וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: הילדה שהתבקשה להישאר בתחתונים תועבר לבית ספר אחר

21.5.2020 / 14:05

עיריית פתח תקווה הסכימה להעביר ביום ראשון הקרוב את התלמידה, לבקשת אמה. לטענתה, בת השבע מסרבת לחזור לבית הספר, לאחר שהתבקשה להוריד את שמלתה על ידי מורתה בגלל אורך השרוולים. מנגד, המורה טוענת שקיבלה אישור טלפוני מהאם להחלפת הבגד: "איש לא לעג לה"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

הילדה בת השבע שהתבקשה על ידי מורתה להוריד את שמלתה תועבר לבית ספר אחר החל מיום ראשון הקרוב. זאת, לאחר שהעירייה הסכימה היום (חמישי) לבקשת אמה להעביר את בתה, תלמידת כיתה ב', לבית ספר אחר, אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות המקרה.

במהלך האירוע החריג, הילדה הגיעה השבוע בשמלה בצבע אחיד שעליה הודפס סמל בית הספר, אך המורה סברה כי השרוולים קצרים מדי וכי הלבוש אינו עומד בתקנון בית הספר - ואילצה את הילדה להסירה. בעקבות זאת, התלמידה נאלצה להישאר בחולצה ובתחתונים במהלך יום הלימודים. המורה טוענת, מצדה, כי האם הסכימה להחלפת הבגד לאחר שהשמלה שלבשה לא עמדה בקוד הלבוש של בית הספר.

האם פנתה לעירייה בטענה כי בתה מסרבת ללכת לבית הספר מחשש שיצחקו עליה. ההחלטה על העברת התלמידה התקבלה על ידי ראש העיר רמי גרינברג וראש מנהל החינוך בעירייה, רון כץ. מהעירייה נמסר כי "גורמי החינוך בעירייה, לרבות עובדי השירות הפסיכולוגי בחינוך היסודי, מלווים את המשפחה וידאגו למלא את כל הצרכים הפדגוגים והאישיים כדי שהמעבר יהיה מוצלח ופורה. המעבר נעשה בתיאום הגורמים במשרד החינוך ובתיאום עם הורי התלמידה".

שר החינוך גלנט הורה על קיום בדיקה ותחקיר במקרה בפ"ת בו ילדה אולצה להוריד את השמלה ולהישאר עם תחתונים במהלך יום הלימודים. פייסבוק, אתר רשמי
הילדה שאולצה ללבוש חולצה ותחתונים בבית הספר. מתוך הפוסט שפורסם ברשתות החברתיות/אתר רשמי, פייסבוק

התקרית עוררה סערה ברשתות החברתיות לאחר שקרובת משפחתה של הילדה העלתה פוסט בנושא. הדי הפרשה הגיעו עד למשרד החינוך, והשר הנכנס יואב גלנט הורה אתמול על בדיקה וקיום תחקיר. "המקרה הובא לידיעת שר החינוך, ומסקנות התחקיר יוצגו בפני מנכ"ל המשרד לשם מניעת מקרים דומים בעתיד", אמרו במשרד החינוך. השר גלנט הוסיף כי "הקפדה על נורמות ערכיות ועל ביטחונם של התלמידים יהיו נר לרגלי מערכת החינוך".

העירייה, שפתחה בתחקיר, מסרה אתמול כי היא "אינה מתעלמת מחומרת המקרה", אך הסבירה כי לאחר בקשת המורה, "נוצר קשר עם האם שאמרה כי אין ביכולתה להגיע לבית הספר כדי להביא את חולצת התלבושת ונתנה את הסכמתה שבית הספר יספק את החולצה. זאת תוך שהיא מציינת כי מתחת לשמלה קיים 'שורטס' (המילה בה השתמשה האם). בהמשך לכך התלמידה הופנתה לשירותים כדי להחליף את השמלה בחולצת בית הספר כאשר ידוע למורה כי מתחת לשמלה יש מכנס קצר. חשוב לציין כי בין השלב בו התלמידה החליפה את השמלה לבין סיום יום הלימודים חלפה שעה וחצי בלבד אשר במהלכה התלמידה הייתה ישובה בכיתה".

עוד בוואלה!

נשות צוות בגנים בתל אביב ובראשון לציון נדבקו בקורונה, עשרות נכנסו לבידוד

לכתבה המלאה

טרם ההחלטה, האם שלחה מכתב לראש העיר, לאגף החינוך בעירייה ולמנהלת בית הספר בדרישה להשעות את המורה בתפקידה. במכתבה, היא סיפרה כי לאחר שהתבקשה להביא בגדים חלופיים לבתה, "לא עלה בדעתי שכוונת המורה הייתה להוריד לה את השמלה לגמרי במקום להלביש אותה מעל השמלה. כתוצאה מכך, הילדה נשארה עם חולצה בלבד ומכנסון קצר שדומה ללבנים. בחזרתה לכיתה חלק מהילדים צחקו על הילדה ועל המראה החיצוני שלה וגם פגעו בה מילולית. מזעזע אותי מאוד שהמורה אפילו לא התערבה, לא העירה לילדים ונתנה לה להסתובב בלבוש משפיל לאורך יום לימודים שלם".

האם הוסיפה כי לדברי בתה, המורה אף הוציאה את חברותיה לכיתה לחצר ואסרה עליהן להישאר ולתמוך בה כשהיא בוכה. "חשוב לציין שלבתי יש קושי בשפה העברית ולא תמיד יכולה לבטא את עצמה ולהתגונן. המסקנה שאני מגיעה אליה היא שלפי תקנות בית הספר, אסור להיות עם חולצה ללא שרוול - אך להשפיל תלמידה אכן עומד בו. אין לתאר במילים את מצב הנפשי הפגוע של הילדה שמסרבת ללכת לבית הספר מבושה ופחד שהילדים ימשיכו לצחוק עליה", כתבה האם בפנייתה.

"מסע צלב של ליברלים מיליטנטיים"

מנגד, המורה שוקלת להגיש תביעה בגין הוצאת לשון רע. היא טוענת כי בבית הספר קוד לבוש ברור שהתלמידה חרגה ממנו. לדבריה, את ההוראה להחליף את הביגוד היא קיבלה לאחר שהתקשרה אל המנהלת והתייעצה עמה. עוד טענה המורה כי היא קיבלה אישור מפורש להחליף את הביגוד מהאם, שטענה כי יש לילדה מכנסונים.

"חשוב לציין כי בניגוד לטענות אמה של התלמידה, איש מן התלמידים לא לעג לתלמידה. זו המצאה מאוחרת של הטרמפיסטים. ובניגוד מפורש לטענות האם כי הילדה הסתובבה יום שלם, הרי שהילדה נכחה בשיעור אחד נוסף וסיימה את יום הלימודים. גם המורה בשיעור הנוסף עומד על כך שאיש מן הילדים לא לעג לתלמידה", מסרו עורכי דינה של המורה, אורון שוורץ ויוגב נרקיס ממשרד שוורץ נרקיס ושות'.

יואב גלנט במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הורה על תחקור המקרה. גלנט/ראובן קסטרו

עוד טוענת המורה כי החולצה שלבשה הייתה ארוכה וגדולה ממידותיה, ושלא ניתן לצפות ממנה לבדוק בתחתוניה. לדבריה, המהומה החלה כשהאם הגיעה לבית הספר, "גוערת וצורחת על ביתה, מחליפה לה בפומבי את החולצה בשמלה ומייצרת את הטראומה".

עורכי הדין שוורץ ונרקיס הוסיפו כי הם עומדים אל מול מה שהגדירו כ"מסע צלב מכוער וציני של קבוצות אינטרסנטיות - טרמפיסטים של שני קמפיינים בלתי קשורים - קמפיין המכנסונים של הליברלים המיליטנטיים, וקמפיין נגד שנאת רוסים ולבסוף, שחקן חדש - שר החינוך הטרי שמבקש לקבל את רגעי התהילה שלו וכבר טרם הבירור בחר לנקוט עמדה טרם שבירר את העובדות. בחברה בת תרבות, טרם שתולים אדם, מבררים. לצורך כך, נבקש לעמוד קודם כל על בירור אמיתי, בניקוי רעשי העסקנים".

(עדכון ראשון: 13:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully