וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי בריאות הציבור נגד מעורבות צה"ל במשבר הקורונה: "חוסר שקיפות"

21.5.2020 / 21:11

באיגוד שבהסתדרות הרפואית יצאו נגד מרכז המידע שבאגף המודיעין, וקראו להפיק לקחים מהגל הראשון. לטענתם, הגוף "מגדיר ערים אדומות במנותק מהרופאים", בתגובה לפרסום נתוני התחלואה בארץ. צה"ל: מרכז המידע רק הוציא לפועל מדיניות ופעל עפ"י חישוב שנקבע ע"י משרד הבריאות

צילום: לע"מ

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית מתח היום (חמישי) ביקורת על מעורבות צה"ל במערכה נגד הקורונה, זאת בתגובה לפרסומי מרכז המידע והידע הלאומי שבאגף המודיעין (אמ"ן). "לצערנו, נמשכת התופעה של הובלת ניהול משבר הקורונה על ידי גורמים לא מקצועיים באפידמיולוגיה ובריאות הציבור, גם בשלב שבו התחלואה ירדה אך לא נעלמה", אמרו באיגוד. "גוף אמ"ני, שמתנהל בחוסר שקיפות, מגדיר 'ערים אדומות' במנותק מרופאי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שלהם האחריות וגם הניסיון בהגנה על בריאות הציבור במחוזות ובנפות".

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, הפועל בתוך אגף המודיעין, הוקם בשיתוף גורמי רפואה, אקדמיה, מערכת הביטחון ומשרד הבריאות ומפרסם מדי יום מסמך מאגד נתונים הנוגעים לתחלואה בקורונה בארץ, למספר הבדיקות ולמוקדי הסיכון באזורים השונים. באיגוד קראו "להפיק בדחיפות את הלקחים מהגל הראשון של הקורונה ולהתבסס על המומחיות של אנשי המקצוע בשטח, בקבלת החלטות מותאמת מקומית ואפילו ברמה שכונתית, על בסיס נתונים ובשקיפות".

בדיקות קורונה קבוצתיות. ד"ר אלאנורה מדבדב, האוניברסיטה העברית,
"הסתייעות חיצונית - מבורכת, אך תחת אחריות". בדיקות קורונה/ד"ר אלאנורה מדבדב, האוניברסיטה העברית

באיגוד, המשתייך להסתדרות הרפואית, חברים כמאה רופאי בריאות הציבור, כמו גם מומחים לבריאות הציבור שאינם רופאים. פרופ' חגי לוין, יו"ר האיגוד, אמר לוואלה! NEWS כי "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מגיפת הקורונה, בכל שלביה, היא באמצעות מקצוענות בכל התחומים".

לדבריו, "הסתייעות בגורמים חיצוניים למערכת הבריאות היא מבורכת, אך חייבת להיעשות תחת אחריות ובתיאום עם אנשי המקצוע בבריאות הציבור ואפידמיולוגיה. אחרת, גישה טכנית לא מקצועית הפועלת בחוסר שקיפות ובמנותק מאנשי המקצוע בשטח עלולה להוביל לבלבול הציבור ולנקיטת מדיניות לא נכונה".

על פי המסמך האחרון של המרכז, שפורסם אתמול, ישנם 2,812 חולים פעילים בישראל, בנוסף ל-279 מתים ו-13,574 שהחלימו מהנגיף ושוחררו לביתם. ביממה שלפני פרסום המסמך התגלו 16 חולים. כמו כן, 48 מהחולים הם במצב קשה. במרכז המידע והידע הלאומי סימנו גם את מרכזי התחלואה בראש העין, ירושלים, בני ברק, רמלה, רחובות וחורה. עוד נכתב כי ב-19 במאי התבצעו 6,938 בדיקות, שהעלו את מספר הבדיקות המצטבר החל מסוף חודש מרץ ל-374,973.

עוד בוואלה!

שיא של נדבקים בקורונה ביממה בעולם: "יש לנו עוד דרך ארוכה"

לכתבה המלאה

צה"ל: פעלנו בשיתוף פעולה מלא עם גורמי הבריאות

לדברי דובר צה"ל, "מרכז המידע והידע פעל בחודשים האחרונים בשיתוף פעולה מלא עם גורמי משרד הבריאות לקביעת תעדוף המשימות וגיבוש המלצות למדיניות. יודגש כי בנושא קביעת הערים האדומות היומי, מרכז המידע רק הוציא לפועל מדיניות ופעל עפ"י חישוב שנקבע על ידי משרד הבריאות".

(עדכון ראשון: 12:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully