וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת הפרקליטות: הורשע בשחיתות ציבורית ולא ירצה עונש מאסר

22.5.2020 / 8:38

על סגן ראש העיר מעלות תרשיחא לשעבר, שמעון זגורי, שהורשע כי שילם כספים לקבלן קולות בבחירות 2013, נגזרו 9 חודשי מאסר על תנאי, שעות למען הציבור וקנס בסך 10,000 שקלים. התובעת טענה שהעבירה דורשת ענישה מרתיעה, אך השופט קבע שלא יישב במאסר בשל "סיכוי ממשי שישתקם"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: ביהמ"ש הרשיע את שמעון זגורי בשחיתות, 2018)

בית משפט השלום בעכו גזר אתמול (חמישי) על סגן ראש עיריית מעלות תרשיחא לשעבר, שמעון זגורי, שהתמודד בבחירות לראשות העיר בשנת 2013, תשעה חודשי מאסר על תנאי בגין פרשיית שוחד בחירות. במסגרת גזר הדין המקל נגזר על נציג ש"ס בעיר מטעם סיעת "חזית דתית מעלות" שקודם לכן שימש עשר שנים כחבר מועצת העיר, גם תשלום קנס בסך עשרת אלפים שקלים ושירות למען הציבור בהיקף של 250 שעות. הפרקליטות ביקשה להטיל עליו מאסר בפועל, אבל הוא לא ילך לכלא ואפילו לא ירצה מאסר בעבודות שירות. בכך מגיע לסיומו אחד מספיחיה האחרונים של מערכת הבחירות המוניציפליות של 2013.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה ב-2015 עולה כי באמצע חודש אוקטובר 2013, טרם הבחירות, הגיע זגורי לביתו של "קבלן הקולות" כמיל סויטאת בן ה-47 היום, מכר שלו המתגורר בעיר, ושם הסכימו כי זגורי ייתן לו 3,000 שקלים בתמורה לכך שיצביע עבורו בבחירות וכן ישפיע על 50 מבני משפחתו ומכריו להצביע עבורו.

מתן שוחד בחירות - ביהמ"ש הרשיע את שמעון זגורי, סגן ראש העיר מעלות-תרשיחא בעבירת שחיתות. ללא, אתר רשמי
לא יישלח לכלא. זגורי/אתר רשמי, ללא

בהתאם להסכם השוחד, בפגישה נתן זגורי לסויטאת 1,800 שקלים והבטיח לתת לו עוד 1,200 שקלים אחרי הבחירות, לאחר שייווכח כי עמד בחלקו. אבל, אחרי הבחירות, סבר זגורי כי האיש לא הצביע בעצמו ולא השפיע על אחרים להצביע עבורו והוא דרש שיחזיר לו את כספי השוחד ששילם כמקדמה. סויטאת הקליט מפגש ביניהם והקלטת הזו צורפה לתלונה שהגישו יריביו הפוליטיים של זגורי בתחנת טבריה של המשטרה. היא הועברה לטיפול מפלג הונאה צפון. החקירה הובילה למבוי סתום ופרקליטות מחוז צפון סגרה את התיק מחוסר אשמה פלילית.

אבל, במסגרת עתירה מנהלתית שהגיש המועמד ארקדי פומרנץ, שלא זכה בראשות העיר, שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ד"ר רון שפירא, היום נשיא בית המשפט, הורה זמן קצר אחר כך כי טענותיו "יועברו לעיונה של משטרת ישראל שתבחן את הטענות ותבצע חקירה כפי שתמצא לנכון ובהתאם לנדרש".

עוד בוואלה!

שחיתות בחסות הקורונה: 10 עובדי בריאות בסיציליה נעצרו בחשד לשוחד

לכתבה המלאה

"כספים עבור עבודה לגיטימית"

השלוחה הצפונית של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) ניהלה הפעם את החקירה, פרקליטות מחוז חיפה ליוותה אותה, ולבסוף הוגש כתב אישום שהוביל להרשעה.

עד היום זגורי לא מכחיש את התשלום ששילם לסויטאת ואת ההבטחה לתשלום נוסף. הוא רק טוען שהכספים היו בעבור עבודה לגיטימית של סויטאת במטה הבחירות שלו וכי בין היתר הוא התחייב לקיים עבורו כנס בחירות. השופט וויליאם חאמד ששמע את התיק, לא קנה את ההסבר הזה והרשיע אותו. גזר הדין נגד סויטאת ניתן עוד ב-2018. השופטת ג'ני טנוס הטילה עליו מאסר על תנאי של שמונה חדשים וקנס של 7,000 שקלים.

התובעת במשפטו של זגורי, עו"ד גדיר ברהום, טענה כי עבירה כזו "פוגעת באמון הציבור וברשויות המדינה השונות, ומשכך, יש להטיל בגינה ענישה מרתיעה ואשר תבטא סלידה של החברה מביצועה, בדמות מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לתקופה משמעותית".

אבל, השופט חאמד נעתר דווקא לטיעוניה של הסנגורית יפעת כהן, והחליט כלל לא להטיל מאסר בפועל על זגורי בן ה-64, סבא לשמונה. זאת, בשל גילו, בשל היעדר פלילי כלל, בשל חלוף שבע שנים ממועד ביצוע העבירה וכן בשל "סיכוי ממשי ביותר כי ישתקם, לאחר שימצה את ההליך הטיפולי בו שולב מזה מספר חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully