וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך הודיע: הצהרונים ישובו לעבודה במתכונת מלאה מראשון הקרוב

19.5.2020 / 18:07

שר החינוך הטרי אישר מתווה לפתיחת הצהרונים המאפשר לשבץ תלמידים משלוש קבוצות שונות באותו יום לימודים. המשמעות: עשרות אלפי ילדים יוכלו להצטרף לצהרונים. "מחזירים את המערכת למסלול בהקדם האפשרי". השר גלנט החליט כי בתי הספר והגנים ייפתחו ממחר כבר ב-07:30

צילום: יותם רונן, עריכה: אביחי ברוך

משרד החינוך עדכן היום (שלישי) את מתווה הצהרונים, ולפי העדכון החדש החל מיום ראשון הקרוב הוא יאפשר להפעיל מחדש את הצהרונים במתכונת של קבוצות מעורבות. לאור זאת, עשרות אלפי תלמידים ברחבי הארץ יוכלו לחזור ולהמשיך את רצף יום הלימודים במסגרת הזו.

בעקבות העדכון יוכלו מפעילי הצהרונים לפתוח קבוצה שמורכבת מתלמידים הלומדים בכיתות א'-ב' שמגיעים משלוש כיתות שונות לכל היותר. כמו-כן, ניתן יהיה לערב קבוצות מכיתות גן צמודות. העדכון של המשרד מתייחס למסגרת צהרוני ניצנים ומסגרות של צהרונים ציבוריים בלבד.

צהרוני "ניצנים", הפועלים בגני הילדים ובכיתות א'-ב', באשכולות למ"ס 5-1 בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד, ישובו לשעות הפעילות הרגילות שלהם, בימים א'-ה' מתום יום הלימודים הפורמלי ועד לשעה 16:00. שר החינוך הטרי, יואב גלנט, בירך על תיקון המתווה, שנוסח בהמשך להנחייתו, ואמר כי "המשימה המידית והעיקרית שלנו היא להחזיר את פעילות מערכת החינוך על כל חלקיה, ובמסגרת זו גם את הצהרונים".

לקראת החזרה ללימודים בגן כינור ,קריית ביאליק ,מאי 2020. משרד החינוך, אתר רשמי
חוזרים גם לצהרונים. גן ילדים בקריית ביאליק/אתר רשמי, משרד החינוך

השר גלנט הבהיר כי "אנו פועלים בכל הכוח לעשות זאת, זהו צעד חשוב שמאפשר להורים לחזור לעבודה ויהיו צעדים נוספים בימים הקרובים".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר כי "צמצום פערים הוא אחד מהיעדים המרכזיים של המשרד, ולצהרונים יש מקום חשוב בצמצומם. הפעילות המלאה של הצהרונים תאפשר לאלפי תלמידים מרקע כלכלי חברתי נמוך להמשיך וליהנות ממסגרת חינוכית עשירה ואיכותית". אבוהב הוסיף כי "לצד זה, פתיחתן המלאה תאפשר להורים רבים לצאת לחזור אל מסגרת העבודה ולהמשיך לקיים שגרת חיים".

חזרת הצהרונים לפעילות מלאה, מגיעה לאחר שביום ראשון האחרון הוחזרה הפעילות במערכת החינוך כולה לשיגרה, למעט חריגים. הצהרונים הוא אחד ממוסדות החינוך שבהם עדיין לא הושבה הפעילות לשיגרה, בעיקר בשל מחלוקות בין משרד החינוך שדרש את הפעלת הצהרונים בקפסולות, לחלק ממנהלי הצהרונים, שטענו שפתיחה כזו לא תשתלם להם.

עוד בוואלה!

מיליארדים מחפשים מנהל: מפעל הג'ובים של נתניהו קורע את משרד החינוך

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, שר החינוך יואב גלנט החליט היום להקדים את שעת הכניסה לכל הגנים ובתי הספר לשעה 7:30 בבוקר. ההחלטה התקבלה בעקבות סיור שקיים השר בעיר נתיבות, הוא הסביר כי "כל גני הילדים ובתי הספר ייפתחו החל ממחר בשעה 07:30. בסיור שערכתי הבוקר, מצאתי כי צוואר הבקבוק הנוצר מפתיחה בשעה 07:55, מהווה מפגע בריאותי ותחבורתי ומקשה על ההורים והצוות החינוכי". הוא הוסיף כי "אמשיך לפעול כדי להחזיר את המערכת לשגרה בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully