וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: נתניהו חוזר לקדם את העלאת שארית בני הפלשמורה

4.10.2018 / 12:16

לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה צפוי לעלות ביום ראשון להצבעה בממשלה את נושא העלאת אלפים מבני העדה באתיופיה, שילדיהם נמצאים בישראל. עוד נודע, כי במשרד האוצר מתנגדים להצבעה המתוכננת בשל העלות התקציבית היקרה

צילום: לע"מ

רגע לפני הבחירות, צפוי בנימין נתניהו לעלות ביום ראשון הקרוב להצבעה בממשלה, את נושא העלאת אלף מבני הפלשמורה שילדיהם נמצאים בישראל - כך נודע לוואלה!NEWS . החלטה זו באה בעקבות החלטות הממשלה משנת 2015, כשהממשלה התחייבה להעלות את שאר בני הפלשמורה, אך עד כה העלתה בפועל רק 1,300 מתוך כ-9,000 ממתינים.

באגף התקציבים במשרד האוצר התנגדו השבוע להצבעה המתוכננת בשל העלות התקציבית היקרה שלה, אך חרף עמדתם, שר האוצר משה כחלון יתמוך בהצעת המחליטים. במשרד האוצר דרשו הבוקר ממשרדי הממשלה קיצוץ של 0.3% מתקציבם לצורך מימוש ההחלטה, אך עדיין לא ברור כיצד תתקבל דרישה זו בקרב השרים הנדרשים לקיצוץ.

עוד בוואלה! NEWS
בשל המתיחות בעזה: צה"ל הורה על תגבור כוחות בגבול הרצועה
"לגרמניה יש אחריות עיקרית על השואה": מרקל ביקרה ביד ושם
בהפרש של 48 שעות: נתניהו ייחקר ומשפטה של רעייתו ייפתח

העולים בני הפלשמורה שהגיעו לישראל. מושיק ברין,
קבוצת בני פלשמורה המגיעים לישראל, 2016/מושיק ברין

ההחלטה להעלות תוך חמש שנים לישראל את 9,000 בני הפלשמורה התקבלה בנובמבר 2015, אך הממשלה לא קבעה תקציב ליישומה. בחודש פברואר 2016 הודיע מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, אלי גרונר, כי התוכנית תוקפא בשל מחסור בתקציב.

הקפאת התוכנית הובילה למשבר קואליציוני, שבמסגרתו חברי הכנסת אברהם נגוסה ודוד אמסלם מהליכוד הודיעו כי לא יתמכו בקואליציה בהצבעות במליאת הכנסת. בשל כך הוקם צוות בין-משרדי שהביא להחלטת ממשלה נוספת באוגוסט 2016, אז הוחלט להעלות כ-1,300 מבני הקהילה תוך שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה השבועית בלשכתו בירושלים 16 בספטמבר 2018. רויטרס
"זהו המשך הטיפול החשוב שאנחנו נותנים לקהילה היקרה הזו", כך בנימין נתניהו על ההחלטה/רויטרס

בסוף חודש ספטמבר הצהיר נתניהו כי בכוונתו להוביל החלטה זו בקרוב, "ביקשתי מאריה דרעי, שנבצר ממנו להיות נוכח בישיבה הזו, להביא הצעת החלטה לממשלה", כך אמר נתניהו בפתח הדיון בוועדת השרים לענייני קידומם ושילובם של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי. נתניהו הוסיף, "זהו המשך הטיפול החשוב שאנחנו נותנים לקהילה היקרה הזו, שהיא חלק מעמנו וחלק ממדינתנו".

במטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה לישראל ברכו אז על החלטת נתניהו, אך ציינו כי ב-2015 התקבלה החלטת ממשלה להעלאה גורפת של כלל בני ובנות הקהילה היהודית באתיופיה. "במקום לממש את החלטתה, הממשלה פורסת את העלייה מאתיופיה במה שמזכיר את מדיניות 'הספר הלבן' ", כך הגיבו במטה המאבק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בינתיים באתיופיה אלפים עוד ממתינים. קבוצה של בני הפשלמורה בארץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully