וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבצע גדעון" נכשל: ונצואלה עצרה 2 אמריקנים שהשתתפו בפלישה

5.5.2020 / 13:41

משטר מדורו אמר כי השניים היו חלק מהקבוצה שהגיעה לעיר נמל בסירות ו-25 אלף חיילים נשלחו לתפוס את שארית המורדים. חייל אמריקני לשעבר, שתכנן את המשימה מפלורידה, אמר כי היא נועדה "לשחרר" את ונצואלה וכי מנהיג האופוזיציה לא קיים את חלקו. בוושינגטון שותקים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

כוחות הביטחון של ונצואלה עצרו שני אזרחים אמריקנים במסגרת סיכול הפלישה לחוף שנועדה ללכידת הנשיא ניקולס מדורו - כך אמרו היום (שלישי) הרשויות במדינה, בזמן שיותר מ-25 אלף כוחות נפרסו ברחבי המדינה כדי לתפוס מורדים נוספים. בסך הכול, נעצרו שמונה בני אדם.

כלי התקשורת הרשמיים לא מסרו את פרטיהם של האמריקנים העצורים, אך ג'ורדן גודרו, לוחם לשעבר בכוחות המיוחדים האמריקניים, אמר כי הוא עבד עם השניים במסגרת משימה שהחלה ביום ראשון "לשחרור" ונצואלה. הוא קיבל אחריות על הפעילות, שבה, לטענת המשטר הסוציאליסטי בקראקס, נהרגו שמונה בני אדם. הוא זיהה את השניים בתור לוק דנמן וארון ברי, ששירתו עמו בעיראק ובאפגניסטן.

"ניסיתי ליצור קשר עם כל מי שאני מכיר בכל הדרגים", אמר גודרו על הניסיון שלו לסייע לעמיתיו שנפלו בשבי. "אף אחד לא חזר לשיחות שלי, זה סיוט".

תחקיר שפורסם בסוף השבוע האחרון בסוכנות הידיעות אי-פי מצא כי גודרו עבד עם גנרל לשעבר בצבא ונצואלה - שעומד כעת בפני אישומים על עבירות סמים בארצות הברית - כדי לאמן עשרות עריקים מכוחות הביטחון של ונצואלה במחנות סודיים מחוץ לקולומביה. מטרתם הייתה לצאת לפלישה שתסתיים במעצרו של מדורו.

שני אזרחים אמריקנים שנתפסו על ידי ונצואלה. -, אתר רשמי
נתקעו ללא דלק. שני האזרחים האמריקנים שנתפסו בוונצואלה/אתר רשמי, -

קיי דנמן, אמו של לוק, אמרה שהפעם האחרונה שבה היא שמעה מבנה הייתה לפני כמה שבועות, כשהוא שלח לה מסרון ממקום לא ידוע ושאל אותה כיצד היא מתמודדת עם התפרצות נגיף הקורונה. לדבריה, היא מעולם לא שמעה את בנה מדבר על ונצואלה ושהיא למדה על לכידתו האפשרית רק אחרי שחבריו התקשרו אליה בעקבות דיווחים שראו ברשתות החברתיות.

"הפעם הראשונה שבה שמעתי את שמו של ג'ורדן גודרו הייתה היום", אמרה מביתה באוסטין, טקסס.

גורדו אמר כי הוא חתם על הסכם עם מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו להדחת מדורו. גוואידו, המוכר כנשיא הזמני של ונצואלה על ידי ארצות הברית ועשרות מדינות אחרות, מכחיש זאת וטוען שהוא אינו מעורב במתקפה מיום ראשון.

לדברי גורדו, הוא המשיך עם המבצע, שסבל ממחסור במימון, למרות שגוואידו לא מילא את חלקו ויצא לדרך עם 60 לוחמים בלבד, בהם שני האמריקנים. הוא אמר שהוא היה איתם בקשר בפעם האחרונה בזמן שהיו בים, בסמוך לחופי ונצואלה. הם נותרו בכלי השיט שלהם אחרי היתקלות מוקדמת יותר עם הצי של ונצואלה בשעות המוקדמות של יום ראשון.

"הם היו ללא דלק, אילו הם היו מגיעים ליבשה, הם היו מגיעים לבית בטוח", הוסיף גודרו. הוא אמר כי השניים המתינו לחופי האי ארובה לסירה נוספת שהייתה אמורה להעביר להם דלק כדי לחלצם.

ציוד ומסמכים שהוצגו על ידי ונצואלה אחרי סיכול הפלישה, 4 במאי 2020. -, אתר רשמי
חלק מהציוד שנתפס על ידי כוחות הביטחון של ונצואלה/אתר רשמי, -

אתמול הודיעו הרשויות בוונצואלה כי הן עצרו שמונה חשודים אחרים, שאותם כינתה "שכירי חרב טרוריסטים" ופרסמה תמונות של כמה עצורים באזיקים שהושכבו ברחוב. בהם היו גם קצין המשמר הלאומי אנטוניו סקה, שהשתתף בהתקוממות נגד מדורו לפני שנה. גודרו אמר כי סקה היה מפקד שעבד עמו בימים האחרונים מהשטח. הטלוויזיה הממלכתית של ונצואלה תיעדה אותו מובל ללא חוצה, עם אזיקים, על ידי הרשויות.

התובע הכללי של ונצואלה, טארק וויליאם סאיב, אמר כי בסך הכול נעצרו 114 בני אדם שהיו מעורבים בניסיון ושמתנהל מצוד אחרי 92 איש נוספים.

ממשלת ונצואלה מאשימה את קולומביה ואת ארצות הברית בארגון ובביצוע המתקפה במטרה להדיח את מדורו, אך שתי המדינות מכחישות את הטענות הללו. גם גודרו, שקיבל שלוש פעמים את עיטור הארד מצבא ארצות הברית, אמר שהן לא היו מעורבות במשימה שיצאה מחופי קולומביה.

מוקדם יותר הוא אמר כי 52 לוחמים נוספים הסתננו לשטחה של ונצואלה, חלק משלב ראשון במשימה לגיוס חברי כוחות הביטחון לשורותיהם.

פוליטיקאים מהאופוזיציה ורשויות בארצות הברית טענו כי מדורו זייף את הפלישה. גורמים טרם פרסמו את זהותם של כל ההרוגים והשבויים, למעט אחד ההרוגים שנחשב למעורב במחנה האימונים של גודרו בקולומביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully