וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך בית המשפט, נתניהו פתח בהשתלחות פרועה נגד מדינת ישראל

25.5.2020 / 6:45

זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה רה"מ תקף את מערכות האכיפה, אך הפעם היה זה רגע מעורר חלחלה כשהדברים נאמרו בכניסה לדיון במשפטו. קשה שלא לתהות מה אמור לחשוב מעתה אזרח שיוגש נגדו כתב אישום על ידי אותן הרשויות. בינתיים, גנץ אפילו לא התנער מהרעל שהפיץ הנאשם מס' 1

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

בשעה רבע לשלוש אתמול (ראשון) בצהריים עמדו גדודי כתבי המשפט מכלל כלי התקשורת בקומה שתיים של בית המשפט המחוזי בירושלים. אנשי התקשורת צפו בשיירת השרים והח"כים שעלתה במדרגות לקומה השלישית, שם עמד להיפתח משפטו של הנאשם מס' 1 - ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפתע נשמע מעל כולם קולו המוכר של נתניהו, שבקע מאחת מעמדות השידור. כולם השתתקו באחת, והקשיבו להשתלחות הפרועה של ראש הממשלה שהגיעה מהקומה מעל. זה היה רגע מעורר חלחלה.

ראש הממשלה האשים את המשטרה והפרקליטות ב"תפירת תיקים מופרכים והזויים במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין", והמשיך בכך ש"החקירות זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון". הוא האשים את הפרקליטות בניסיון להתערב בבחירות, וירה רעל גם לעבר התקשורת. אפילו את ניצולי השואה הקשישים גייס להגנתו במופע של ציניות חסרת גבולות.

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת 24 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מנסה לרסק את האמון במוסדות שחייבים לקבל אותו. נתניהו בהצהרתו לתקשורת/פלאש 90, יונתן זינדל
בנימין נתניהו, כמעט וצריך להזכיר זאת, אינו מדינת ישראל. המדינה היא המוסדות, הסמלים, החוקים והנורמות שחייבים לקבל את אמון האזרחים כדי להתקיים

נתניהו כבר השתלח בעבר, גם בקולו, במערכות החוק והאכיפה. אלא שהפעם, כשהדברים נאמרו מתוך בית המשפט, מגובה בשורת שרים שהגיעו לסחוט עוד רסיסי פופולריות על חשבון השוטרים והפרקליטים - זה הרגיש שונה. נראה היה שכמענה לכותרת כתב האישום "מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו", החליט בנימין נתניהו שגם הוא נגד מדינת ישראל.

כי בנימין נתניהו, כמעט וצריך להזכיר זאת, אינו מדינת ישראל. המדינה היא המוסדות, הסמלים, החוקים והנורמות שחייבים לקבל את אמון האזרחים כדי להתקיים. ודווקא את האמון החיוני הזה מנסה הנאשם נתניהו לרסק, כדי להחליש כביכול את הקייס נגדו. מה אמור לחשוב מחר אזרח שמוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות "תופרת התיקים"? האם יקבל את הדין לאחר שראש הממשלה, לא פחות, טען שמדובר בחבורה מושחתת ומוטה, כשהוא מגובה בשר לביטחון הפנים?

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
איזו מסיכה הוא עטה על עצמו? גנץ/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

נכון, לנאשמים שמורה הזכות לתקוף. הם ניצבים מול מערכת חזקה מהם, שבידיה סמכויות דרקוניות. אלא שראש ממשלה לא יכול לחתור תחת הלגיטימציה של המערכות שמהוות את עמודי התווך של המשטר. זו בדיוק הסיבה שראש ממשלה לא צריך לכהן בעודו נאשם.

בעוד סביב ראש הממשלה עמדו שרי הליכוד עטויי מסכות ולא פצו פה, אי אפשר שלא לתהות איזו מסכה עטה על עצמו באותו הזמן "ראש הממשלה החלופי", בני גנץ. מי שסחף המוני מצביעים בהתחייבות לא לשבת בממשלתו של הנאשם בשחיתות, הדגיש קודם כל ומעל הכל את חזקת החפות של הנאשם נתניהו, המשיך בהבעת ביטחון כי "מערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק", וסיים ב "עלינו לפעול כמדינה וכחברה למען אחדות ופיוס". אפילו לא חצי התנערות מהמתקפות הבוטות של נתניהו כנגד שומרי החוק. אין ספק, גנץ נכנס כל כך טוב לתפקיד ראש הממשלה החלופי, שכבר קשה לשים לב להבדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully