וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: סיכלנו פלישה של שכירי חרב "טרוריסטים" מקולומביה

4.5.2020 / 9:36

המשטר הסוציאליסטי אמר כי שמונה בני אדם נהרגו אחרי שאותם שכירי חרב הגיעו על סירות מרוץ מהמדינה השכנה. באופוזיציה טוענים שמדורו מביים זאת כדי להצדיק מעצר של מתנגדיו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ממשלת ונצואלה טענה אתמול (ראשון) כי היא סיכלה פלישה ימית של "שכירי חרב טרוריסטים", שניסו להיכנס לשטחה עם סירות מרוץ מקולומביה השכנה. עם זאת, באופוזיציה טענו שמשטרו הסוציאליסטי של הנשיא ניקולס מדורו ביים זאת כדי להצדיק את דיכוי מתנגדיו. הנשיא מרבה להאשים את יריביו בניסיון להדיח אותו בתמיכת ארצות הברית, שהטילה עליו סנקציות ששיתקו את מגזר הנפט של המדינה ששקועה במשבר כלכלי חריף.

שר הפנים נסטור רברול אמר בהצהרה טלוויזיונית כי הקבוצה נחתה בשעות הבוקר המוקדמות בחופי לה גוואריה, כ-32 ק"מ מהבירה קראקס, אחרי שנשלחה לכאורה מקולומביה. "מטרתם הייתה לבצע מתקפות טרור במדינה, לרצוח את מנהיגי הממשלה המהפכנית", אמר.

על פי מנהיג מפלגת השלטון הסוציאליסטית, דיוסדאדו קאביו, שמונה אנשים נהרגו ושניים נוספים נעצרו. שר ההגנה ולדימיר פדרינו אמר כי אחת מהסירות טבעה, וכי כלי שיט של הצבא מחפשים אחרי ניצולים.

כוחות מיוחדים של ונצואלה בנמל מקוטו, 3 במאי 2020. רויטרס
כוחות מיוחדים של ונצואלה באזור החוף, אתמול/רויטרס

מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו, המוכר כנשיא הזמני של ונצואלה על ידי וושינגטון ועשרות מדינות אחרות, אמר כי הממשלה מנסה להסיט את השיח מהאירועים האלימים שהתרחשו בסוף השבוע בבית כלא ומקרבות בין כנופיות בקראקס. "התקרית לכאורה מלאה באי-התאמות, ספקות וסתירות", נמסר מצוות התקשורת של גוואידו.

ארצות הברית הטילה ספק גם היא בגרסת המשטר לאירועים ואמרה כי היא ממשיכה לתמוך בגוואידו. "משטר מדורו ידוע בשימוש במידע כוזב במטרה להסיח את הדעת מכישלונו בהנהגת ונצואלה", אמרו במחלקת המדינה בוושינגטון.

קולומביה דחתה את הטענות "הלא מבוססות" למעורבותה, שנועדו, לדבריה, להסתיר על "הבעיות האמיתיות של אזרחי ונצואלה".

על אף הקריסה הכלכלית שחוותה ונצואלה בתקופת שלטונו של מדורו, הוא עדיין נהנה מתמיכת הכוחות המזוינים ורוסיה וסין, המתנגדות לסנקציות האמריקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully