וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לחוקי הביטחון, בהונג קונג נערכים לעקיפת הצנזורה הסינית ברשת

התושבים פונים לשירותי ה-VPN לאור החשש שהחוקים, שטרם אושרו רשמית, יאפשרו לבייג'ינג לחסום גם בה אתרים ולנטר גלישה ברשת. החיפוש אחר הכלי טיפס ביום חמישי, בו הוכרז על הצעד, ב-1,860%

המחאה התחדשה; הפגנות בהונג קונג נגד חוקי הביטחון של סין/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הדרישה לשירותי גישה מרחוק (VPN) זינקה בהונג קונג בשיעור של לפחות פי שישה ביום חמישי האחרון, אחרי שסין הציעה להטיל את חוקי הביטחון הלאומי על העיר - כך מעריך ספק של שירותים מסוג זה, המאפשרים להתגבר על מגבלות מקומיות על הגלישה באינטרנט. הגידול המשמעותי בביקוש לשירות בא ברקע חשש מפגיעה בפרטיות וניטור פעולות ברשת של תושבי המקום שהפך למרכז כלכלי.

על פי חברת "אטלס VPN", הביקוש לכלי זינק פעם נוספת, פי שלושה, ביום שלמחרת. בנוסף, באותו יום חמישי נרשם זינוק של 1,860% בחיפושים של המילה "VPN" במנועי החיפוש לעומת היום הקודם. ביום שישי כבר נקבע שיא חדש, נמסר מהחברה, שהתבססה על נתונים של גוגל טרנדס.

הונג קונג חזרה לשליטה סינית ב-1997 ונשלטת מאז בשיטת ה"מדינה אחת, שתי מערכות", שמעניקה לה מידה גבוהה של אוטונומיה שלא קיימת בשאר חלקי סין, לרבות בנוגע לחופש הביטוי. הקולוניה הבריטית לשעבר נהנית גם מגישה לאינטרנט ללא הגבלות, בניגוד לחלקים אחרים בסין שבהם אתרים כמו גוגל, פייסבוק וטוויטר חסומים לגלישה.

מפגין בהונג קונג נגד החקיקה בסין - 25 מאי 2020. רויטרס
הביקוש ל-VPN זינק. מפגין בהונג קונג נגד החקיקה, אתמול/רויטרס

כוונותיה של בייג'ינג לקדם חקיקת ביטחון לאומי ישירה ציננה את שווקי ההון וגררה גינויים מממשלות זרות, ארגוני זכויות אדם וקבוצות פרטיות, שחוששים שחקיקה זאת עשוייה להגביר את השימוש במעקבים ובצנזורה במדינה. משטרת הונג קונג הודיעה כי עצרה יותר מ-180 בני אדם ביום ראשון. הרשויות השתמשו בגז מדמיע ותותחי מים כדי לפזר הפגנות נגד הממשלה והחקיקה המתוכננת.

"אם הונג קונג תיפול בעתיד הקרוב תחת אותן הגבלות דיגיטליות שאזרחים סיניים כפופים להן, אנחנו יכולים לצפות לעניין מוגבר בשירותי VPN", אמרה רייצ'ל וולש, המנהלת האופרטיבית של "אטלס VPN".

עוד בוואלה!

"האופציה הגרעינית": נשיא סין הלך על כל הקופה מול הונג קונג

לכתבה המלאה

חוקי הביטחון נועדו למנוע "בדלנות, חתרנות ופעילויות טרור" ובעקבותיהם יוכלו סוכנויות הביון הסיניות להקים בסיסים בהונג קונג, אחד מהמרכזים הפיננסיים המובילים בעולם.

גורמים בהונג קונג ובסין ניסו להרגיע משקיעים שהאינטרסים שלהם לא ייפגעו ואמרו כי החוקים יכוונו רק למיעוט של "מחוללי צרות" שמציב בפני הביטחון הלאומי של סין "סכנה מיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully