וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרי השיט סגורים, והענף על סף קריסה: "זו מצוקה כלכלית אמיתית"

20.5.2020 / 9:28

דירקטוריון עמותת "ארץ הגליל" קיים ישיבה דחופה בנושא, והמנכ"לית אמרה כי הם מבקשים מהממשלה לדון שוב באישור פתיחת האתרים כבר השבוע. "תמוה בעינינו שחופי הים נפתחו ואנחנו לא יכולים לפעול", אומרים בענף. "ההפסדים החריגים יגרמו לנזק עצום"

צילום: רשות הטבע והגנים, יובל שרון, איימן ברגס

(בווידאו: עשרות אלפי מטיילים יצאו לטבע למרות החום הכבד)

דירקטוריון עמותת "ארץ הגליל" קיים אתמול (שלישי) ישיבה דחופה בנושא הפגיעה בענף השיט בנחלי הצפון בעקבות הסגר שהוטל במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. דורית אלמליח, מנכ"לית העמותה, אמרה כי "אתרי השיט נמצאים במצוקה כלכלית והנהלת העמותה מבקשת ממשרדי הפנים והבריאות לדון שוב באישור פתיחת התארים כבר השבוע". לדבריה, "האתרים בגליל היו אמורים להיפתח ב-1 באפריל, ועקב המצב לא נפתחו, מצב שגרם להפסדים כבדים, כולל השקעות שנעשו".

"מאחר ואנו נמצאים בימים של שרב כבד וטמפרטורות גבוהות, והשבוע גם חוגגים את איד אל פיטר במגזר המוסלמי, קיימת דרישה גבוהה לשיט בנחלים השוצפים ואתרי השיט מוכנים לפתיחה על פי תקן 'התו הסגול'", הוסיפה אלמליח. "לאחר שמשרדי הפנים אישרו פתיחת שמורות הטבע, חניונים, ומחר, יפתחו גם חופי הרחצה בכל הארץ, בהם כבר אושר ממילא ספורט ימי - אנו מבקשים כי משרדי הפנים והבריאות ישקלו בדחיפות אישורי פתיחה מיידים לאתרי השיט הנמצאים במצוקה כלכלית אמיתית".

אתר קייקי הגושרים. צילום: זהר קוז'יקרו, אתר רשמי
"ההפסדים החריגים יגרמו לנזק עצום". אתר קייקי הגושרים/אתר רשמי, צילום: זהר קוז'יקרו

ירון ולירז מרק, הבעלים של אתר השיט "אינדי פארק" שביסוד המעלה, קראו לממשלת ישראל להתחשב בעסקי התיירות ובציבור עצמו ולאשר בדחיפות את פתיחת אתרי השיט, לפני שיקרסו. הזוג מרק, כמו אזרחים נוספים שמתפרנסים מענף השיט בנחלי הצפון, נקלעו למצוקה כלכלית עקב הסגר שהוטל במסגרת המאבק בנגיף הקורונה.

"השנה בורכנו במשקעים רבים שהעלו את מפלס נהר הירדן שאף עלה על גדותיו במפגש התעלות", סיפרו ירון ולירז. "לאורך כל החורף ביצענו עבודות היערכות לקראת הפתיחה, השקענו מעל מיליון שקלים, בין היתר בעבודות שדרוג האתר בהתאם לקו המים החדש, רכשנו 300 סאפים חדשים ועוד, אך הכל נעצר בבת אחת. אנו כבר נמצאים בהתמודדות כלכלית לא פשוטה ונראה, כי ההפסדים החריגים יגרמו לנזק עצום לאתר".

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, אמר כי "הגליל והגולן הם אתר התיירות הגדול בישראל, והקיץ הוא העונה החמה בתחום תרתי משמע. כבר ברור שהיום הקורונה הפכה להיות בעיקר אירוע כלכלי-חברתי, וכדי להקל ולו במעט על בעלי העסקים בתחום, חשוב שנעמוד לצידם ונגבה אותם".

עוד בוואלה!

שגרת קורונה: הממשלה אישרה את פתיחת חופי הים ובתי הכנסת

לכתבה המלאה
אתר קייקי הגושרים.. צילום: זהר קוז'יקרו, אתר רשמי
"הנזק לענף ולכל האיזור הוא אדיר". אתר קייקי הגושרים/אתר רשמי, צילום: זהר קוז'יקרו

זהר קוז'יקרו, מקייקי הגושרים, סיפר כי הצפון נראה מדהים לאחר החורף העתיר במשקעים וכי האביב בשיאו, אך המבקרים עדיין חסרים. "השקענו בחורף הרבה כסף כדי לשדרג ולשפר את חוויית השיט בחצבאני ולצערי לא יכולנו לפתוח את עונת השיט, שנפתחת בדרך כלל באפריל", אמר קוז'יקרו. "אנחנו עומדים על אפס שקלים הכנסות. תמוה בעינינו שחופי רצה נפתחו ואנחנו עדיין לא יכולים לפעול. שלא לדבר על כך שכבר נפתחו בפני מבקרים פארקים, מרכזי קניות, שמורות טבע, ואנחנו - שפועלים תחת כיפת השמיים - לא יכולים לפתוח עדיין. אני מקווה שנקבל סוף סוף אישור בשבוע הבא".

קוז'יקרו אמר כי אתרי השיט הם ענף משמעותי בכלכלת הגליל. "בשיא העונה אנחנו מעסיקים 200 עובדים וסביב אתרי השיט יש עוד הרבה מעגלים של נותני שירותים. צריך גם להבין שענף השיט הוא רכיב משמעותי במכלול התיירותי של הגליל. נופשים שמגיעים לגליל רוצים אטרקציות, לא רק לינה. הנזק לענף ולכל האיזור הוא אדיר. מקווה שיקשיבו לפניות שלנו. אנחנו ערוכים לפעול לפי כל ההנחיות הנדרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully