וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות איומי ארה"ב: מכליות הדלק של איראן החלו להגיע לוונצואלה

24.5.2020 / 18:55

בקראקס אמרו כי מכלית ראשונה מהמשט, הכולל חמישה כלי שיט, נכנסה לאזור הכלכלי הבלעדי שלה, בליווי כוח ימי ואווירי. בוושינגטון הזהירו כי הם שוקלים תגובה, אך בפנטגון הבהירו כי הוא אינו מודע לתכנית מבצעית. משטר מדורו, שכמו טהראן נתון לסנקציות כואבות, רעב לדלק

בווידאו: מיכליות הנפט האיראניות מגיעות לוונצואלה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מכלית הדלק האיראנית הראשונה מתוך חמש שעושות דרכן לוונצואלה נכנסה היום (ראשון) לאזור הכלכלי המיוחד של המדינה הדרום אמריקנית, חרף אזהרות ארצות הברית שהיא שוקלת תגובה למשלוח. המכלית הראשונה, "פורצ'ן", שמה, נכנסה לאזור הכלכלי המיוחד של ונצואלה בשעה 19:40 לפי שעון מקומי, אחרי שחלפה על פני טרינידד וטובגו שבים הקריבי.

"הספינות מאחותנו הרפובליקה האסלאמית של איראן נמצאות עתה באזור הכלכלי הבלעדי שלנו", כתב שר הנפט של ונצואלה, טארק אל-עיסאמי, בחשבון הטוויטר שלו. בערוץ הטלוויזיה הרשמי של ונצואלה שודרו תמונות שבהן נראו ספינה וכלי טיס של ונצואלה נערכים לקראת המפגש. קראקס, שכמו טהראן נתונה לסנקציות אמריקניות כואבות, הודיעה שצבאה ילווה את כלי השיט האיראניים לאור איומי ארצות הברית.

על פי שתי הממשלות, מקורות שונים ואתר TankerTrackers.com, על סיפוניהן של המכליות יש 1.53 מיליון חביות דלק. ונצואלה סובלת ממחסור חמור בדלק בשל כמעט השבתה מוחלטת של רשת זיקוק הנפט שלה, שלרוב מפיקה 1.3 מיליון חביות ביום. המשלוח מאיראן לבין ונצואלה, שתיהן חברות בקרטל המדינות המייצאות נפט אופ"ק, גרם למתיחות עם ארצות הברית.

הגעת מיכלית הנפט האיראנית לנמל ונצואלה 24 במאי 2020. -, אתר רשמי
אחת המכליות האיראניות מגיעה לוונצואלה, היום/אתר רשמי, -

לאחרונה עיבתה וושינגטון את נוכחותה באזור הקריביים, כחלק מ"מבצע נרחב למאבק בסמים". עם זאת, דובר מטעם הפנטגון אמר ביום חמישי כי הוא לא מודע לשום תכנית לגבי המשלוח האיראני, שזכה לגינויים מצד האופוזיציה של ונצואלה. זו חוששת מהעמקת הקשרים בין המשטר האסלאמי לבין המשטר הסוציאליסטי של ניקולס מדורו, שבשבע שנות שלטונו קרסה הכלכלה. ואולם, הכמות ששלחה איראן צפויה להספיק לחודש בלבד על פי שיעורי צריכת הדלק הנוכחיים בוונצואלה, שהייתה בעבר יצואנית מרכזית של דלק. "היא (מפלגת השלטון) מנסה להפוך מבוכה לניצחון מפואר", אמר חבר האופוזיציה אוסקר רונדרוס.

עוד בוואלה!

דיווח: מתקפת סייבר ישראלית בנמל באיראן בתגובה לניסיון לחדור למערכות המים

לכתבה המלאה
מכלית של איראן לחופי גיברלטר, בדרך אל ונצואלה,20 במאי 2020. AP
אחת מן המכליות האיראניות בדרכה לונצואלה, בשבוע שעבר/AP

אתמול הזהיר נשיא איראן חסן רוחאני כי ארצו תגיב אם וושינגטון תפעל לבלימת המכליות. "אם המכליות שלו בקריביים או בכל מקום אחר בעולם ייתקלו בצרות מצד האמריקנים, גם הם (האמריקנים) יהיו בצרות", אמר רוחאני בשיחת טלפון עם אמיר קטאר, על פי דיווח של סוכנות הידיעות האיראנית מהר.
בעבר, ונצואלה הייתה זו שעזרה לאיראן. ב-2010 ו-2011, שלחה חברת הנפט הממשלתית של ונצואלה דלק לאיראן, שהייתה נתונה אז לסנקציות בשל תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully