וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת בת השבע שאולצה להישאר בתחתונים: "האם ביימה את התמונה"

25.5.2020 / 21:04

מורה בבית הספר בפתח תקווה סיפרה בבדיקת פוליגרף שאמה של התלמידה הפשיטה אותה בחצר והחליפה לה את המכנסיים. היא נמצאה דוברת אמת, ועורך דינה של המחנכת שוקל להגיש תביעת לשון הרע נגד האם. עורכת דינה של אם הילדה: "לא נהפוך את הנושא לקרקס תקשורתי"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: דיון בוועדת החינוך של הכנסת על סערת הילדה בתחתונים)

עורך הדין המייצג את מורת התלמידה שאולצה להישאר בתחתונים, טוען הערב (שני) כי אמה של הילדה ביימה את התמונה שהעלתה לפייסבוק. לטענת עו"ד אורון שוורץ, בבדיקת פוליגרף שערך נמצאה מורה אחרת בבית הספר בפתח תקווה דוברת אמת, כשסיפרה שראתה את האימא מפשיטה את הילדה בחצר בית הספר ומחליפה לה את המכנסיים. זאת, בחוסר הלימה לתמונה שפורסמה בה נראית בת השבע בתחתונים.

על פי עדות המורה, האם תלתה את החולצה על גדר בית הספר, וכעבור חצי שעה חזרה וביימה את התמונה. בבדיקת הפוליגרף, המורה השיבה שלילי לשאלה: "האם ראית שהמכנסיים של הילדה דומים למה שאימא של הילדה העלתה בפייסבוק". בסיכום תוצאות הפוליגרף שהגיש עורך הדין, נכתב כי ענתה על כל השאלות אמת עו"ד אורון אמר כי בכוונתו כעת לשקול ברצינות להגיש תביעת לשון הרע נגד האם.

שר החינוך גלנט הורה על קיום בדיקה ותחקיר במקרה בפ"ת בו ילדה אולצה להוריד את השמלה ולהישאר עם תחתונים במהלך יום הלימודים. פייסבוק, אתר רשמי
המורה טוענת כי האם ביימה את התמונה/אתר רשמי, פייסבוק

עו"ד ויקטוריה רויטמן, המייצגת את אמה של הילדה, אמרה כי "הילדה הזאת עברה ההתעללות וזוועה. אנחנו מסרבים להעביר את הנושא ולהפוך אותו לקרקס תקשורתי". לדבריה, "זהו ניסיון הסחת דעת מובהק. אנחנו שמרנו על הקו ענייני ובו נמשיך. אותה המורה תצטרך להביא את ההסברים, והעדים בבית המשפט".

עוד בוואלה!

דיון בכנסת על סערת בת ה-7 ומחאת המכנסונים: "סדנאות לבוש בבתי הספר"

לכתבה המלאה
סיכום בדיקת הפוליגרף שנערכה למורה מבית הספר בפתח תקווה בו אולצה בת שבע להישאר בתחתונים. ללא, אתר רשמי
סיכום בדיקת הפוליגרף שנערכה למורה מבית הספר בפתח תקווה/אתר רשמי, ללא

ברקע המקרה, מוקדם יותר היום נערך דיון בוועדת החינוך בכנסת במהלכו נקבע כי משרד החינוך יקיים סדנאות בבתי הספר על קוד הלבוש. מנהלת האגף לשירות פסיכולוגי-חינוכי במשרד החינוך, עינב לוק, אמרה בדיון כי לבתי הספר יש אוטונומיה לקבוע מה קוד הלבוש, ונכון יהיה שעל תקנון בית הספר יחתמו ההורים וגם התלמידים.

לוק קישרה את הדיון למקרה בפתח תקווה, ואמרה כי "אנחנו מצרים על האירוע שלא היה צריך להתרחש. כפייה של מדיניות צריכה להיעשות באופן מידתי ושוויוני, תוך שמירה על כבוד האדם".

"היה מקום לגלות גמישות"

התקרית אירעה בשבוע שעבר, אז הילדה בת השבע הופשטה משמלתה ונשארה בתחתונים, אחרי שמורתה סברה כי הגיעה בבגד עם שרוולים קצרים מדי. בתום תחקיר האירוע, משרד החינוך קבע כי "היה מקום לגלות גמישות נוכח גילה הצעיר".

צוות המשרד הדגיש כי הפרת המשמעת מצד הילדה שהגיעה לבית הספר עם בגד אחיד ועליו סמל בית הספר, לא הייתה חמורה. "מדובר באירוע מורכב, אך מצער ומיותר, שגרם לפגיעה רבה בתלמידה, במשפחתה, במחנכת ובבית הספר", נמסר. "יש להמשיך לפעול ליצירת מודעות ורגישות כך שאירועים כאלה לא יישנו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully