וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלאת בני הפלשמורה: משלחת של הליכוד תלווה את קבוצת העולים הראשונה

23.2.2020 / 20:47

כחלק ממאמצי הליכוד לגייס תמיכה בקהילה האתיופית, יצאו מחר השרים גלנט ואמסלם והח"כים לשעבר גדי יברקן ואברהם נגוסה, כדי ללוות את 43 העולים הראשונים שיעברו את התהליך עוד לפני הבחירות. השרים והח"כים ימריאו לאדיס אבבה ויחזרו עם קבוצת העולים בשלישי בבוקר

צילום: שלומי גבאי

כחלק ממאמצי הליכוד לגייס תמיכה בקהילה האתיופית, יצא מחר שר העלייה והקליטה יואב גלנט לאתיופיה, יחד עם השר דודי אמסלם והח"כים לשעבר גדי יברקן ואברהם נגוסה, כדי ללוות קבוצה של 43 עולי פלשמורה בדרכם לישראל. זאת בהמשך להחלטת הממשלה על העלאת 400 מבני הפלשמורה, שהתקבלה מוקדם יותר החודש.

אחרי החלטת הממשלה, לחץ ראש הממשלה בנימין נתניהו על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, רשות האוכלוסין והסוכנות היהודית, כדי לקצר את התהליכים הביורוקרטיים והרפואיים הנדרשים, כדי לאפשר העלאה של קבוצה ראשונה מבין העולים עוד לפני הבחירות. בשבועיים האחרונים משרד הבריאות גיבש נוהל חיסונים מקוצר, שבמסגרתו העולים יקבלו חלק מהחיסונים הנדרשים טרם עלייתם לישראל, והשאר יושלמו רק לאחר מכן.

נתניהו וח"כ יברקן לאחר ששוריין במקום ה-20 ברשימת הליכוד. 15 בינואר 2020. לע"מ, אתר רשמי
נתניהו וח"כ יברקן לאחר שעבר לרשימת הליכוד/אתר רשמי, לע"מ

השרים והח"כים מהליכוד ימריאו מחר לאדיס אבבה ויחזרו עם קבוצת העולים ביום שלישי בבוקר, כאשר עם הגעתם לארץ הם מתוכננים להשתכן במרכז קליטה בבית אלפא. גלנט אמר היום כי "למדינת ישראל יש חוב מוסרי לאפשר לבני העדה האתיופית להתאחד עם בני משפחותיהם שנותרו מאחור". הוא הוסיף כי "אנו מביאים כעת קבוצה ראשונה מבני העדה בשנה זו, ונמשיך לפעול להעלאת היתר".

ההחלטה על העלאת בני הפלשמורה התקבלה למרות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה, שסבר כי יש מניעה משפטית לקבלת החלטה כזו על ידי ממשלת מעבר, על אף התנגדות ראש מנהל האוכלוסין וההגירה ללוח הזמנים הקצר והדחוק שבו הממשלה מתכוונת לבצע אותה.

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: נתניהו חוזר לקדם את העלאת שארית בני הפלשמורה

לכתבה המלאה
בני הפאלשמורה נוחתים בנתב"ג. נועם מושקוביץ
נתניהו דרש שהעולים הראשונים יגיעו לפני הבחירות. עולי פלשמורה נוחתים בנתב"ג ב-2016/נועם מושקוביץ

נתניהו דרש שהעולים הראשונים יגיעו לישראל תוך שלושה שבועות, עוד לפני הבחירות, אך ברשות האוכלוסין התריעו כי ישנם הליכים רפואיים ומנהלתיים שדורשים חודשים, כולל בדיקת הקריטריונים לזכאות לעלייה ובדיקות רפואיות של הסוכנות היהודית.

בהמשך לדרישת נתניהו, רשות האוכלוסין שלחה שליחים לאתיופיה לביצוע ראיונות, וזיהתה קבוצה ראשונה של 43 זכאים לפי הקריטריונים שנקבעו בהחלטת הממשלה, והליך החיסונים הקבוע שנדרש מהעולים מאתיופיה לישראל קוצר. עד להשלמת החיסונים והפרוצדורות הרפואיות בישראל, העולים יתבקשו להימנע משהיה בחלל סגור למשך זמן ארוך ולא לשהות בכיתות לימוד או אולפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully