וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תומכת באיחוד האירופי: יש להימנע מכל מהלך חד-צדדי שיוביל לסיפוח

19.5.2020 / 18:19

שר החוץ של צרפת הצטרף לדבריו של נציג האיחוד לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, והביע את התנגדות מדינתו להחלת ריבונות. "מוכנים ללוות כל מאמץ שבאופקו חידוש המו"מ בין הצדדים", הבהיר. גם בלוקסמבורג תומכים בהצהרות, אך בשלב זה אין קונצזוס בנושא בין החברות באיחוד

צילום: משרד החוץ, עריכה: ניר חן

שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, קרא היום (שלישי) לישראל להימנע מכל מהלך חד-צדדי שיוביל לסיפוח ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. דבריו של השר מצטרפים להצהרת הנציג העליון של האיחוד לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, ג'וזף בורל, שאמר אמש כי החלת ריבונות היא הפרה של החוק הבינלאומי, שתערער על פתרון שתי המדינות ועשויה להשליך על היחסים בין ישראל לאיחוד.

"צרפת הייתה ועדיין מוכנה בכל מאודה ללוות כל מאמץ שבאופקו חידוש המשא ומתן בית הצדדים, הדרך היחידה המובילה לשלום, ביטחון ויציבות באזור", הבהיר לה דריאן. השר בירך את ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ על הקמת הממשלה והוסיף כי "צרפת מאשררת את דבקותה הבלתי מעורערת בביטחונה של ישראל ואת התגייסותה לצד ישראל לטובת הביטחון באזור".

שר החוץ של צרפת ז'אן איב לה דריאן, 20 בינואר 2020. AP
"צרפת מאשררת את דבקותה הבלתי מעורערת בביטחונה של ישראל". לה דריאן/AP

גם שר החוץ של לוקסמבורג, ז'אן אסלבורן, הביע תמיכה בהצהרתו של נציג האיחוד האירופי. צרפת ולוקמסבורג הן מהמדינות שדוחפות לצעדים משמעותיים יותר של האיחוד האירופי נגד ישראל כדי להרתיע את הממשלה מהחלת ריבונות, אך בשלב זה אין קונצנזוס בין המדינות החברות באיחוד - כך שלא התקבלה החלטה של מועצת שרי החוץ וההצהרה פורסמה בשמו של שר החוץ של האיחוד ולא בשם מועצת שרי החוץ של האיחוד. עם זאת, בהודעת שר החוץ של לוקסמבורג צוין כי 25 מתוך 27 המדינות החברות באיחוד תמכו בהצהרת בורל.

במשרד החוץ של גרמניה צדדו גם הם בהודעתו של בורל. "אנו מצטרפים בברכות לממשלה החדשה בישראל, ותומכים באופן מלא בהצהרת הנציג העליון של האיחוד לענייני חוץ", נמסר.

עוד בוואלה!

האיחוד האירופי: קוראים לישראל להימנע מסיפוח ומצעדים חד-צדדיים

לכתבה המלאה
ההתנחלות הר קדומים בצפון השומרון ב-25 בפברואר 2020. רויטרס
"לא נכיר בשינויים בגבולות 1967, אלא אם כן הסכימו להם הישראלים והפלסטינים"/רויטרס

בציוץ שפרסם אמש, בורל ציין כי באיחוד האירופי "מוכנים לתמוך בתהליך שלום בין ישראל והפלסטינים ולסייע בתיווך למשא ומתן משמעותי להשגת שלום צודק ומתמשך". עם זאת, הוא הבהיר כי "החוק הבינלאומי הוא אבן יסוד של כל הסדר. לפיכך לא נכיר בשינויים בגבולות 1967, אלא אם כן הסכימו להם הישראלים והפלסטינים. אנו קוראים לישראל להימנע מכל החלטה חד-צדדית שתביא לסיפוח שטח פלסטיני כבוש כלשהו".

בתגובה, ממשרד החוץ נמסר: "מצער כי שוב, ביטחונה של ישראל, שותפה מרכזית של האיחוד, או האיומים שעומדים בפניה, לא הוזכרו בהודעה ולא קיבלו את המרכזיות שראויה להם בהודעה כזו. כפי שאמר שר החוץ אשכנזי בדברי כניסתו לתפקיד אתמול, אנו מצפים לדיאלוג משמעותי עם בעלי בריתנו באירופה. 'דיפלומטיית מגפון' אינה תחליף לדיאלוג דיפלומטי אינטימי ולא תקדם את התפקיד שהאיחוד האירופי מבקש למלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully