וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאיראן: צבא ארה"ב הזהיר שלא להתקרב לספינות שלו במפרץ הפרסי

20.5.2020 / 12:30

חיל הים האמריקני מסר כי אם ספינות חמושות יתקרבו בטווח של 100 מטר, הדבר עשוי להתפרש כאיום ש"יגרום להפעלת אמצעי הגנה". כוחות ארה"ב בבחריין אמרו כי ההודעה נועדה להקטין את הסיכון. גורם צבאי בטהראן אמר כי "הצי ימשיך לבצע את פעילותו הסדירה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ארצות הברית פרסמה אתמול (שלישי) אזהרה לפיה יש להתרחק מאה מטרים מספינות המלחמה האמריקניות במפרץ הפרסי. זאת על רקע המתיחות עם איראן. על פי ההודעה של צי ארצות הברית, "כל התקרבות של ספינות חמושות בטווח של מאה מטר לספינה של חיל הים האמריקני עשויות להתפרש כאיום".

פיקוד חיל הים האמריקני בבחריין אמר בהצהרה כי הודעתו "נועדה לשפר את הבטיחות, למזער את העמימות ולהקטין את הסיכון לחישוב שגוי". על פי גורם אמריקני, ההודעה החדשה לא יצרה שינוי כלשהו בנוהלי הפתיחה באש של הצבא.

בעקבות ההודעה מטעם ארצות הברית, גורם צבאי באיראן אמר כי חיל הים ימשיך את לבצע את פעילותו הסדירה במפרץ הפרסי, כך דווח בסוכנות הידיעות ISNA. "הצי האירני במפרץ הפרסי ובמפרץ עומאן ימשיך במשימותיו הסדירות כבעבר", אמר הגורם.

נושאת המטוסים אברהם לינקולן ושתי ספינות קרב אמריקניות נוספות חוצות את מצרי הורמוז, שלחופי איראן, 19 בנובמבר 2019. AP
נושאת המטוסים אברהם לינקולן ושתי ספינות קרב אמריקניות חוצות את מצרי הורמוז/AP

האזהרה של ארצות ברית מגיעה לאחר האיום של הנשיא דונלד טראמפ בחודש שעבר, כשאמר כי חיל הים האמריקני ירה על כל הספינות האיראניות "שמתנכלות" לספינות שלו. טראמפ איים על טהראן לאחר שספינות איראניות התקרבו אל צי ארצות הברית במפרץ הפרסי. מפקד משמרות המהפכה של איראן, גנרל חוסיין סלאמי, הגיב לדבריו של טראמפ ואיים להשמיד ספינות מלחמה אמריקניות אם ביטחונה של איראן במפרץ ייפגע.

בחודש שעבר התקרבו 11 כלי שיט איראניים לספינות של חיל הים האמריקני ומשמר החופים במפרץ, במה שכינה הצבא האמריקני התנהגות "מסוכנת ופרובוקטיבית". הצבא מסר כי בשלב מסוים הגיעו כלי השיט האיראניים למרחק של תשעה מטרים.

עוד בוואלה!

טראמפ הטיל וטו על החוק שמגביל את סמכויותיו לפעול צבאית נגד איראן

לכתבה המלאה

בתחילת החודש, טראמפ הטיל וטו על החקיקה שמגבילה את יכולתו לצאת למלחמה נגד איראן, ושאושרה בשני בתי הקונגרס. זאת ברקע הלחץ הכבד שמפעיל טראמפ נגד הרפובליקה האסלאמית. "זו הייתה החלטה מעליבה מאוד שהוצגה על ידי הדמוקרטים כחלק מן האסטרטגיה שלהם לנצח את הבחירות בנובמבר באמצעות פילוג המפלגה הרפובליקנית", אמר הנשיא האמריקני בהצהרה ששחרר הבית הלבן. "הרפובליקנים הבודדים שהצביעו בעד החקיקה, שיחקו ישירות לידיים שלהם", הוסיף.

(עדכון ראשון: 01:05)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully