וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפרש של 48 שעות: נתניהו ייחקר ומשפטה של רעייתו ייפתח

4.10.2018 / 10:58

ביום שישי צפוי ראש הממשלה להיחקר במסגרת השלמות חקירה בתיקי 1000 ו-2000. בראשון יחל משפטה של שרה נתניהו במסגרת פרשת המעונות שבמסגרתה הואשמה כי פעלה לנפח הוצאות כשהזמינה ארוחות יוקרה למעון. "יהיו קרבות קשים בבית המשפט", אמר מקורב למשפחה לוואלה! NEWS

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

משפטה של שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפתח ביום ראשון בבית משפט השלום בירושלים בפרשת המעונות. נתניהו נאשמת כי פעלה לנפח הוצאות כשהזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות ממסעדות יוקרה ביותר מ-350 אלף שקל תוך עקיפה מכוונת של הנוהל שאוסר הזמנת מזון כשבמעון מועסקת מבשלת.

הדיון לא צפוי לעסוק עדיין באישומים כלפי נתניהו, אלא רק בבקשה שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים כי התיק יידון בפני הרכב של שלושה שופטים. נכון להיום משובצת לתיק שופט אחד בלבד - השופט אביטל חן.

לקריאה נוספת על פרשת המעונות
מרמה והפרת אמונים: כתב אישום הוגש נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות
נתניהו: כבר 20 שנה שרומסים את דמותה של שרה, שעומדת בכך בגבורה
"שהמדינה תשלם על ערוץ האח הגדול": עדות ניר חפץ נגד שרה נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לניו יורק, לעצרת האו"ם. אבי אוחיון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ימים לא שקטים בבלפור. בנימין ושרה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון, לע"מ

כתב האישום נגד נתניהו הוגש בחודש יוני. לפני ואחרי הגשת כתב האישום פורסם כי פרקליטיה - עורכי הדין יעקב וינרוט, יוסי כהן ועמית חדד - ניסו להגיע להסדר מול הפרקליטות שיביא לסגירת התיק, אולם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות. לפי דברים שאמר אמש מקורב למשפחת נתניהו לוואלה!NEWS עשויים להצביע כי כעת הכיוון הוא שונה. "לנוכח הדברים שעלו בשימוע", אמר, "ואיך שהתנהלו השימועים, נראה שהולכים להיות קרבות קשים בבית המשפט".

לצד נתניהו, הגישה הפרקליטות כתב אישום בפרשה גם נגד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף, בגין עבירות דומות לאלו של שרה נתניהו וכן בגין זיוף בידי עובד ציבור, כחלק משתי פרשות נוספות שבהן הוא מועמד לדין - פרשת החשמלאי ופרשת המלצרים. נתניהו הייתה חשודה גם בהן, אך הוחלט שלא להעמידה לדין מאחר שלא היו ראיות לכך שהיא הייתה מודעת למעשיו של סיידוף, המושעה מתפקידו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עזרא סיידוף בבית הדין במחוזי לעבודה בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
נאשם גם הוא בפרשה. סיידוף/נועם מושקוביץ

48 שעות קודם לכן בנימין נתניהו ייחקר פעם נוספת במסגרת השלמות חקירה בתיקים 1000 ו-2000. נתניהו נחקר בפעם הקודמת במהלך חודש אוגוסט, אז בתיק 4000 המכונה פרשת בזק במשך כארבע שעות. חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך הגיעו לביתו של ראש הממשלה לחקירתו השמינית בתיק זה והציגו לו עדויות וממצאים חדשים שנאספו. פעם גם בעל השליטה בחברת בזק ויו"ר הדירקטוריון שלה לשעבר, שאול אלוביץ' נחקר במקביל פעם נוספת. גם נהגו נדרש לחדר החקירות ושם מסר עדות פתוחה בפרשה.

לפני כחמישה חודשים העריכו גורמים במשרד המשפטים כי לקראת סוף השנה יחליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכוונה היא גם לתיקים 1000 ו-2000, שבהם כבר הוגשו המלצות המשטרה, וגם לתיק 4000 שעדיין נחקר. כמו כן, נשקלת אפשרות לאחד את ההחלטה בתיקים, כלומר לא לקבל החלטה לגבי כתב אישום באף תיק עד שניתן יהיה להכריע בכל השלושה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר פעם נוספת בפרשת בזק במעונו בירושלים. אבי כהן
חוקרי המשטרה מחוץ למעונו של נתניהו, בחודש אוגוסט/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully