וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על התקרית במפרץ: הנחיתי להשמיד כל ספינת קרב של איראן

נשיא ארה"ב איים על טהראן אחרי שכמה כלי שיט התקרבו בצורה מסוכנת לספינות אמריקניות בשבוע שעבר. איראן: על ארה"ב להתמקד בהגנה על חייליה שנדבקו בקורונה

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (רביעי) כי הוא הנחה את הצי "להשמיד" כל ספינת קרב איראנית שתטריד את הכוחות האמריקניים בים. זאת אחרי התקרית בין המדינות בשבוע שעבר, שבמהלכה כלי שיט של משמרות המהפכה סיכנו ספינות של הצי האמריקני במפרץ. בצי אמרו שזו הייתה פעולה "מסוכנת ופרובוקטיבית", ואילו בטהראן אמרו כי על וושינגטון לעזוב את האזור.

בעוד שלצי האמריקני יש סמכות לפעול מתוך הגנה עצמית, דבריו של טראמפ הולכים רחוק יותר. "הנחיתי את הצי של ארצות הברית להפיל ולהשמיד את כל ספינות התוחים של איראן אם הן מטרידות את הספינות שלנו בים", כתב טראמפ בטוויטר. הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, האחראי על המזרח התיכון, טרם הגיב.

בתגובה לאיום של טראמפ, דובר מטעם הכוחות המזוינים של איראן אמר כי על ארצות הברית להתמקד בהגנה על חייליה מפני נגיף הקורונה. זאת ברומזו להתפשטות הווירוס על סיפונה של נושאת המטוסים "תאודור רוזוולט". "היום, במקום להפחיד אחרים, על האמריקנים להשקיע את כל מאמציהם בשמירת חייהם של כוחותיהם שנדבקו בקורונה", אמר הדובר, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות איסנ"א.

כלי שיט של איראן מתקרבים לספינה של ארה"ב במפרץ, 15 באפריל 2020. רויטרס
המתיחות שוב גוברת. התקרית במי המפרץ בשבוע שעבר/רויטרס

תקריות שכאלו בין שתי המדינות היו תכופות יותר לפני כמה שנים, אך בשנים האחרונות הן פסקו. שתי המדינות היו קרובות למלחמה בתחילת השנה, אחרי חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בתקיפה אמריקנית בעיראק. בתגובה שיגרה איראן טילים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק, אולם טראמפ בחר שלא להגיב על כך. לא היו אבידות בנפש, אך כמאה חיילים אמריקנים סבלו מפגיעות במוחם בעקבות המתקפה.

בהתפתחות אחרת, הודיעו הבוקר משמרות המהפכה על כך שהצליחו לשגר לוויין צבאי ראשון לחלל, אחרי שורת כישלונות בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully