וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להתנגשות עם ארה"ב? צבא ונצואלה ילווה את המכליות האיראניות

21.5.2020 / 8:35

כלי השיט האיראניים עושים דרכם למדינה מוכת המחסור בדלק, ושר ההגנה אמר כי הם ילוו על ידי הצבא עם כניסתם לאזור הכלכלי הבלעדי שלה. וושינגטון שוקלת את צעדיה, לאור הפרת הסנקציות, ומנהיג האופוזיציה בוונצואלה מזהיר: "זה צריך להדאיג את האזור כולו"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שר ההגנה של ונצואלה הזהיר הלילה (חמישי) כי צבא המדינה ילווה את מכליות הדלק האיראניות שעושות דרכן למדינה מוכת המחסור בדלק, עם כניסתן לאזור הכלכלי הבלעדי של ונצואלה.

דבריו נאמרו לאחר שמנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גטואידו, אמר כי המשלוח צריך "להדאיג" את אמריקה הלטינית. איראן וונצואלה הן שתיהן חברות בקרטל מייצאות הנפט אופ"ק, אך תעשיות הנפט שלהן תחת סנקציות אמריקניות. גורמים בממשלו של הנשיא דונלד טראמפ אמרו שוושינגטון שוקלת את צעדיה למשלוח.

חמש המכליות נושאות כ-1.5 מיליון חביות דלק, והן עברו את תעלת סואץ בשבועיים הראשונים של חודש מאי. הן צפויות להגיע לוונצואלה בין סוף מאי לתחילת יוני.

"כשהם ייכנסו לשטח הכלכלי הבלעדי שלנו, הן ילוו על ידי כלי שיט וכלי טיס של הכוחות המזויינים הלאומיים הבוליברים, שיקבלו את פניהן ויודו לעם האיראני על הסולידריות ועל שיתוף הפעולה שלו", אמר שר ההגנה ולדימיר פדרינו, שהוסיף כי הממשלה נמצאת בקשר עם שר ההגנה של איראן.

מכלית של איראן לחופי גיברלטר, בדרך אל ונצואלה,20 במאי 2020. AP
אחת המכליות האיראניות חולפת על גיברלטר, אתמול/AP

ונצואלה זקוקה נואשות לדלק ולמוצרי נפט מזוקקים אחרים לאור התמוטטות הכלכלה תחת הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו. ונצואלה מייצרת בעצמה נפט, אך התשתיות שלה נפגעו קשות במהלך המשבר הכלכלי. גוואידו אמר כי העובדה שהמשטר הסוציאליסטי מייבא דלק מראה את כישלונו בניהול תעשיית הנפט במדינה.

"אנחנו מאוד דואגים לביטחונם של אזרחי ונצואלה, ושל אמריקה הלטינית בכלל, לאור ניסיונה של איראן להגיע לאדמת ונצואלה", אמר גוואידו, שעומד בראש האסיפה הלאומית הנשלטת בידי האופוזיציה. הוא מוכר כמנהיגה הרשמי של ונצואלה בידי עשרות מדינות, בהן ארצות הברית. מדורו מאשים אותו בהיותו "בובה" של ארצות הברית המנסה להפילו בהפיכה, ומאשים את הסנקציות האמריקניות בצרות הכלכליות של ונצואלה.

גוואידו אמר כי אנשיו מאמינים שגורמים במשטר שילמו לאיראן ב"זהב דמים" שנכרו באופן לא חוקי בג'ונגלים של ונצואלה, מה שתדלק את העימות בין הכנופיות היריבות הנאבקות על טריטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully