וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי סגני שרים ומשרד חדש לגנץ: הממשלה תתכנס לישיבת עבודה ראשונה

24.5.2020 / 7:19

הישיבה הראשונה של הממשלה החדשה תיערך בכנסת בהיעדר חדר המתאים לכל 34 השרים. הם צפויים לאשר הקמת משרדים חדשים, בהם משרד ראש הממשלה החליפי. נבחנת האפשרות שלשכתו של גנץ תמוקם בבניין משרד רה"מ, במקום נציבות שירות המדינה. עוד על הפרק: הקמת "קבינט קורונה"

ישיבת ממשלה ראשונה/לע"מ

(בווידאו: הישיבה הראשונה של הממשלה ה-35)

ארבע שעות לפני פתיחת משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, הממשלה ה-35 תתכנס הבוקר (ראשון) בשעה 11:00 לישיבת העבודה הראשונה מאז שהושבעה בשבוע שעבר. הישיבה תיערך בכנסת, משום שלנוכח מגבלות הריחוק של הקורונה וגודלה של הממשלה, שכוללת 34 שרים, לא נמצא עדיין חדר מתאים במשרד ראש הממשלה לקיום הישיבות.

סדר היום לישיבה הראשונה עמוס, וכולל בין היתר הקמה של משרדי ממשלה חדשים בהתאם לחלוקת התיקים בקואליציה, מינוי סגני שרים, אישור הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני ו"קבינט הקורונה".

ישיבת ממשלה ראשונה של הממשלה ה-35 באולם שאגאל בכנסת 17 במאי 2020. קרדיט: קובי גדעון/ לע"מ, אתר רשמי
ישיבת הממשלה הראשונה באולם הכנסת, בשבוע שעבר/אתר רשמי, קרדיט: קובי גדעון/ לע"מ

אחרי השבעת הממשלה בשבוע שעבר, רוב השרים נכנסו כבר למשרדים והחלו בהיכרות ראשונית עם עבודת המשרד והממשלה. זאת, פרט לשרים שקיבלו מינויים למשרדים חדשים: השרה לקידום קהילתי אורלי לוי-אבקסיס, השר להשכלה גבוהה ומשאבי מים זאב אלקין, שר הסייבר והדיגיטל דודי אמסלם, והשרים לענייני התיישבות - ציפי חוטובולי וצחי הנגבי - שיחלקו בתפקיד.

במהלך הישיבה היום יאושרו שניים מהמשרדים החדשים: המשרד למשאבי המים ומשרד ההתיישבות. כמו כן, תאושר הקמת משרד ממשלתי חדש בשם "משרד ראש הממשלה החליפי", שנועד לשרת את יו"ר כחול לבן בני גנץ בכל העניינים הנוגעים לתפעול הממשלה כראש ממשלה חליפי, ואמור לעבוד במקביל ללשכת ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה שבראשו עומד נתניהו.

מנכ"ל המשרד החדש, בתנאי מנכ"ל משרד ממשלתי, יהיה מקורבו של גנץ וראש המטה שלו, הוד בצר, וטרם נקבע כמה תקנים ויועצים הוא יכיל ומה תהיה עלותו התקציבית. לפי הצעת המחליטים שהופצה לשרים, נתניהו וגנץ, בשיתוף נציבות שירות המדינה ובתיאום עם אגף התקציבים במשרד האוצר - הסיכום לגבי התקציבים והתקנים יגיע בהמשך.

עוד בוואלה!

החפרפרת, ראיית הזהב ועדים מסביב לעולם: מדריך לפתיחת משפטו של נתניהו

לכתבה המלאה
בני גנץ ובנימין נתניהו בהשבעת ממשלת ישראל ה-35, 17 במאי 2020. עמוס בן גרשון, דוברות הכנסת, רויטרס
תאושר הקמתו של משרד ראש הממשלה החליפי עבור גנץ/רויטרס, עמוס בן גרשון, דוברות הכנסת

משרד ראש הממשלה החליפי מוקם בהתאם להסכם הקואליציוני בין נתניהו וגנץ, לפיו ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ייהנו מאותם תנאים של אבטחה, לשכה ומגורים על חשבון המדינה. בימים האחרונים החלו לדון במשרד ראש הממשלה במיקום המשרד, שיכלול גם לשכה עבור גנץ, בנוסף לשלוש לשכות שיעבוד מהן במשרד הביטחון, בכנסת, ובמטה כחול לבן ברמת החייל בתל אביב.

לוואלה! NEWS נודע כי אחת ההצעות הנבחנות היא פינוי של נציבות שירות המדינה, המשתרעת על פני שלוש קומות במשרד ראש הממשלה ברחוב קפלן בירושלים, והעברת משרדי הנציבות לבניין ממשלתי אחר בירושלים. גורמים פוליטיים אמרו לוואלה! NEWS כי נבחנת האפשרות להקצות חצי קומה לטובת משרד ראש הממשלה החליפי ובשאר השטח להקים את המשרדים והלשכות של השרים בתיקים החדשים. גורמים בלשכת נתניהו הכחישו את הפרטים, ואמרו כי משרד ראש הממשלה פועל לאתר מבנים עבור המשרדים החדשים, וכי "אין כוונה" שהם ישבו במשרד ראש הממשלה.

בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הכנסת, 17 במאי 2020.. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יהנו מאותם תנאי אבטחה, לשכה ומגורים. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בנוסף להקמת משרד ראש הממשלה החליפי, הממשלה תאשר את מינויים של סגני השרים בממשלה - שמונה במספר. כולם מבלוק הימין, שכן בכחול לבן ויתרו על איוש תפקידי סגן שר בגלל מחסור בח"כים: סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס), סגן שר הבריאות יואב קיש (ליכוד), סגן השר לביטחון פנים גדי יברקן (ליכוד), סגן שר הפנים, הפריפריה והגליל יואב בן צור (ש"ס), סגן שר התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה), סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה), סגן שר העבודה והרווחה משולם נהרי (ש"ס), וסגן השר לשיתוף פעולה אזורי פטין מולא (ליכוד).

לפי הצעת המחליטים, העלות התקציבית של משרת סגן שר היא 2.2 מיליון שקלים בשנה. כלומר, מינוי סגני השרים יעלה כ-17.5 מיליון שקלים לשנה, ויותר מ-60 מיליון שקלים לכל הקדנציה, אם הממשלה תאריך ימים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישמש כממלא מקומו של נתניהו כיו"ר קבינט הקורונה. שר הבריאות אדלשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשלה תאשר בישיבה גם את הקמת הקבינט המדיני-ביטחוני ו"קבינט הקורונה". הקבינט המדיני-ביטחוני יכלול 16 שרים, שמונה מכל גוש, ועוד ארבעה משקיפים, מבין שרי הליכוד. מלבד ראש הממשלה, שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר האוצר ישראל כץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה - הממונים על קבינט על פי החוק, יהיו חברים בו גם שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב, שר ההשכלה הגבוהה והמים זאב אלקין, שר החינוך יואב גלנט, שר התקשורת יועז הנדל, שר הכלכלה עמיר פרץ, שר החקלאות אלון שוסטר, השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון והשרה לעניינים אסטרטגיים אורית פרקש.

בנוסף לכל אלה, לקבינט יהיו עוד ארבעה שרים במעמד משקיפים: שר המודיעין אלי כהן, השר לענייני ירושלים רפי פרץ, שר ההתיישבות צחי הנגבי ושר האנרגיה יובל שטייניץ, שיהיה ברוטציה עם אלקין על הכיסא הקבוע בקבינט. לנוכח הגודל של הקבינט, נתניהו וגנץ צפויים לכנס גם פורום קבלת החלטות מצומצם יותר בענייני חוץ וביטחון.

יואב גלנט בכנס פעילי ליכוד בחדרה, 11 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
תאושר הצעתו לחייב תלמידים לבקר בירושלים לפחות 3 פעמים. גלנט/שלומי גבאי

קבינט הקורונה, שנועד לתאם ולתכלל את כל הגורמים הממשלתיים העוסקים בטיפול במשבר והשלכותיו בתחום הבריאותי, החברתי והכלכלי, יכלול 14 שרים. בראשו יעמוד ראש הממשלה, כששר הבריאות יולי אדלשטיין ישמש ממלא מקומו. ישבו בו גם גנץ, השר כץ, השר דרעי, השר אשכנזי, השר אוחנה, השר גלנט, השרה מירי רגב, השר עמיר פרץ, שר הרווחה איציק שמולי, שר המדע יזהר שי, השרה לשוויון חברתי מרב כהן ושר התיירות אסף זמיר.

במהלך הישיבה, השרים ידונו גם בתקנון עבודת הממשלה, שיצטרך לעבור שינויים והתאמות על מנת שיתאים לעבודת הממשלה הפריטטית. השרים ניסנקורן ואלקין צפויים לגבש עם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן תקנון מותאם ולהביאו לאישור הממשלה תוך שבועיים, כשבמוקד תשומת הלב יהיו מנגנוני ההצבעה.

טקס חילופי שרים במשרד המשפטים, ירושלים, 19 במאי 2020. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
יגבש עם אלקין תקנון מותאם לעבודת הממשלה.שר המשפטים ניסנקורן/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

למרות שנתניהו וגנץ הסכימו על ממשלה שוויונית ופריטטית, ראש הממשלה מינה מספר גדול יותר של שרים מגנץ - 19 מבלוק הימין, לעומת 15 של גוש כחול לבן, ושתי המפלגות טרם סיכמו מה יהיה מנגנון ההצבעה שיפצה על ההפרש וישמור על המאזן השוויוני. בינתיים, בכחול לבן אומרים שלגנץ יש זכות וטו על כל החלטה שעולה לסדר היום או מתקבלת בממשלה, ובכך נשמר האיזון עד להצגת התקנון החדש.

בפתח הישיבה, לפני העניינים האדמיניסטרטיביים, הממשלה תציין גם את יום ירושלים, ותאשר הצעה של שר החינוך החדש יואב גלנט שתחייב תלמידים לבקר בירושלים לפחות שלוש פעמים בתקופת לימודיהם. מדובר בנוהל קיים במשרד החינוך, שעוגן עד היום בחוזר מנכ"ל, וכעת יקבל מעמד מחייב של החלטת ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully