוף פעולה עם ישראל ומחויב באופן חד משמעי לביטחונה. זאת, בצל התנגדות גוברת מצד מדינות אירופה לכוונת רה"מ להתחיל במהלכי החלת הריבונות כבר בחודש יולי

צילום: משרד החוץ, עריכה: ניר חן

(בווידאו: גבי אשכנזי נכנס לתפקיד שר החוץ)

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל שוחח היום (שלישי) לראשונה עם שר החוץ גבי אשכנזי. לפי הודעת האיחוד האירופי, בורל בירך את אשכנזי על מינויו והדגיש כי "האיחוד האירופי מצפה להמשיך לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה באופן קונסטרוקטיבי וכולל, ברוח הידידות ארוכת השנים הקושרת בין האיחוד האירופי וישראל", זאת, ברקע המתיחות המסתמנת עם האיחוד סביב כוונת הממשלה להחיל ריבונות בבקעת הירדן ויהודה ושומרון.

בהודעת האיחוד נמסר כי לשניים היו "חילופי דעות כנים ופתוחים על מגוון רחב של סוגיות דו-צדדיות ואזוריות", ושבורל הדגיש את "המחויבות החד משמעית" של האיחוד האירופי לביטחון ישראל. בנוסף לכך, הבהיר בורל כי האיחוד האירופי מתכוון להמשיך לטפל במשותף ולפעול עם ישראל "לקידום השלום והביטחון העולמי ולבניית אמון, בפרט באזור והשכונה הקרובה".

גבי אשכנזי במהלך טקס חילופי שרים במשרד החוץ 18 במאי 2020. -, אתר רשמי
שיחה ברקע המתיחות סבב כוונת הסיפוח. אשכנזי/אתר רשמי, -

השיחה של אשכנזי ובורל מתקיימת ברקע התנגדות הולכת וגוברת מצד מדינות באיחוד האירופי לכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתחיל במהלכי סיפוח והחלת ריבונות בגדה המערבית כבר בחודש יולי הקרוב. בחדשות 13 דווח הערב כי נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה וראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס שלחו בימים האחרונים מכתבים אישיים לנתניהו, בהם הפצירו בו לא לקדם מהלכים חד-צדדיים ולפעול בהתאם לחוק הבינלאומי.

"ברוח ידידותית אני מבקש שהממשלה החדשה שלך לא תבצע צעדים חד-צדדיים. מהלך כזה יערער את היציבות במזרח התיכון. רק דיאלוג עם הפלסטינים ופתרון צודק ומאוזן יעניק לישראל שלום ביטחון ויציבות", נכתב במכתב שנשלח על ידי מקרון. מסר דומה הועבר במכתביהם של ג'ונסון וסנצ'ס.

עוד בוואלה!

צרפת תומכת באיחוד האירופי: יש להימנע מכל מהלך חד-צדדי שיוביל לסיפוח

לכתבה המלאה
שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, 22 באפריל 2020. AP
"מחויבות חד משמעית לביטחון ישראל". בורל/AP

צרפת מובילה גם את המאמץ בתוך מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי לאיים על ישראל בסנקציות כלכליות ממשיות כדי להרתיע את הממשלה מקידום מהלכי הסיפוח. אולם בשלב זה אין באיחוד האירופי את הקונצנזוס הדרוש של כל החברות לקידום מהלך שכזה, לנוכח התנגדות מדינות אירופיות פרו-ישראליות כמו הונגריה וצ'כיה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully