וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הרשות הפלסטינית סירבה לקבל את משלוח הסיוע הרפואי מהאמירויות

יפעת רוזנברג

21.5.2020 / 11:14

גורמים פלסטינים הסבירו לאל-מיאדין כי הרשות אינה מעוניינת שהמשלוח ישמש גשר לנורמליזציה ביחסים בין איחוד האמירויות לישראל, והאשימו כי הגעתו כלל לא תואמה. הסיוע הרפואי, שנועד למאבק בהתפשטות הקורונה, נחת בנתב"ג שלשום, בטיסה הישירה הראשונה אי פעם מאבו-דאבי

בווידאו: מטוס מטען של איחוד האמירויות נחת בישראל/צילום: דוברות רשות שדות התעופה

הממשלה הפלסטינית סירבה לקבל את משלוח הציוד הרפואי שנשלח אליה מאיחוד האמירויות - כך מדווח הבוקר (חמישי) ערוץ אל-מיאדין מפי גורמים פלסטינים.

לפי הגורמים, הסיבה לכך היא שבאיחוד האמירויות לא תיאמו את הגעת המשלוח עם הפלסטינים, ושהממשלה הפלסטינית לא רוצה שהסיוע יהיה גשר לנורמליזציה בין ישראל והאמירויות. כל סיוע שניתן בשם העם הפלסטיני חייב להיות בתיאום עם הרשות ולא ישראל, טענו הגורמים.

ביום שלישי השבוע הודיע אבו מאזן כי הרשות החליטה "להתנער מההסכמים עם ממשלת ישראל והממשל האמריקני", ובכללם אלו הביטחוניים, בשל הכוונה הישראלית לספח שטחים בגדה המערבית, במסגרת "עסקת המאה" של ממשל טראמפ. בכיר פת"ח, סגן נשיא המפלגה מחמוד אל-עלול, אמר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי יישומה של ההחלטה יסתיים בימים הקרובים, אך הבהיר כי "הקשר עם הצד הישראלי, לרבות שיתוף הפעולה הביטחוני, נעצר".

נחיתה ראשונה בנתב"ג של מטוס מאיחוד האמירויות שהביא סיוע רפואי לפלסטינים, 19 במאי 2020. דוברות רש"ת, אתר רשמי
נחיתה ראשונה בנתב"ג של מטוס מאיחוד האמירויות שהביא סיוע רפואי לפלסטינים, 19 במאי 2020/אתר רשמי, דוברות רש"ת

מטוס המטען של חברת התעופה של איחוד האמירויות הערביות "Etihad Airways" נחת בישראל ביום שלישי, בפעם הראשונה בטיסה ישירה מאבו דאבי, כשעליו 14 טונות של אספקה רפואית דחופה למאבק בקורונה מאיחוד האמירויות לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה, בסיוע ארגון המזון העולמי באו"ם ובתיאום עם משרד החוץ.

עוד בוואלה!

הערכה במערכת הביטחון: "סבירות נמוכה שאבו מאזן ישבור את הכלים"

לכתבה המלאה

לישראל אין יחסים דיפלומטיים רשמיים עם האמירויות וגם לא קשרי תעופה. ישנם קשרי מודיעין ענפים הולכים ומתפתחים בין המדינות, אך המגעים הביטחוניים מתנהלים לרוב בחשאיות. בשנים האחרונות פוליטיקאים ואנשי עסקים ישראלים הגיעו למדינה והשתתפו באירועים בינלאומיים. בנוסף לכך, לפי פרסומים שונים, שתי המדינות מקיימות קשרים מאחורי הקלעים כדי להיאבק יחד באיראן.

על פי דיווח בכלי תקשורת מקומיים, בשנה הבאה תתחיל בנייתו של בית הכנסת הראשון הרשמי באיחוד האמירויות הערביות, שתסתיים עד 2022. כמו כן, ישראל צפויה להשתתף בתערוכה הבינלאומית "אקספו 2020", שנדחתה לשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully