וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים מחו נגד ביה"ס בו אולצה בת 7 להישאר בתחתונים: "לחנך בלי להשפיל"

22.5.2020 / 10:37

המפגינים התקבצו מול שער בית הספר בפתח תקווה במחאה נגד משרד החינוך והצוות החינוכי. לטענתם, עשרות תלמידים עזבו את מוסד החינוך בחמש השנים האחרונות בעקבות התנהלות בעייתית מצד המנהלת. "פשוט ביזיון, אף אחד לא מודה באשמה או מתנצל"

צילום: אבי רונן, עריכה: אסף דרורי

הורים הפגינו הבוקר (שישי) מול שער בית הספר בפתח תקווה, בו אולצה התלמידה בת השבע להישאר לבושה בחולצה ותחתונים במהלך יום לימודים. המפגינים, חברי תנועת "דור 1.5" שפועלת להציף סוגיות של קהילת דוברי הרוסית, מחו נגד תחקיר משרד החינוך והתנהלות בית הספר.

"ברגע ששמענו את הסיפור בחדשות החלטנו שצריך לעשות משהו", סיפרה אלכס, אחת המפגינות. "הדוח הוא פשוט ביזיון. משרד החינוך צריך להרחיב את הבדיקה שלו. אף אחד לא מודה באשמה או מתנצל בפני הילדה, אף אחד לא הרים טלפון".

לטענתה, בבית הספר יש בעיה מערכתית. "עשרות הורים עזבו את בית הספר בחמש השנים האחרונות", אמרה. "אף אחד לא דיבר עם ההורים האחרים, אף אחד לא בדק קשר למקרה לפני שנה שפורסם שהמנהלת אסרה על התלמידים לדבר רוסית. ההורים טוענים שהמנהלת בעייתית ונוקשה".

הפגנה בפתח תקווה נגד משרד החינוך בעקבות פרשת הילדה בת השבע והשמלה, 22 במאי 2020. ראובן קסטרו
"הדוח של משרד החינוך - כסת"ח". מפגינות מול בית הספר בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו

בתום תחקיר האירוע, משרד החינוך קבע אמש כי "היה מקום לגלות גמישות נוכח גילה הצעיר". צוות המשרד קבע כי הפרת המשמעת מצד הילדה שהגיעה לבית הספר עם בגד אחיד ועליו סמל בית הספר, לא הייתה חמורה. "מדובר באירוע מורכב, אך מצער ומיותר, שגרם לפגיעה רבה בתלמידה, במשפחתה, במחנכת ובבית הספר", נמסר. "יש להמשיך לפעול ליצירת מודעות ורגישות כך שאירועים כאלה לא יישנו בעתיד".

הצוות שוחח עם מנהלת בית הספר, המחנכת והורי התלמידה ושמע מהם על אודות התקרית. ביום השני הגיעה תלמידת כיתה ב' לבושה בשמלה, ללא תלבושת כפי שנקבע בתקנון. בעקבות זאת התקשרה המחנכת לאמה של הילדה והציעה לה כי בית הספר ייתן לתלמידה חולצת בית ספר נקייה. היא שאלה את האם אם בתה לובשת מכנסיים מתחת לשמלה, והיא ענתה בחיוב.

עוד בוואלה!

משרד החינוך על סערת בת ה-7 והשמלה: "היה מקום להתגמש נוכח גילה הצעיר"

לכתבה המלאה
הפגנה בפתח תקווה נגד משרד החינוך בעקבות פרשת הילדה בת השבע והשמלה, 22 במאי 2020. ראובן קסטרו
"לחנך בלי להשפיל". מפגינות מול בית הספר בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו

בת השבע החליפה באופן עצמאי את הבגדים וחזרה לשיעור. לדברי המחנכת, הילדה לא התלוננה ולא קיבלה תגובות שליליות על הופעתה והמשיכה את יום הלימודים כרגיל. הילדה התיישבה במקומה ומורתה לא בדקה את אורך המכנסיים שלבשה. בתום יום הלימודים אספה האם את בתה מבית הספר, כשגילתה כי אינה לובשת מכנסיים. היא צעקה לעבר המחנכת וכיתה אותה בשמות גנאי. המורה מצדה ניסתה לשוחח עם אמה של התלמידה, אך היא סירבה.

לפי משרד החינוך, בבית הספר ניסו ליצור קשר עם ההורים, כולל ניסיון לביקור בית במטרה לפגוש את התלמידה, אך ההורים סירבו. בהמשך מפקחת בית הספר הצליחה ליצור קשר עם האב וביקשה שיאפשר ליצור קשר עם הילדה, ואולם הוא לא נענה לבקשתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully