וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בעיראק: כוחות הביטחון עצרו בכיר בדאעש

20.5.2020 / 23:23

עבד א-נאסר קרדאש, שהיה מועמד לרשת את אבו בכר אל-בגדאדי בהנהגת המדינה האסלאמית, נעצר על ידי מנגנוני הביטחון במדינה. בשבועות האחרונים הרים הארגון הקיצוני את ראשו בסוריה ובעיראק, ועבר למתקפות נועזות יותר ותכופות יותר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מנגנוני הביטחון של עיראק עצרו בכיר בארגון המדינה האסלאמית (דאעש), עבד א-נאסר קרדאש, שהיה מועמד לרשת את אבו בכר אל-בגדאדי בהנהגת המדינה האסלאמית - כך מדווח הערב (רביעי) ערוץ אל-מיאדין. אל-בגדאדי חוסל במהלך פשיטה אמריקנית על מקום מסתורו במחוז אידליב שבסוריה באוקטובר האחרון.

בשבועות האחרונים הרים הארגון הקיצוני את ראשו בסוריה ובעיראק, ועבר למתקפות נועזות יותר ותכופות יותר, בזמן ששתי המדינות שקועות במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בנוסף לכך, גם המחלוקת בין עיראק לבין ארה"ב על נוכחותה במדינה, והעימות בין בגדאד לכורדים, אפשר לדאעש ומנהיגו החדש להפגין כוח שנה לאחר קריסת החליפות.

גורמי צבא עיראקיים מאמינים שהאופי המשופר והמאורגן של המתקפות נועדו לבסס את השפעתו מי שנבחר למנהיגו החדש של הארגון, א-סלבי. גורם צבאי אמר כי צפויות מתקפות נוספות במהלך חודש הרמדאן במטרה להפגין את כוחו של המנהיג החדש.

עבד א-נאסר קרדאש, יורשו של אבו בכר אל-בגדאדי בהנהגת דאעש. צ, צילום מסך
קרדאש/צילום מסך, צ

לתפקיד נבחר לבסוף אמיר מוחמד א-סלב, אחד ממייסדי הארגון ואחראי לשעבוד היזידים. הוא נחשב לאחד האידיאולוגים המשפיעים ביותר בשורות האירגון. הוא נולד בעיראק למשפחה טורקמנית, בעיר תל-עפר, ובכך הוא אחד מהחברים המעטים בארגון שאינם ערבים. הוא ידוע גם בשם חאג'י עבדאללה או אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי - השם הרשמי שהעניק לו הארגון.

א-סלבי, כפי שהוא מוכר על ידי גורמי מודיעין, עלה במעלה הדרגות כשהוא נעזר ברקע שלו כמלומד אסלאמי, ופסיקותיו עומדות מאחורי ניסיון רצח העם היזידים. א-סלבי מחזיק בתואר בחוקי השריעה מאוניברסיטת מוסול. בשנת 2004, הוא נעצר על ידי כוחות ארצות הברית בדרום עיראק, שם הוא נפגש עם אל-בגדאדי. לפי ההערכות, יש לו לפחות בן אחד.

עוד בוואלה!

ממייסדי הארגון ואחראי לשעבוד היזידים: זהו מנהיג דאעש החדש

לכתבה המלאה

א-סלבי הוצב כמנהיג פוטנציאלי להחלפתו של אל-בגדאדי בחודש אוגוסט, אך אישור מינויו נמשך כמה חודשים. מאז, הוא ניסה לגבש את הנהגת דאעש החדשה, שכמעט כולה - מלבד א-סלבי עצמו - מגיעה מהדור החדש של הארגון. החברים בדור הזה היו צעירים מכדי למלא תפקיד בקרבות של דאעש נגד הצבא האמריקני בשנת 2004, או במלחמת האזרחים בעיראק שהחלה בעקבותיה.

דאעש עדיין לא הצליח לשחזר את המומנטום ההרסני שהיה לו כשהפך לאיום משמעותי על הסדר האזורי, אחרי שאל-בגדאדי הכריז על עצמו כח'ליף העולם האסלאמי באמצע שנת 2014. אולם, הוא החל להראות סימני התארגנות מחדש מאז שאיבד את המעוז האחרון שלו במדבריות של מזרח בסוריה בחודש מרץ של השנה שעברה.

(עדכון ראשון: 22:19)

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully