וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביום ירושלים: שמח ששותפיי לממשלה תומכים במו"מ לפי חזון טראמפ

21.5.2020 / 22:16

ראש הממשלה נשא דברים בטקס הממלכתי לציון 53 שנים לשחרור הבירה, ובירך על תכנית השלום של הממשל האמריקני. "ירושלים תמיד הייתה ותמיד תישאר שלנו", הדגיש. הנשיא ריבלין בירך: "זוכים לחגוג היום את הריבונות שלנו כעם חופשי בארצו"

53 שנה לשחרור העיר ירושלים: העצרת המרכזית מרחבת גבעת התחמושת/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

העצרת הממלכתית לציון 53 שנים לשחרורה ואיחודה של ירושלים שודרה הערב (חמישי) מגבעת התחמושת, לאחר שהוקלטה מראש בשל מגבלות הקורונה. הטקס נערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, הרמטכ"ל אביב כוכבי, מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן ומשפחות שכולות.

"ירושלים שלנו, היא הלב הפיזי והרוחני של העם היושב בציון - העיר שעליה חלמנו ושאליה התפללנו במשך יותר מ-2,000 שנות גלות. בעיר הזו ממש, אנו זוכים לחגוג היום את הריבונות שלנו כעם חופשי בארצו", בירך ריבלין.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו בטקס הממלכתי לציון יום איחוד ירושלים בגבעת התחמושות 21 במאי 2020. -, צילום מסך
"ירושלים תמיד הייתה ותמיד תישאר שלנו". נתניהו/צילום מסך, -

לדברי הנשיא, "לפני 53 שנים לחמנו על ירושלים, ואילו היום אנחנו צריכים להכריז על מלחמה חדשה. לא מלחמה לשחרור העיר, אלא מלחמה על פיתוח ירושלים. מלחמה על הפיכתה של ירושלים ל'יפה נוף משוש כל הארץ', המלחמה הזו היא לא מלחמה של שישה ימים. המלחמה האמיתית על איכות החיים בירושלים, על שמירת השלום והשקט ברחובותיה, על הפיכתה למטרופולין משגשג, היא מלחמת מאה השנים שלנו. מלחמה שיש לנהל לטווח ארוך".

"בירושלים שלנו, של כולנו, אין ואסור שיהיו חורים שחורים - זו אחריות עירונית ולאומית. קטמון, ועיר דוד, בית צפפא ומעלה הזיתים, ככר השבת ושער שכם, פסגת זאב ובית חנינא, רחביה ואבו תור, עזרת תורה וגילה, כולם חלק מאותה העיר, שאנחנו כולנו ממשיכים לחבר אותה יחד", הוסיף ריבלין. "זו המשמעות העמוקה של ירושלים מאוחדת, של ירושלים שחוברה לה יחדיו. שישו את ירושלים, גילו בה כל אוהביה, חג ירושלים שמח!".

עוד בוואלה!

ביום הזיכרון לנספי העלייה מאתיופיה: 119 בני הפלשמורה עלו ארצה

לכתבה המלאה
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך נאומו בטקס הממלכתי לציון יום איחוד ירושלים בגבעת התחמושות 21 במאי 2020. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
"זוכים לחגוג היום את הריבונות שלנו כעם חופשי בארצו". ריבלין/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "תנופת הפיתוח של ירושלים מקבלת רוח גבית מהחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהחליט להכיר בירושלים כבירת ישראל סוף סוף להכיר בה כבירתנו הנצחית ולהעביר אליה את השגרירות האמריקנית. עוד ועוד מדינות מבינות שזה הצעד הנכון שצריך לעשותו למען הצדק, האמת והשלום כי השלום חייב להתבסס על אמת. ירושלים תמיד הייתה ותמיד תישאר שלנו".

"כשביקרתי בוושינגטון בתחילת השנה לרגל הצגת תכנית השלום, הנשיא טראמפ אמר כי 'ירושלים תישאר בירתה הלא ממחולקת של ישראל'. אמרתי בוושינגטון שאני מוכן לנהל מו"מ על בסיס חזון השלום של הנשיא ואחרי הקמת ממשלת האחדות הלאומית אני חוזר ואומר: שמחתי לשמוע ששותפיי לממשלה החדשה גם הם בעמדה הזאת".

הטקס הממלכתי של יום ירושלים בגבעת התחמושת 
21 במאי 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
במתכונת מצומצמת. הטקס בגבעת התחמושת, היום/TPS, קובי ריכטר/TPS

יום ירושלים נקבע כחג לאומי לציון איחוד העיר תחת ריבונות ישראלית לאחר הקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים. בימים כתיקונם נערכים ברחבי העיר ומחוצה לה טקסים חגיגיים, בהם ריקוד דגלים, צעדה מסביב לחומות וטקס ממלכתי ברחבת הכותל. אולם, בשל מגבלות הקורונה, התקיימו הטקסים במתכונת מצומצמת וללא התקהלות.

(עדכון ראשון: 20:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully