וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך על סערת בת ה-7 והשמלה: "היה מקום להתגמש נוכח גילה הצעיר"

21.5.2020 / 20:09

צוות שהוקם לתחקר את המקרה קבע כי הגעתה של התלמידה עם בגד אחיד ועליו סמל בית הספר אינה הפרת משמעת חמורה. במשרד הורה על מתן תמיכה וליווי לילדה, למשפחתה ולצוות בית הספר. "יש להמשיך לפעול ליצירת מודעות ורגישות כך שאירועים כאלה לא יישנו בעתיד"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: חזרה לשגרה בבתי הספר לאחר משבר הקורונה)

משרד החינוך סיים הערב (חמישי) את תחקיר סערת בת השבע והשמלה בפתח תקווה, וקבע כי "היה מקום לגלות גמישות נוכח גילה הצעיר". צוות המשרד קבע כי הפרת המשמעת מצד הילדה שהגיעה לבית הספר עם בגד אחיד ועליו סמל בית הספר, לא הייתה חמורה. "מדובר באירוע מורכב, אך מצער ומיותר, שגרם לפגיעה רבה בתלמידה, במשפחתה, במחנכת ובבית הספר", נמסר. "יש להמשיך לפעול ליצירת מודעות ורגישות כך שאירועים כאלה לא יישנו בעתיד".

הצוות שוחח עם מנהלת בית הספר, המחנכת והורי התלמידה ושמע מהם על אודות התקרית. ביום השני הגיעה תלמידת כיתה ב' לבושה בשמלה, ללא תלבושת כפי שנקבע בתקנון. בעקבות זאת התקשרה המחנכת לאמה של הילדה וביקשה ממנה להגיע לבית הספר כדי שתחליף בגדים, אך האם טענה כי היא בדרכה ללימודיה. בתגובה הציעה המורה כי בית הספר ייתן לתלמידה חולצת בית ספר נקייה, ושאלה את האם אם בתה לובשת מכנסיים מתחת לשמלה.

שר החינוך גלנט הורה על קיום בדיקה ותחקיר במקרה בפ"ת בו ילדה אולצה להוריד את השמלה ולהישאר עם תחתונים במהלך יום הלימודים. פייסבוק, אתר רשמי
פוסט שעורר סערה. בת השבע לבושה בחולצה ובשמלה/אתר רשמי, פייסבוק

האם אישרה ומסרה כי לילדה יש מכנסיים מתחת לשמלה. בת השבע החליפה באופן עצמאי את הבגדים וחזרה לשיעור. לדברי המחנכת, הילדה לא התלוננה ולא קיבלה תגובות שליליות על הופעתה והמשיכה את יום הלימודים כרגיל. הילדה התיישבה במקומה ומורתה לא בדקה את אורך המכנסיים שלבשה.

בתום יום הלימודים אספה האם את בתה מבית הספר, כשגילתה כי אינה לובשת מכנסיים. היא צעקה לעבר המחנכת וכיתה אותה בשמות גנאי. המורה מצדה ניסתה לשוחח עם אמה של התלמידה, אך היא סירבה.

לדברי המנהלת, מדובר במחנכת, חברת הנהלה ורכזת משכמה ומעלה. שמה הולך לפניה לאורך דורות, היא מבצעת את עבודתה נאמנה מתוך שליחות, מסירות ודאגה רבה לרווחת תלמידיה.

בבית הספר ניסו ליצור קשר עם ההורים, כולל ניסיון לביקור בית במטרה לפגוש את התלמידה, אך ההורים סירבו. בהמשך מפקחת בית הספר הצליחה ליצור קשר עם האב וביקשה שיאפשר ליצור קשר עם הילדה, ואולם הוא לא נעתר לבקשה.

עוד בוואלה!

אחרי הסערה: הילדה שהתבקשה להישאר בתחתונים תועבר לבית ספר אחר

לכתבה המלאה

"המורה טעתה בשיקול הדעת"

בעקבות התחקיר, במשרד הבריאות החליטו כי יינתנו תמיכה וליווי לילדה ולמשפחתה. "המערכת רואה לנגד עיניה את טובת הילדה והיא תעשה הכול כדי לשמור על ביטחונה וחוסנה האישי", נמסר. כמו כן, החל מיום ראשון תתחיל התלמידה ללמוד בבית ספר אחר בעיר.

"חשוב להדגיש כי על רקע הסערה ברשתות החברתיות ובתקשורת גם המורה נמצאת במצוקה גדולה", הוסיפו במשרד. "מדובר במורה ותיקה ומוערכת. הערכתנו היא כי המורה פעלה לא מתוך כוונה להרע, אך כפי הנראה טעתה בשיקול הדעת. להערכתנו חשוב כי יועצת או פסיכולוגית ילוו באופן אישי את המורה ויתמכו בה בתהליך המורכב עמו היא מתמודדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully