וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרת קורונה: הממשלה אישרה את פתיחת חופי הים ובתי הכנסת

השרים אישרו במשאל טלפוני את פתיחת החופים, בתי התפילה והמוזיאונים החל מהבוקר. המתרחצים יצטרכו לשמור על מרחק אחד מהשני, בעוד שהתפילות יוגבלו ל-50 איש במבנה. בנוסף לכך, בוטל הסעיף העוסק בתנאים לטיפול נפשי. המדריך המלא להמשך אסטרטגיית היציאה

צילום: לע"מ

הממשלה אישרה הלילה (רביעי) במשאל טלפוני את ביטול האיסור על שהייה בחופי הים, וכן התירה את חידוש התפילות בבתי הכנסת והפעלת המוזיאונים. על פי אישור הממשלה, שהייה בחוף הים תתאפשר בהתאם לכללי ה"תו הסגול" הכוללים ריחוק פיזי בין המתרחצים. תפילה תתאפשר במבנה תחת מגבלות הכוללות עד 50 איש במבנה, הקפדה על מרחק של שני מטרים, עטיית מסיכות ומינוי "נאמן קורונה" לבית התפילה. בוטל גם הסעיף העוסק בתנאים לטיפול נפשי.

בד בבד, השרים גם אישרו את השינוי בתקנות בנוגע לחובת הבידוד לשבים מחו"ל, לפיו יתאפשר בידוד ביתי למשך 14 יום, תוך התחייבות שלא לנסוע בתחבורה הציבורית.

החלטת השרים באה לאחר אישורן אתמול של הקלות נוספות במסגרת אסטרטגיית היציאה של המשק ממגבלות הקורונה. שר הבריאות יולי אדלשטיין קיבל את מתווה הדרג המקצועי במשרדו והנחה לאפשר פתיחת מסעדות, ברים, מועדונים, אולמות וגני אירועים, בריכות שחייה, מלונות, חוגים, תנועות נוער ופעילות של החינוך הבלתי פורמלי. בנוסף, החל מהיום התחבורה הציבורית תפעל בשעות השיא ללא מגבלות נוסעים. כל הפרטים על ההקלות החדשות.

הכנות לפתיחת חופי הרחצה בראשל"צ 19 במאי 2020. ראובן קסטרו
הכנות לפתיחת חופי הרחצה בראשון לציון, היום/ראובן קסטרו

חופים

136 חופי רחצה ברחבי הארץ ייפתחו היום בכפוף להנחיות התו הסגול. על פי המתווה, נקבע כי המרחק בין המתרחצים יהיה שני מטרים והוא יסומן על החול, כרוז ישמיע את ההנחיות מדי שעה, שילוט מפורט יוצב בחוף, השירותים יחוטאו אחת לשעה, ויאסר שימוש במלתחות ובמקלחות במבנים סגורים.

גם חופי הרחצה בשמורות הטבע והגנים הלאומיים אכזיב, בית ינאי, פלמחים ואשקלון ייפתחו, כמו גם שמורת האלמוגים. הכניסה לאתרים אכזיב, שמורת האלמוגים והגן הלאומי הר גריזים מותנית ברישום והזמנה מראש לביקור דרך אתר רשות הטבע והגנים בדומה לשמורות ולגנים הלאומיים שנפתחו עד כה בצל הקורונה. לעומת זאת, לביקור בחופי הים שבאתרים בית ינאי, פלמחים ואשקלון לא יידרשו רישום תיאום מראש.

עוד בוואלה!

משרד החינוך הודיע: הצהרונים ישובו לעבודה במתכונת מלאה מראשון הקרוב

לכתבה המלאה

בתי כנסת ובתי תפילה נוספים

בתי התפילה ייפתחו, אך הכניסה אליהם תוגבל ל-50 בני אדם. במסגרת ההנחיות, בין המתפללים יישמר מרחק של שני מטרים, ימונה נאמן קורונה, ותחול חובת עטיית מסיכות והקפדה על כללי ההיגיינה.

בימים האחרונים, גורמים חרדים הפעילו לחץ על נתניהו והמל"ל לפתוח באופן מיידי את בתי הכנסת. הם טענו כי החזרה לשגרה במערכת החינוך, בקניונים ובמקומות ציבוריים נוספים שכבר על מסלול חזרה, ולא ייתכן כי רק בתי תפילה יישארו סגורים. במהלך הדיונים, הביעו חשש במל"ל מהתקהלויות המוניות במסגדים בסוף השבוע הקרוב לקראת סוף חודש הרמדאן, אך לבסוף הוחלט לאשר את הפתיחה ממחר ולא להמתין לתחילת השבוע הבא כפי שסברו בתחילה.

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית תפעל ללא מגבלת נוסעים בשעות השיא, לטובת תלמידי מערכת החינוך. הקווים יפעלו במתכונת סדירה בין השעות 07:00-08:30, ומהשעה 13:00 עד 15:00. בהמשך השבוע ייערך דיון מקצועי על מנת לבחון הרחבת היקפי הפעילות של התחבורה הציבורית, כדי לתת מענה לחזרת המשק לשגרה.

נהג אוטובוס מתגונן עם מסכה מנגיף הקורונה בירושלים 16 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
ללא מגבלת נוסעים בשעות העומס/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מסעדות, ברים ומועדונים

פעילות המסעדות, הברים והמועדונים צפויה להתחדש ב-27 במאי, בכפוף לאישור ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין הכללים שנקבעו, הוחלט כי כניסת לקוחות תותר רק לאחר בדיקת חום, עד למאה מבקרים. במקרים בהם מדובר ביותר ממאה מבקרים - תתאפשר 85% תפוסה. העובדים בפס החם במטבח לא ידרשו לעטות מסיכה, בעוד שעל השאר תחול חובה זו.

עוד הוסכם כי בבתי עסק בהם קיימים מתחמי ישיבה בחוץ - יוכלו הסועדים לשבת זה לצד זה במרחק של מטר וחצי. הלקוחות יידרשו להירשם באפליקציה ייעודית טרם הגעתם.

בריכות שחייה ומלונות

במסגרת המתווה שאושר, בריכות השחייה והמלונות ייפתחו החל מ-27 במאי. הבריכות ייפתחו לפי יחס של שישה מ"ר לרוחץ ועשרה מ"ר לאורח בשטח מחוץ לבריכה. בנוסף לכך, המלונות - לרבות חדרי אוכל ובריכות - ייפתחו בהתאם להנחיות של מסעדות ובריכות.

עמליה בית קפה מסעדה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
כניסת לקוחות תותר רק לאחר בדיקת חום/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

חוגים, תנועות נוער וחינוך בלתי פורמלי

גם החוגים, תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי צפויים להתחדש ב-27 במאי. בהתאם להנחיות, הפעילויות יערכו תוך שמירה על "קפסולות" קבועות. בחוג המתקיים בכיתת גן/לימוד היחס יהיה חמישה מ"ר לאדם, בחוג המתקיים במרחב הפתוח - שני מ"ר לאדם ובסטודיו שבעה מ"ר לאדם.

אולמות וגני אירועים

האולמות וגני האירועים צפויים לשוב לפעילות ב-14 ביוני. על פי המתווה, יידרש מינוי ממונה קורונה שיהיה אחראי על קיום הכללים באירוע, יתבצע רישום אורחים בכניסה, והאולם יידע ליצור קשר בהודעות טקסט עם האורחים במקרה שיתגלה חולה מאובחן. הנהלת האולם תציב סימון ושילוט לפי הנחיות משרד הבריאות, לרבות לעניין שמירת ריחוק חברתי של שני מטרים בעמידה, סימון מרחק בכניסה למתחם למניעת התקהלות ועוד. טרם האירוע ובמהלכו - מתחמי האירועים יידרשו לבצע חיטוי משטחים פנימיים באופן תדיר, ויוצבו עמדות עם חומרי חיטוי במתחם, ובפרט בכניסה ובסמוך לשירותים.

בנוסף, פורסמו הנחיות בנוגע לאופן ההתנהלות באירוע לאורחים ולעובדי האולם. כך, מגבלת אנשים באירוע בכל רגע נתון תהיה לפי שני מ"ר לאורח, ובלבד שמספר האורחים באולמות שלפי רישיון העסק יכולים להכיל יותר מ-200 אורחים, לא יעלה על 85% מהמותר לפי רישיון העסק. כללים נוספים נוגעים להושבה באירוע. משפחות גרעיניות יישבו באותם שולחנות, ככל הניתן, ויוקם אזור הושבה נפרד לאוכלוסיות אורחים בסיכון. כמו כן, משרד הבריאות קובע כי ריקודים באירוע מותרים, אך מומלץ כי אוכלוסיות בקבוצת סיכון לא ישתתפו בהם.

(עדכון ראשון 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully