וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום הזיכרון לנספי העלייה מאתיופיה: 119 בני הפלשמורה עלו ארצה

21.5.2020 / 19:58

העולים נחתו בנתב"ג והתקבלו על ידי שרת העלייה והקליטה הנכנסת, פנינה תמנו שטה. בשל מגבלות הקורונה, הועברו לבידוד ביתי באכסניה שהוכנה עבורם בצפון הארץ. העלאת 400 מבני העדה האתיופית הייתה חלק מהבטחת הבחירות של נתניהו, ומאז פברואר עלו רק 210 מהם

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

119 בני הפלשמורה נחתו היום (חמישי) ארצה והתקבלו בנתב"ג על ידי שרת העלייה והקליטה הנכנסת, פנינה תמנו-שטה ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג.

בחודש פברואר אישרה הממשלה את העלאתם של 400 מבני הפלשמורה, זאת בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שסבר כי ההחלטה לא דחופה ומונעת משיקולי בחירות של המפלגת הליכוד - שהבטיחה את העלאת יהודי אתיופיה הנותרים במטרה לעודד הצבעה של בני העדה. בתוך כך, עלו לישראל מאז פברואר רק כ-210 מהם, בשלושה סבבים שונים.

נחיתת 119 עולים מאתיופיה בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה 21 במאי 2020. ראובן קסטרו
119 מבני הפלשמורה עלו ארצה, היום/ראובן קסטרו

העולים החדשים, אשר שהו עד טיסתם ארצה במחנות באתיופיה, עלו לישראל ביום ירושלים, בו גם צוין יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. בהמשך היום, נקלטו העולים החדשים בתנאי בידוד ביתי בשל הקורונה, באכסניה ייעודית שהכינו עבורם בצפון הארץ הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה, בסיוע משרד הביטחון.

לדברי שרת העלייה והקליטה תמנו שטה אמרה, "זו זכות גדולה להתחיל את תפקידי כשרה לעלייה וקליטה בקבלת פניהם של 119 עולים מאתיופיה, שמגיעים לארץ לאחר המתנה ארוכת שנים. עכשיו הם בבית וזה מאד מרגש אותי. ברוכים יהיו בדרכם לישראל וברוכים יהיו בחברה הישראלית". עוד אמרה כי במשרד נערכים לגל עליה מסיבי בשל משבר הקורונה, "השבוע הגיעו גם 111 עולים מאוקראינה ו-41 עולים ממוסקבה", כך השרה.

לדבריה, העלאת יהודי אתיופיה הוא גם אינטרס של מדינת ישראל. "זה לא רק אינטרס של העולים. אין לי ספק שממשלת ישראל תעמוד בהבטחות לעולים הממתינים ומשפחותיהם. ישנה התחייבות של נתניהו וגם שלנו בכחול לבן לדאוג לזירוז העלייה, אני מתכוונת לעלות את הנושא בישיבת הממשלה בדחיפות".

עוד בוואלה!

העלאת בני הפלשמורה: משלחת של הליכוד תלווה את קבוצת העולים הראשונה

לכתבה המלאה
נחיתת 119 עולים מאתיופיה בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה 21 במאי 2020. ראובן קסטרו
הועברו לבידוד ביתי בשל הקורונה. בני העדה האתיופים יורדים מהמטוס בישראל, היום/ראובן קסטרו
נחיתת 119 עולים מאתיופיה בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה 21 במאי 2020. ראובן קסטרו
סגירת מעגל. בני העדה האתיופית בהיגעם ארצה, היום/ראובן קסטרו

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג אמר לעולים כי הגעתם ביום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו הוא סגירת מעגל עבורם. "אבותיכם חלמו על ירושלים והיום אתם מגשימים את החלום. הגעת העולים מאתיופיה בציון יום ירושלים ויום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל היא סגירת מעגל סמלית ומרגשת. אני מברך את העולים החדשים שמגיעים לישראל ומגשימים את משאת נפשם של דורות רבים עת חיכו במחנות המעבר באתיופיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully