וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחצי שנה אחרי המחאה: במשטרה ביקרו באתר ההנצחה לזכר יהודי אתיופיה

28.1.2020 / 22:56

במהלך קורס הכשרה לתת-ניצבים ביקרו הקצינים באתר הנצחה ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. מטרת המפגש היא העמקת הקשר בין המשטרה לבין יוצאי העדה. במהלך הביקור, קצין במשטרה סיפר על הדרך שעשה כילד לישראל: "היה פחד תמידי, הרבה לא שרדו"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

קציני משטרה במהלך קורס הכשרה לתת-ניצבים ביקרו היום (שלישי) באתר ההנצחה לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל בהר הרצל בירושלים. במהלך הביקור, שמעו קציני המשטרה עדויות אישיות וסיפורים מפיהם של אחד מהקצינים במשטרה ושל איש המוסד דני לימור, שפיקד על "מבצע אחים" להעלאת יהודי אתיופיה.

המפגש הוא חלק מתוכנית ההכשרה בקורס, שמתמקדת בנושא בכירות וחשיבות אסטרטגית. המטרה בביקור היא העמקת הקשר בין המשטרה לבין יוצאי אתיופיה. במשטרה אמרו כי הם רואים חשיבות גדולה בהכרת המורשת של העדה, בעיקר על רקע היחסים המעורערים בין המשטרה ליוצאי אתיופיה. מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן סיכם את הביקור בשיחה עם הקצינים, ובהצגת תפיסת עולמו לגבי תפקיד המשטרה בחברה הישראלית.

רב פקד עו"ד שי יאסו, קצין קישור ותיאום לקהילת יוצאי אתיופיה במשטרה, סיפר לקצינים על הדרך שעשה עם בני משפחתו מאתיופיה לישראל כשהיה בן שש. "לקחנו סוסים, חמורים ואכל והתחלנו לנוע", הוא סיפר. "באותה הזמן התחוללה מלחמה בין המורדים לשלטון והיה פחד תמידי שיעצרו אותנו. זו דרך לא פשוטה בכלל, הרבה מתו ולא שרדו את המסע".

ביקור השוטרים באתר ההנצחה ליוצאי אתיופיה בהר הרצל בירושלים, 28 בינואר 2020. משטרת ישראל, אתר רשמי
ביקור קציני המשטרה באתר ההנצחה, היום/אתר רשמי, משטרת ישראל

המתחים בין המשטרה לבין יוצאי אתיופיה נמשכים זמן רב בשל שיטור יתר ואלימות רבה שמפעילה המשטרה, לטענת גורמים בעדה, בעיקר נגד צעירים מהעדה האתיופית. בקיץ האחרון יצאו בעדה למחאה רחבת היקף בעקבות שוטר שירה למוות בסלומון טקה בקריית חיים. המפכ"ל הקודם, רוני אלשיך, אישר את טענות המוחים נגד המשטרה, ואמר כי "כאשר שוטר פוגש חשוד מהקהילה המעורבת בפשיעה, מטבע הדברים המוח שלו חושד בו יותר מבאחר. היום מנסים להחזיר את אמון הקהילה האתיופית בשוטרים, הדרך עוד ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully